Citroen a dominat shakedown-ul din Raliul Mexicului
Citroen a ocupat primele cinci pozitii in shakedown-ul pentru Raliul Suediei, in urma problemelor tehnice inregistrate de pilotii de la BP Ford.
Petter Solberg a inceput in forta Raliul Mexicului si si-a luat revansa dupa dezamagirile traite in Suedia, stabilind cel mai bun timp in shakedown la volanul masinii sale Citroen C4 WRC.
Campionul mondial din sezonul 2003 a fost cronometrat cu 2 minute si 51.7 secunde pe traseul cu o lungime totala de 5.13 km si a ocupat prima pozitie in clasament. Rezultatul ii confera acestuia primele sperante ca ar putea lupta pentru victorii in acest sezon de WRC. Norvegianul a fost urmat la numai 0.1 secunde de Dani Sordo, al doilea pilot al echipei Citroen Total, in timp ce sextuplul campion mondial Sebastien Loeb a terminat pe locul 4.
Cea de-a doua echipa a constructorului francez, Citroen Junior, a obtinut de asemenea rezultate peste asteptari, Sebastien Ogier pozitionandu-se pe locul 3, in timp ce Kimi Raikkonen a stabilit al cincilea timp, cea mai buna performanta personala in Campionatul Mondial de Raliuri.
Dominatia autoritara a celor de la Citroen este justificata insa si de problemele de natura tehnica inregistrate de pilotii care au urcat la volanul unor masini Ford Focus RS WRC. Chiar daca vremea a fost insorita si temperatura aerului a urcat la 26 de grade, mai multe balti de apa prezente spre finalul traseului au provocat dureri de cap pentru BP Ford. Intrucat apa a avut o adancime foarte mare, aceasta a patruns in sistemul de racire a masinilor Ford Focus RS WRC si a afectat performanta acestora, motiv pentru care Mikko Hirvonen a stabilit doar al saselea timp al zilei dupa ce a terminat shakedown-ul la aproape trei minute in spatele lui Solberg.
Problemele au fost explicate de Jari Mati Latvala, al doilea pilot al echipei BP Ford, care a terminat shakedown pe locul 10. "Apa a fost mult mai adanca decat in anii precedenti. Am trecut peste ea in mod normal, asa cum am procedat si in trecut, dar forta apei a distrus sistemul de racire. In mod normal, apa mentine partea frontala a masinii la suprafata atunci cand treci cu viteza peste ea, dar de data aceasta nu a fost asa. Nu am avut niciodata astfel de probleme cu Focus RS, asa ca trebuie sa fiu mai atent", a explicat Latvala.
De altfel, si cei de la Citroen au avut probleme de natura tehnica, mai multi pilotii trecand linia de sosire cu avarii in partea frontala. Cel mai grav afectat a fost Sordo, care a inregistrat probleme la radiator tot din cauza apei adanci din finalul traseului.
Aflat la debutul in WRC, Ken Block a ocupat locul 11 in shakedown la volanul unei masini Ford Focus RS WRC.
Iata clasamentul timpilor obtinuti in shakedown:
Loc | Pilot | Masina | Timp |
1 | Petter Solberg | Citroen C4 | 2:51.7 |
2 | Dani Sordo | Citroen C4 | 2:51.8 |
3 | Sebastien Ogier | Citroen C4 | 2:51.9 |
4 | Sebastien Loeb | Citroen C4 | 2:52.2 |
5 | Kimi Raikkonen | Citroen C4 | 2:54.2 |
6 | Mikko Hirvonen | Ford Focus RS | 2:55.3 |
7 | Henning Solberg | Ford Focus RS | 2:56.2 |
8 | Federico Villarga | Ford Focus RS | 2:56.4 |
9 | Matthew Wilson | Ford Focus RS | 2:59.9 |
10 | Jari Mati Latvala | Ford Focus RS | 3:00.1 |
11 | Ken Block | Ford Focus RS | 3:04.6 |
Prima proba speciala din Raliul Mexicului va avea loc vineri cu incepere de la ora 15:28, ora Romaniei.
Citroen a dominat shakedown-ul din Raliul Mexicului Citroen a ocupat primele cinci pozitii in shakedown-ul pentru Raliul Suediei Imi scapa mie ceva ?