PREVIEW F1 2012: Ferrari - Sub presiunea de a câştiga titlul

Publicat marţi, 06.03.2012 13:08 de Daniel Popescu

Ferrari trebuie să rezolve urgent problemele cu noul monopost pentru a putea avea şanse reale la titlul mondial în sezonul 2012.

Cinci ani. Atât a trecut de la ultimul titlu mondial al piloţilor cucerit de Scuderia Ferrari în Formula 1. Chiar dacă s-a scurs mai puţin de un sfert din "seceta" de 21 de ani dintre titlurile mondiale obţinute pentru Ferrari de Jody Scheckter în 1979 şi Michael Schumacher în 2000, Scuderia este sub presiunea de a obţine performanţe în competiţia în care actizeaza de peste 60 de ani.

De aceea, pe parcursul ultimelor luni, italienii au mizat pe o nouă conducere tehnică şi au schimbat radical filosofia de până acum în privinţa designului noului monopost, cu scopul de a "topi" decalajul care îi separă de campioana mondială Red Bull Racing.

Din păcate pentru fanii Căluţului Cabrat, rezultatele acestei revoluţii întârzie să-şi facă apariţia, însă nu este prea târziu pentru ca Ferrari să redevină o forţă în lupta pentru titlul mondial.

OBIECTIVE GENERALE

Când ai în palmares 15 titluri mondiale la piloţi şi 16 titluri la constructori singurul obiectiv pe care îl poţi avea înainte de începerea unui sezon este să termini pe primul loc.

Aşa este cazul şi în 2012, însă la fel ca în ultimele trei sezoane situaţia este mult diferită faţă de prima parte a anilor 2000. Schimbarea radicală a regulamentului tehnic începând din 2009 a schimbat radical şi raportul de forţe din Formula 1 spre Red Bull Racing, care a profitat de geniul lui Adrian Newey, dar şi spre rivalii de la McLaren, care s-au adaptat mai bine cerinţelor.

De aceea, Ferrari are nevoie de un monopost cel puţin la fel de valoros ca cel al rivalilor de la Red Bull şi McLaren pentru a se impune în lupta pentru titlu, iar o condiţie esenţială pentru o campanie plină de succes este un start cât mai bun. Şi tocmai la acest capitol Ferrari pare să aibă probleme...

MONOPOSTUL F2012

Un lucru este cert: Ferrari s-a ţinut de cuvânt şi a adoptat un design diferit şi agresiv pentru monopostul din acest sezon, lăsând în urmă linia tradiţională urmată în ultimii ani.

Speranţele Scuderiei au fost la înălţime după recreutarea lui Pat Fry, fost director al departamentului de inginerie la McLaren, dar şi ca urmare a celor două restructurări majore în departamentul tehnic de pe parcursul anului trecut.

Totuşi, rezultatele întârzie să apară: noul monopost este atât de diferit, încât inginerii şi piloţii nu au reuşit încă să-i desluşească toate tainele, iar primele impresii după cele 12 zile de teste din această iarnă sunt departe de a fi pozitive.

În condiţiile în care rivalii de la Red Bull şi McLaren au avut parte de o pregătire de iarnă semnificativ mai bună, speranţele se îndreaptă acum spre ultimele noutăţi tehnice pe care Ferrari le poate introduce pe monopost înaintea Marelui Premiu al Australiei.

LINIA DE PILOŢI: FERNANDO ALONSO ŞI FELIPE MASSA

Pentru al treilea an consecutiv, Ferrari mizează pe o linie de piloţi alcătuită din Fernando Alonso şi Felipe Massa. Fără îndoială, dublul campion mondial este liderul echipei italiene şi cel cu ajutorul căruia Ferrari speră să redevină campioana mondială în acelaşi mod în care Schumacher a readus succesul după ce cucerise în prealabil două titluri pentru Benetton.

Pilotul spaniol a trecut prin frustrarea de a rata titlul în ultima cursă a sezoului 2010 şi speră să revină în lupta pentru trofeu în acest an.

De cealaltă parte, prezenţa lui Massa în cadrul echipei în 2012 a fost în dubiu pentru o lungă perioadă de timp, chiar dacă avea deja contract pentru acest an. Chiar dacă a fost arma cu care Ferrari a sperat să câştige titlul în 2008, brazilianul traversează o perioadă mai puţin prolifica a carierei după accidentul suferit în Ungaria în urmă cu trei ani, iar Scuderia a dat semne clare că nu mai are răbdare.

