Red Bull insistă că noul sistem de evacuare este regulamentar

Publicat joi, 08.03.2012 16:26 de Daniel Popescu

Red Bull Racing susţine că sistemul de evacuare introdus în ultimele două zile de teste de la Barcelona este legal, deşi echipele rivale sunt circumspecte în această privinţă.

Red Bull Racing a introdus spre finalul ultimei sesiuni de teste din această iarnă o modificare majoră la sistemul de evacuare, evacuările fiind poziţionate cât mai departe pentru a ajuta la un flux de aer mai bun.

În plus, anumite spaţii libere semnalate în eleronul spate au condus imediat la ipoteza că Red Bull încearcă să elimine gazele de eşapament prin acele locuri, lucru care nu este permis de regulament. Totuşi, şeful Christian Horner este convins că noile update-uri ale monopostului Red Bull Racing, pe care echipa le va utiliza şi la Melbourne, respectă regulamentul tehnic în vigoare.

"Suntem mulţumiţi că respectam regulamentul. Până la urmă este o problemă pentru comisari şi pentru FIA, pentru că ei cunosc lucrurile mai bine. Echipele rivale au doar fotografii, pe când FIA vede monoposturile de aproape", a declarat britanicul pentru publicaţia Autosport.

Una dintre echipele care pune la îndoială legalitatea noului monopost Red Bull este Ferrari, care aşteaptă o clarificare din partea forului mondial. De altfel, Ferrari intenţiona să introducă un update asemănător, însă în cele din urmă a renunţat la acesta după ce a identificat potenţiale probleme.

"Totul se reduce la definiţia gazului de evacuare şi este o întrebare pentru Charlie Whiting (n.r - directorul de curse al FIA). Cred că este direcţia spre care trebuie să mergem. I-am acordat şi noi o şansă, dar nu a funcţionat prea bine. Nu am fi putut să rezolvăm potenţialele probleme timp de cel puţin patru curse, motiv pentru care am renunţat. Până la urmă, cred că aceasta este cea mai bună cale de a obţine cea mai bună forţă de apăsare aerodinamică prin actualul regulament, dar asta depinde de interpretarea lui Whiting, aşa că vom continua să analizăm această oportunitate, la fel ca toate echipele din pitlane", a precizat directorul tehnic al Scuderiei.

Via | Autosport

  • emerson, joi, 08.03.2012 19:33
    regulamente si interpretari

    Citind toate astea,constientizezi,cat de dificila si complexa e F1 si ce inseamna concurenta,lupta pt.suprematie,pt.progres tehnologic,cat de tare sunt "intinse"limitele regulamentelor,riscurile deciziilor,ale evaluarilor,acceptarea constienta a riscurilor,care pot face diferenta intre un succes stralucitor sau un esec rasunator.La astea,se mai adauga,o greseala a vreunui mecanic,o desincronizare,o decizie tactica gresita,luata sub stresul cursei,etc,etc. O lume dificila,dar fascinanta...

  • lev, vineri, 09.03.2012 10:22
    Nu stiu cat de...

    ...fascinanta mai e.Lumea sta cu ochii pe evacuari si alte parti ale monoposturilor iar spectacolul real de odinioara se duce de rapa.Altadata diferentele din clasament erau facute de valoarea pilotilor.Azi,diferentele sunt facute de cat de departe impingi regulamentul,de cum interpretezi regulamentul,de cum aplici regulamentul etc. Si atunci oare mai putem vorbi de fascinatie?!Fascinatia regulamentului?! Mie mi se pare ca asistam la niste procesiuni iar fascinatia de altadata lasa loc,cu fiecare nou sezon,plictiselii!

  • House, vineri, 09.03.2012 21:32
    Progres.

    Nu vrei sa conduca pe o podea cu 4 roti si vedem care e mai rapid. Fromula 1 inseamna progres. Daca tehnologia avanseaza, ei de ce ar trebui sa ramana la acelasi nivel?