Mini critică noul format de calificări din WRC
David Richards a catalogat drept o 'nebunie' introducerea unui format de calificări în Campionatul Mondial de Raliuri începând din sezonul 2012.
Consiliul Mondial al FIA a decis la începutul lunii iunie să introducă un format de calificări în Campionatul Mondial de Raliuri din sezonul 2012, ordinea plecării pe traseu urmând să fie decisă în funcţie de rezultatele din Shakedown.
Prin această măsură, piloţii de top vor fi avantajaţi în faţa rivalilor mai lenţi, însă tactica va avea un efect negativ asupra spectacolului. David Richards, şeful Prodrive şi cel care gestionează programul constructorului Mini în WRC, critică vehement decizia prin care echilibrul din raliuri va fi rupt din nou.
"În acest an am văzut cele mai echilibrate raliuri din istoria WRC-ului şi acum vrem să schimbăm. Asta este o nebunie! Poate că piloţilor nu le place, poate că echipelor nu le place, dar fanilor le place", a declarat britanicul.
Replica forului mondial a venit prin vocea lui Michele Mouton, managerul WRC, care afirmă că este logic ca piloţii mai rapizi să fie avantajaţi în privinţa poziţie de traseu. "Cunosc poziţia celor de la Mini, ei vor să menţină distanţa dintre piloţi cât mai mică. Dar ce este competiţia? Piloţii rapizi nu merită să aibă un handicap", a precizat ea.
În prezent, poziţia piloţilor pe traseu este aceeaşi cu situaţia din clasamentul general (în prima zi a raliului) şi cu clasamentul general intermediar al raliului de la finalul zilei precedente. Acest lucru dezavantajează piloţii rapizi şi dă naştere unor tactici de încetinire forţată în ultimele probe ale unei zile.
Începând de anul viitor, poziţia pe traseu va fi aleasă indepedent de piloţi. Astfel, pe baza timpilor obţinuţi în Shakedown, în ordinea de la cel mai rapid la cel mai lent, fiecare pilot va avea posibilitatea să-şi aleagă poziţia de pe care va pleca în prima zi de competiţie. În următoarele zile, echipajele vor pleca pe traseu în ordine inversă.
Via | MaxRally