McLaren a utilizat o aripă spate înaltă în antrenamente
McLaren a utilizat o aripă spate neobişnuit de înaltă în prima sesiune de antrenamente libere de la Monza, în condiţiile în care circuitul necesită o componentă cu înălţime scăzută.
Monza este circuitul cu cea mai redusă forţa de apăsare aerodinamică din calendarul competiţional, motiv pentru care fiecare echipă aduce un pachet aerodinamic specific pentru Marele Premiu al Italiei.
Una dintre componentele care suferă cele mai mari modificări este aripa spate, aceasta fiind mai coborâtă decât versiunile utilizate pe alte circuite.
Cu toate acestea, McLaren a utilizat în prima sesiune de antrenamente o aripă spate înaltă, asemănătoare cu cea folosită în Marele Premiu al Belgiei, cu scopul de a evidenţia performanta sistemului de ventilaţie F-duct.
"Aripa spate este similară cu cea pe care am avut la Spa. Avem şi o aripă spate mai mică aici, dar întâi vom vedea cum funcţionează aceasta. Trebuie să avem în vedere cum putem fi mai rapizi pe acest circuit şi cât de mult ne putem apăra. Este foarte dificil şi aici multe depăşiri vor fi în şicane cu forţa de apăsare aerodinamică ridicată, aşa că vom vedea cum ne descurcăm", a declarat Martin Whitmarsh, şeful echipei McLaren, pentru postul britanic de televiziune BBC.
Diferenţa majoră dintre cele două tipuri de aripi spate este că cea cu profil coborât nu permite acomodarea sistemului de ventilaţie F-duct. În funcţie de datele pe care le vor obţine inginerii, McLaren va decide în această noapte dacă ce tip de aripa spate va utiliza în calificări şi cursa. Deocamdată, cu aripa spate înalta, McLaren a ocupat locurile unu şi trei în prima sesiune de antrenamente.
Via | GPUpdate