Limita de buget in F1: 110 milioane de euro din 2011
Bugetul echipelor de Formula 1 ar putea fi limitat la maxim 175 de milioane de euro in 2009, urmand sa scada la 110 de milioane de euro in 2011.
FIA si-a propus sa introduca conceptul bugetelor maxima in Formula 1 incepand cu sezonul 2009, iar consultantul FIA, Tony Purnell, le-a scris tuturor echipelor din Marele Circ despre valoarea acestor limite. Vorbim despre o limitare de buget la 175 de milioane de euro pentru 2009, 140 de milioane de euro pentru 2010 si 110 milioane de euro pentru 2011.
Totusi, in acest buget maxim nu vor fi incluse cheltuielile generate de utilizarea motoarelor, a sistemelor KERS, precum si a salariilor pilotilor si a sefilor de echipa. Totusi, sefii echipelor de Formula 1 au avut reactii diamentral opuse la aflarea acestor vesti.
"Limita de anul viitor este rezonabila, dar la Honda suntem putin ingrijorati de panta descendenta si trebuie sa mai discutam despre asta", a declarat CEO-ul Honda, Nick Fry. "Daca valoarea va fi prea mica, s-ar putea sa-i aliniem pe toti cei care vor sa dezvolte tehnologii inalte".
La randul sau, Flavio Briatore sustine ca echipa sa cheltuie deja mai putini bani decat limita maxima de buget prevazuta. "Platim deja cu 40% mai putin decat bugetul maxim. Daca vreau sa mentin limita trebuie sa cheltuim mai mult. Nu are niciun sens. Cu siguranta in viitor asta ne va afecta".
Si presedintele Toyota, John Howett, s-a declarat sceptic in privinta introducerii unor limite in buget. "Cred ca asta va avea un efect negativ. Daca punem afacerile intr-un mediu necompetitiv nu sunt convins ca este cel mai potrivit lucru".
In schimb, seful echipei McLaren, Ron Dennis, nu este sigur daca FIA va putea controla cu adevarat costurile. "Nu vad limitarea bugetului ca pe un proces de reglare", a precizat Dennis. "Nu cred ca este vorba despre abilitatea de a obliga pe cineva sa respecte bugetul, ci despre abilitatea de a controla costurile echipelor care au facilitati in alte tari unde aceste programe sunt dificil de inteles din cauza limbii si a documentelor. Sunt ingrijorat de faptul ca nu poti monitoriza costurile din Germania, China sau Japonia. Sprijinim orice solutie care permite reducerea costurilor atat timp cat acestea pot fi evaluate in mod practic".
Presedintele FIA, Max Mosley, a precizat anterior ca se va forma o comisie de finante care se va asigura ca toate echipele respecta regulile.
mi se pare o prostie limitarea de buget ... ce se urmareste ??? masini ieftine ??? o sa ajungem sa vedem dacii in 2020 pe circuit ??? si ce daca unele echipe au mai multi bani la dispozitie decat altele ?