Contractul său expiră la sfârşitul acestui an, iar Ferrari l-a avertizat public că trebuie să obţină rezultate apropiate de cele obţinute de Alonso pentru a avea şanse să-i prelungească înţelegerea.

PUNCTE FORTE PUNCTE SLABE 
Fernando Alonso este unul dintre cei mai talentaţi piloţi din F1 Monopostul F2012 nu este încă suficient de competitiv
  Felipe Massa este sub presiune să obţină rezultate pentru a-şi prelungi contractul

 

Acesta este al optulea episod al serialului Preview F1 2012, care va include prezentări zilnice ale fiecărei echipe participante şi a schimbărilor de regulament tehnic, urmând să se încheie cu o avancronică generală a sezonului 2012. Episodele anteriore: Caterham, Williams, Toro Rosso, Sauber, Force India, Lotus si Mercedes.

  • iulianimi, marţi, 06.03.2012 13:22
    ferrari

    pana acum ma bucur ca nu au luat nimic si sper sa nu castige nimic pana nu va pleca talentatul pilot alonso de la echipa.

  • CJ89, marţi, 06.03.2012 14:01
    F1

    Va mai fi concursul F1 Champ?

  • ravas11, marţi, 06.03.2012 14:06
    f1 champ

    inteleg ca inscrierile vor debuta pe 12 martie. vor fi modificari de regulament? dar de premii?

  • hash3n2, marţi, 06.03.2012 16:21
    Alonso

    Eu nu-i inteleg pe cei care tot au ceva impotriva lui Alonso si de ce cred k Alonso este raul care ineaca minunata echipa Ferrari. Talentul lui este de necontestat. Uitati-va la cursele care le-a facut in 2005 cand a devenit prima oara campion, duelurile care le-a avut cu "Baronul Rosu", nu pot uita depasirea care a reusit-o la Suzuka in 130 R ( se spune ca avea viteza in apex de aproximativ 330 km/h) si la Imola si multe altele. Parerea mea este k nu Alonso trage Ferrari in jos , ci Ferrari il trage pe Alonso in jos si asta o spun din sezonul 2010 cand greseala lui Domenicalli l-a costat titlul de campion si in 2011 cand a reusit cu caruta aia de 150 Italia sa le castige o cursa si un onorabil loc 3 in Campionatul Constructorilor. Deci restul sunt numai abureli la adresa lui Alonso.

  • mobius, marţi, 06.03.2012 18:31
    "hash3n2"

    sunt perfect de acord cu tine, Ferrari il trage pe Alonso in jos si eu spun ca este cel mai talentat pilot de pe grila de start si cu o masina nu nu neaparat mai buna decat a adversarilor sai, dar mult mai aproape ca performante decat a avut-o in cei doi ani petrecuti la aceasta echipa ar fi putut obtine cu siguranta titlul din 2010 in pofida incopetentei lui Domenicali. Din pacate pentru Alonso, am mai spus-o, a venit la echipa intr-o perioada mai putin fasta in care la conducere se afla in loc de Todt, un Domenicali neinspirat. Alonso se apropie de varful carierei si cu siguranta pierderea titlului in 2010 in conditiile stiute, a fost pentru el un soc teribil. Sansele in acest sezon de a castiga Campionatul (daca declaratiile componentilor echipei sunt reale), sunt minime in conditiile in care monopostul chiar revolutionar asa cum este, constituie o surpriza pentru creatorii sai. Pentru mine acest lucru este chiar ingrijorator.

  • hash3n2, marţi, 06.03.2012 19:37
    @ mobius

    In privinta monopostului, cred k Alonso este singurul din echipa aia care intelege cu adevarat cu ce se mananca noul monopost si care o sa aiba rezultate cu el. Coechipierul Massa o sa scalde la jumatatea clasamentului si contestatarii iar o sa inceapa sa sara de cur in sus k masina e facuta numai pentru Alonso si multe altele. Eu totusi cred k astora de la Ferrari le place situatia in care sunt si le convine de minune chestia asta si mai cred k Red Bull nu si-au spus ultimul cuvant.

