Analiza tehnica a testelor de la Paul Ricard
Circuitul de teste de la Paul Ricard are proprietatea unica de a oferi informatii vitale pentru echipe pentru urmatoarele doua curse de la Monaco si Montreal.
Circitul de la Paul Ricard este dedicat in exclusivitate testelor, astfel ca layout-ul acestuia poate fi modificat pentru a oferi pilotilor si o versiune lenta, dar si o versiune rapida. Astfel, acesta ofera oportunitatea de a oferi informatii foarte importante pentru Monaco si Montreal, doua circuite diametral opuse. In prima zi de teste, cele 10 echipe folosesc circuitul in configuratia pentru Marele Premiu al statului Monaco. De asemenea, echipele testeaza cu setarile fortei de apasare aerodinamica la maxim pentru cursa urmatoare.
Williams au adus o carcasa de motor in stilul Red Bull. Totusi, solutia adoptata de Williams este mai mica decat cea folosita dde Red Bull si include o mica aripioara in spate. Carcasa motorului in forma de rechin este utilizata pentru a controla deviatiile spatelui masinii, dar este conceputa pentru a nu masca aripa spate. Aceasta implementare este mult mai utila pe circuitul de la Montreal, decat pe cel de la Monaco.
Intre timp, cei de la Toyota au adus o aripa spate radicala pentru acest test. BMW-Sauber au facut exact acelasi lucru, insa in privinta aripii fata. Aceasta abordare permite crearea unor forte de apasare aerodinamica mai mare. Totusi, diferenta este ca aripa fata poate avea mai multe elemente, pe cand aripa spate este limitata la numai doua. In cazul in care Toyota vor utiliza aceasta solutie la Monaco, aripa spate va atrage cu siguranta atentia celorlalte echipe.
De asemenea, Honda Racing au adaugat cateva mici aripi pe marginea aripii fata.