Adam Parr: "Formula 1 va evita criza financiara"

Publicat vineri, 24.10.2008 16:13 de Daniel Popescu

Adam Parr, CEO-ul Williams, crede ca Formula 1 va reusi sa evite criza financiara in urma intelegerii cu FIA privind reducerea costurilor.

Intalnirea FIA-FOTA de la Geneva a avut drept rezultat initierea unor masuri pentru reducerea costurilor, iar Parr considera ca acesta este primul pas spre evitarea unei crize financiare de proportii in Formula 1.

"In luna ianuarie ne-am intalnit la Paris, iar presedintele FIA, Max Mosley, ne-a spus ca trebuie sa facem ceva in legatura cu costurile"

, a declarat Parr.

"Toata lumea a fost de acord cu asta, dar nimeni nu a facut nimic timp de 9 luni. Si aceasta este cea mai mare greseala pe care am facut-o. Am fi putut face lucruri care sa aiba efect in 2009, dar nu am facut asta. Acum, in sfarsit, cred ca toata lumea intelege ca trebuie sa facem ceva. Si asta este ca si cand realizezi ca este alcoolic, nu? Pana nu atingi acest punct nu exista niciun leac".

Mosley si-a exprimat recent ingrijorarea ca echipele independente ar putea da faliment din cauza costurilor foarte ridicate, insa Parr sustine ca Williams nu va avea astfel de probleme datorita lui seful echipei, Frank Williams.

"Suntem aici pentru a concura si nu exista nicio indoaiala ca traim vremuri provocatoare. Dar avem vremuri provocatoare de 10 ani", a adaugat Parr. "Cel mai bun tonic in acest timp este sa vorbesti cu Frank Williams. Este atat de optimist si, sa fim seriosi, face lucrurile in asa fel incat totul pare o joaca de copii".

Parr a mai precizat ca Williams nu va avea probleme cu principalul sponsor al echipei, Royal Bank of Scotland, insa a martusit ca lucrurile nu sunt atat de clare in privinta companiei de investitii din Islanda, Baugar Group.

CEO-ul Williams a admis ca reducerea costurilor in privinta motoarelor trebuie sa fie principala problema a echipelor, insa a refuzat sa spuna daca Williams sprijina ideea motorului unic.

"Nu comentam pe tema asta, dar punctul de vedere al echipei Williams este ca trebuie sa scadem costurile. Cel mai mare cost pentru o echipa independenta este motorul, asa ca trebuie sa facem ceva in privinta asta. A fost o greseala imensa sa inghetam dezvoltarea motoarelor pe 5 ani, pentru ca am inghetat un motor scump pe care nu l-am considerat ca un diferentiator de performanta".

"Pana la urma, poate ca este un diferentiator de performanta si prin urmare nu mai poti avea un motor inghetat. Toti constructorii cu exceptia unui singur au spus ca nu este fezabil sa deschidem un razboi al motoarelor pentru ca nu au banii si apetitul necesare".

"Ce rost are sa avem un motor care nu este un diferentiator de performanta, dar care costa foarte multi bani? Ar fi ca si cum am cheltui 100 de milioane de euro pe an pe pneuri cand toti avem aceleasi pneuri. Nu stim care este solutia potrivita, dar in mod cert trebuie sa incepem cu motorul".