  • emerson, marţi, 06.03.2012 20:01
    ferrari si titlul

    Oricat ar vrea unii sau n-ar vrea altii,performantele unei masini si implicit ale unui pilot,tin de f.multi factori. De obicei,la schimbari de regulament mai radicale,cate o echipa,"pica"mai bine pe noile reguli,asa aparand perioadele de dominare ale unora sau altora. Nu-i usor,iar tehmicieni geniali,intr-un anumit context,n-au mai reusit mare lucru,atunci cand ceva s-a schimbat. Istoria F1,e plina. Concluzia e,ca zeul succesului nu se arata intotdeauna atunci cand vrei,oricate eforturi si bani bagi in afacere,ci mai trebuiesc ingrediente multe,care se aduna destul de greu la un loc. Sunt curios daca,RB,va fi la fel. Ceva imi sopteste ca nu.La Ferrari,nu e problema lui Alonso,ci sunt multe altele,Massa fiind numai una. Doar o conjunctura favorabila l-a apropiat de titlu,el nefiind dotat genetic pt.a cuceri titlul.

  • x_zone, marţi, 06.03.2012 20:04
    MAVRIKKT

    CE FATA DE MAVRIKKT ARE MASSA ASTA BHAI, BLEAH :-h

  • mobius, marţi, 06.03.2012 20:21

    nu trage alonso in jos pe ferrari si nici invers. Cam asta e valoarea lor momentan: alonso nu e cel mai bun pilot al momentului si nici ferrari cea mai buna masina. Ferrari poate deveni cea mai buna masina dar Alonso nu poate deveni cel mai bun pilot. A luat el titlul in 2005 si 2006 dar ... cu cantec. Luati cursa de cursa din 2005 macar. Atunci lipsa de fiabilitate a lui McLaren + regulamentul absurd care "pedepsea" inca o data lipsa de fiabilitate i-au adus titlul. Dar asta e deja istorie. Acum e Vettel ... Ca l-a depasit pe Schum in 130 R .... Multi l-au depasit pe Schum spectaculos. Asta dovedeste inca o data ca atunci a avut masina. Cine crede ca a castigat in 206 fara a dispune de cea mai buna masina (per total) e naiv .... si sa raspunda la intrebarea "de ce acum nu castiga?" ca .... tot nu are masina, ca atunci, nu?

  • mobius, marţi, 06.03.2012 20:27

    am auzit multe plangeri ca vai vai, de ce nu are alonso ceam mai buna masina ca sa castige, de ce are vettel samd. De unde stiti ca nu cumva chiar e mai bun Vettel? Si de ce sa-l vaitam pe alonso, ca oricum nu e cel mai bun pilot. De ce sa castige daca tot nu e cel mai bun? Pe rosberg de ce nu-l plange nimeni? Pe Kubica cand concura de cel nu-l vaita nimeni, ca-i dadea clasa lui alonso la orice echipa nu numai mclaren .... De ce sa-l vaitam pe alonso cand cel putin de Hamilton stim ca e mai bun ca el. Si Button e chiar mai bun. Asa ca hai sa-l mai lasam pe alonso, ca e acolo unde ii este locul. NU ar merita sa castige oricum.

  • mobius, marţi, 06.03.2012 23:16
    rusine

    Cele doua posturi de la orele 20:21 si 20:27 nu imi apartin, s-a mai intamplat acest lucru, se pare ca Administratorul seit-ului nu poate face nimic pentru a impiedica oameni fara personalitate si caracter sa-si imprastie dejectiile. Este pacat pentru acest seit. Ar fi si o parte buna in aceasta mizerie si anume aceea ca lipsa de asumare postarilor incriminate dovedeste ca nici chiar autorul, cine o fi el nu le crede.

  • Domenicali, marţi, 06.03.2012 23:22

    Alonso e cel mai complet pilot de pe grila.O stiu foarte bine adversarii din competitie, o stiu si sefii echipelor de top care vorbesc de Mclaren si Alonso ca principali adversari si asta spune tot.Nu a avut NICIODATA o masina dominanta, a avut doar o masina mai fiabila dar nu mai rapida.Este SINGURUL pilot de F1 de pe grila care a castigat la orice echipa a concurat.Asta spune tot.In rest avem povesti, fani frustrati si blazati.Alonso inca are un titlu in fata unui Ham labil si a unui Button mai putin talentat dar care au avut o masina mai buna in 201o-2011.Cu ce rezultat?Alonso trage echipa dupa el, Vettel doar culegele roadele unei masini perfecte.Schumacher a castigat titluri cu Ferrari dupa 5 ani.Cati dintre voi erati fani Schumacher in 1996?Dar in 1997?Aha..ati devenit fani in 2000.Ceilalti, da, sunteti fani mclaren, deci...nimic nou in retorici.Ferrari au castigat ultimul titlu in 2008.Mclaren?

