Honda testeaza un nou sistem pentru pitstop

Publicat vineri, 10.10.2008 12:40 de Daniel Popescu

Honda evalueaza in prezent propriul sistem electronic pentru pitstop pentru inlocuirea traditionalei pancarte, in ciuda problemelor intampinate de Ferrari cu un astfel de sistem.

Japonezii au incercat noul sistem joi, pe circuitul de la Fuji, si este posibil sa repete actiunea si in China si Brazilia.

In cazul in care inginerii vor fi multumiti de rezultate, Honda ar putea introduce noul sistem odata cu inceperea sezonul 2009. In ciuda problemelor intampinate de Ferrari cu un sistem similar, seful Honda, Ross Brawn, este optimist in privinta rezultatelor finale ale testelor.

"Lucram la acest proiect de foarte mult timp, iar siguranta este prima noastra prioritate. A doua prioritate este obtinerea de performante", a declarat Brawn pentru publicatia Autosport. "Exista mai multe beneficii pentru siguranta cu acest sistem. Dar ca orice alt sistem trebuie sa fie robust si sa ai incredere in tehnologia pe care o folosesti. Este o situatie delicata".

Brawn considera ca acest sistem este pe deplin sigur pentru ca monopostul nu va putea pleca de la boxe decat dupa indepartarea furtunului de realimentare.

"Putem vedea numeroase beneficii ale sistemului, pentru ca sistemele de inchidere interna pe care le creezi pot, teoretic, sa faca imposibila plecare a masinii care ca toate actiunile sa fie complete. Dar cineva trebuie sa raspunda daca exista o distanta suficienta in pitlane pentru ca masina sa iasa, si inca nu am lucrat la asta".

"Ne-am gandit la senzori in pitlane care simt cand alte masini sunt acolo, dar totul se bazeaza pe judecata umane. Ar fi vorba tot de judecata umana daca folosesti pancarta. Iar cu pancarta, tipul incearca sa emita o judecata si in acelasi timp sa urmareasca celelalte activitati care se intampla la masina. Aici este cel mai dificil pentru el. Daca acea persoana se concentreaza numai pe traficul din pitlane si pe deschiderea si inchiderea unui buton cand distantele apar si dispar, atunci teoretic sistemul este mai sigur".

Daca cei de la Honda incearca sa implementeze acest sistem, Ferrari a decis sa revina la traditionala pancarta in urma problemelor intampinate in Singapore.