Oficial: Buget maxim in F1, din 2009

Publicat vineri, 18.01.2008 12:29 de Daniel Popescu

Presedintele FIA, Max Mosley, a confirmat ca de la inceputul anului 2009 se va introduce o limita maxima a bugetului fiecarei echipe din Formula 1.

Intr-o scrisoare trimisa in aceasta saptamana tuturor sefilor de echipa, Mosley a precizat ca planurile pentru limitarea bugetului vin ca urmare a intalnirii de la Paris de saptamana trecuta. Mosley subliniaza detaliile planurilor in aceasta scrisoare si confirma ca impunerea unui buget maxim nu se refera si la costurile motoarelor, programele de marketing si promotii si nici la salariile sefilor de echipa.

"Incepand din 2009 va exista o limita maxima de cheltuieli pentru toate costurile asociate Formulei 1, cu exceptia motoarelor si a cheltuielilor legate de activitati promotionale si de marketing", a scris Mosley in scrisoare. "Din cauza varietatii de intelegeri, in principal a proprietarilor echipelor, salariile sefilor de echipa nu vor fi incluse in bugetul maxim".

O intalnire intre reprezentatul FIA, Tony Purnell, si reprezentatii fiecarei echipe va avea loc la Paris pe 31 ianuarie, in urma careia FIA spera sa stabilileasca valoarea bugetului maxim pentru 2009, posibil si pentru 2010 si 2011. De asemenea, un grup de lucru va incerca sa finalizeze regulamentul pana in iunie 2008.

Mosley a avertizat ca, daca pana la aceasta data nu se vor inregistra progrese in aceasta privinta, vor fi introduse cateva masuri radicale, cum ar fi interzicerea utilizarii tunelului de vant. "Daca grupul de lucru nu va fi capabil sa gaseasca o solutie satisfacatoare in privinta bugetului maxim sau daca echipele nu vor fi de acord cu aceste propuneri pana pe 30 iunie 2008, masurile de reducere a costurilor votate in Consiliul Mondial pe 7 decembrie vor intra in vigoare in 2009", a avertizat Mosley.

Scrisoarea lui Mosley cuprinde si regulamentul pentru motoare, echipele acceptand o "inghetare" a acestora pentru 5 ani, din 2008 pana in 2012. Echipele nu au dreptul sa lucreze la motorul V8 de 2.4 litri in aceasta perioada, insa discutiile referitoare la motorul care va fi utilizat in F1 din 2013 vor incepe in urmatoarele 12 luni. FIA, alaturi de producatori, spera sa ajunga la o intelegere in privinta noilor motoare pana la 1 ianuarie 2009, regulamentul detaliat urmand sa fie publicat pana la 30 iunie 2010. De asemenea, va fi stabilit un buget maxim si pentru dezvoltarea motorului.

  • jano_rajmond, vineri, 18.01.2008 14:41
    Reducere costuri

    Eu zic sa dea cate un Tata Nano la fiecare pilot si sa interzica orice dezvoltare a masinii pt urmatorii 10 ani.La piloti sa li se dea cate u cric in portbagaj, sa li lase pneurile pe marginea pit-stopului si sa faca fiecare schimbul de pneul pt el.Pilotii sa fie obligati sa porneasca in calificari cu cata benzina vor sa plece in cursa si pentru fiecare schimbare a stergatorului de parbriz sa fie penalizati 10 pozitii.De asemenea ei sa fie obligati sa semnalizeze fiecare tentativa de depasire, urmand sa acumuleze 2 puncte de penalizare in caz contrar.Si si asa ar fi mai interesant decat o sa fie F1 cu toate schimbarile care fac astia.