  • Domenicalli, miercuri, 07.03.2012 12:07

    Nr de titluri devine irelevant atunci cand ai o mult mai buna baza de comparatie intre doi piloti, anume faptul de a fi coechipieri. Aici dispare subiectivitatea si necunoasterea cu adevarat de ce material de concurs dispune fiecare. Alonso a fost batut fara niciun dubiu de Hamilton. Si si-a cam luat-o si de la Trulli. Button a fost clar peste el cand erau la Renault, Alonso trebuind sa se multumeasca cu rolul de pilot de teste. In 2005, alonso a avut cea mai buna masina pentru a castiga titlul. Poate ca Mclaren din 2005 a fost mai rapid .... sau poate ca Raikkonen o facea sa para asa. Totusi, cea mai buna masina nu inseamna neaparat cea mai rapida, ci aceea cu care se poate castiga campionatul, fiabilitatea fiind un aspect foarte important. Cand rivalul are o masina dezastru din punct de vedere al fiabilitatii, poti astepta sa-i crape in fiecare cursa pentru ca apoi sa vii sa spui ca ai pilotat "inteligent". Po-ma-nă. Ca un pilot e vazut complet sau cel mai rapid de pe pista tine de multa subiectivitate a fanului respectiv. Singura obiectivitate apare atunci cand doi piloti sunt coechipieri. Si alonso a cunoscut o astfel de infrangere, asa "complet" cum este.

  • BackonYou, miercuri, 07.03.2012 15:33
    Mobius

    Fara ofence, nu ai nici-o legatura cu F1 la ceea ce ai spus despre Alonso. Diferentele de bolid 2005-2006 cu 2011 sunt total diferite plus cu regulamentul impun pe fiecare campionat. Alonso este prea bun pentru Ferrai.

  • BackonYou, miercuri, 07.03.2012 15:34
    Mobius

    "impus" "Ferrari" .

  • Domenicalli, miercuri, 07.03.2012 16:43

    ceva argumente? eu am vorbit de F1, tu vorbesti de mine ... nope, nu asa se tine un dialog cinstit... ce treaba au diferentele dintre monoposturile din 2005 cu 2011? Cum diferentele astea il dau pe alonso ca fiind cel mai bun momentan? Tot vorbesti de adanca recunoastere pentru Alonso din partea managerilor F1. Totusi acei manageri pe care ii tot aduci astfel in discutie nu i-au dat castig de cauza lui Alonso in fata unui Hamilton. Nu au avut nevoie de Alonso cat timp il aveau pe Hamilton. De ce oare? Rbr nu au nevoie de Alonso cat timp il au pe Vettel... Mai sunt exemple d-astea. Deci pana la urma alonso e un pilot inca bine cotat, DAR nu cel mai bine cotat. Si nici ferrari nu o sa-i mai tina mult partea. Rezultatele vorbesc. Apropo, cand era Raikkonen la Ferrari, care totusi adusese un titlu, spuneai ca la o echipa mare precum ferrari e numai vina pilotului pentru lipsa rezultatelor. Acum ai intors-o? Dap, dupa cum bate vantul ....

  • coco, miercuri, 07.03.2012 17:08

    tare as crea sa vad ce faceau ceilati piloti de top cu ferrari panda de anul trecut hamilton no reusit mai nimic cu un mclaren mai bun

  • mobius, miercuri, 07.03.2012 17:35
    ...

    Dupa cum se vede haosul se poate instaura foarte usor, sau cum spune un proverb intelept, "la un car cu oale nu trebuie decat o bata". Asa cum sub pseudonimul meu mai posteaza un impostor atribuindu-mi vorbe si ganduri ce nu-mi apartin, se pare ca si sub pseudonimul "Domenicali", mai posteaza cineva, as spune cred, fara sa gresesc ca este aceeasi persoana care si-a insusit si pseudonimul meu. Atentie Admin acest personaj aduce un deserviciu muncii pe care o desfasurati cu destul succes si e pacat.

  • coco, miercuri, 07.03.2012 18:10

    tare as vrea sa vad un coechipier capabil pentru Alonso, de ce nu chiar Hamilton. Probabil ca Ferrari nu e chiar asa proasta pe cat spun unii, Alonso nu mai e nici el la prima tinerete dar toate i se sparg in cap lui Domenicalli. Deh, el are mai putini fani decat Alonso.