Copleșitor

Publicat joi, 20.05.2021 16:27 de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai

Noul Mercedes-Benz Clasa S te copleșește cu tehnologie încă de când ai deschis portiera. Este cea mai avansată mașină a momentului și un adevărat templu pentru pasionații de tehnologie.

  • Jeff Bezos, joi, 20.05.2021 17:59

    Era un banc odata,cica banii n-aduc fericiriea dar e mai misto sa plangi intr-un Mercedes Clasa S decat intr-o Dacia Sandero.

  • inexorabil, joi, 20.05.2021 18:21

    Bogdan, este pentru prima dată de când te citesc (de ani…fără număr) când mă simt contrariat: spui că este “copleşitor”, dar…nu prea reiese din descrierea ta în ansamblu. În plus, în paradis ar putea fi ceva…enervant? Hai, zi-o pe de-a dreptul; nu fi sfios ca o domnişoară: s-a dus pe copcă şi emblematica, grandioasa, sublima S-Klasse! De acum încolo, ni se va părea “absolut fascinant” tot ce n-are legătură cu maşina/maşinile în sine, în definitiv cu conceptul de pilotaj! Din acest punct de vedere, tot ce vom putea pretinde şi, totodată, primi este…discreţie (una într-adevăr…enervantă). Paradoxal, ne vom “conecta” instantaneu cu lumea întreagă, vom naviga pe valurile “celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii” (rectificare necesară “în context” : mai degrabă ale tehnologiei), însă tocmai cu...asfaltul vom pierde contactul (inclusiv d.p.d.v. spiritual). Ştiu: un reacţionar “incurabil” ca mine nici nu va conta în acest tablou invariabil funest al viitorului "avansat". Contează însă faptul că…nici nu vreau să contez!

  • inexorabil, joi, 20.05.2021 18:39

    PS. Mesaj cu valoare de avertisment profetic încă din secolul trecut: Visage – Fade to grey.

  • dan_grc, joi, 20.05.2021 18:39

    La aspecte negative n-ar fi trebuit sa existe calitatea anumitor finisaje, nu la asemenea preț, am spus de la primele poze cu interiorul ca are prea mult plastic glosy, lucios, ușor de zgaraiat, este un trend care trebuie sa dispară, mai ales la această clasă. Tableta detașabila din spate este un model vechi de Samsung din 2015, daca îi scoți capacul scrie negru pe alb, tabletă asemanatoare cu ce are Bmw pe seria 7, doar că acum cinci-șase ani când a fost lansat era o tabletă noua si personalizată pentru Bmw, Mercedes a hotărât sa monteze o tabletă veche, pe un model nou de S, care costă 100 de euro, 150 maxim. Mașina este super tehnologizata, performanta, sigură, confortabilă, dar aceste compromisuri nu se fac la 180.000 euro, au ajuns sa facă economii penibile, in condițiile în care la astfel de mașini oricum au un super adaos.

  • Asf, joi, 20.05.2021 18:50

    Volanul ala cu patru spite e horror in realitate,mic si urat!

  • bogdanm, joi, 20.05.2021 19:00

    @inexorabil Mulțumesc pentru comentariu. Aș vrea să nu divagăm și să vorbim despre extincția automobilului convențional. Deși mașina asta dă niște semnale clare. De fapt, e o realitate către care ne îndreptăm și ar fi potrivit să ne obișnuim cu asta. I-am spus „Copleșitor” pentru că fix asta este senzația când ești la volan. Și, da, e vorba de cât de copleșitoare poate fi tehnologia uneori. Tocmai de aceea e foarte important să ținem pasul cu ea. Numai bine.

  • bogdanm, joi, 20.05.2021 19:04

    @dan_grc Înțeleg comentariul tău și sunt complet de acord cu el. Însă, n-aș vrea să generalizez. Nu m-am urcat în mai multe exemplare Clasa S ca să spun că toate au o problemă cu finisajele. Tind să cred că ce am simțit eu în exemplarul meu de test a fost o simplă întâmplare nefericită. Așa cum am spus și în test, nivelul de tehnologie pe care îl regăsești pe mașina asta este copleșitor și justifică în mare parte prețul plătit. Sunt o mulțime de inovații pe care alții le vor avea pe mașinile lor abia peste 10 ani. Iar întâietatea costă. Mersi de comentariu și pentru că ești un cititor fidel Automarket.

  • inexorabil, joi, 20.05.2021 20:04

    Bogdan, tocmai acesta este subiectul nevralgic: perversitatea “filosofiei” deconstructiviste de a sacrifica forma, de a redefini fondul, de a interpreta sensurile învederate şi de a dilua intensitatea trăirilor – totul de dragul absorbirii naivilor într-un construct fundamentat de “realitatea” transumanistă, a cărei ţesătură “complexă” şi “funcţională” de sisteme vine anume în contrast cu dorinţa instinctivă (şi definitoriu umană!) de a deţine controlul asupra mecanismului circumscris. Cu alte cuvinte, “fascinatul” din habitaclu devine un banal…punct din reţea. Astfel, va considera orice altceva care transpare “din afara statu-quo-ului” (persoană, obiect sau fenomen) în cel mai fericit caz drept “timp mort”. PS. Dan Grecu, Ersatz-ul globalist presupune (de fapt, chiar înseamnă!) simularea calităţii, sub toate aspectele sale ontologice. De ce ar constitui Triada o excepţie???

  • Parere, joi, 20.05.2021 20:50

    Am inteles din comentariile unor ziaristi straini ca au scazut la calitatea materialelor. Iti iau ochii cu display-uri si te fura unde conteaza.

  • Johnny, joi, 20.05.2021 22:05

    5 stele pt interior cand bordul in loc de ceasuri are doua tablete aruncate parca pe geam? Sa fim seriosi, gusturile nu se discuta, dar kitch-ul se recunoaste usor

  • zarnesteanu, vineri, 21.05.2021 07:47

    Este o masina care imi place. Ca aspect interior/exterior, si ca tehnologie. Probabil ca se conduce sublim. Din punctul meu de vedere bineinteles. Ceea ce foarte multi nu inteleg este ca lumea se schimba. Evolueaza. Unori schimbarea nu poate fi numita progres. Alteori omenirea se arunca de-a dreptul cu zeci de ani inapoi, prin experiente devastatoare. Dar istoric, se redreseaza, invata din greseli si etapa urmatoare devine inzecit mai buna decat orice a fost inainte. Iti trebuie timp sa intelegi asta. Schimbarile vin peste noi in fiecare zi. Mari si mici. Uneori rapid, alteori dupa secole de suferinta. Unii le recunosc, le accepta, si invata sa le foloseasca. Altii raman orbi, inchistati in transee, inacriti ca niste coabe imbatranite si total neadaptati la timpurile in care traiesc. Nu e caracteristic doar anilor prezenti. Asa a fost dintotdeauna. Si asa va fi pana la sfarsit. In fiecare zi se descopera ceva iar oamenii fac ceea ce au fost facuti sa faca. Isi traiesc viata, inventeaza, creeaza, si incearca sa faca ziua de azi mai buna decat cea de ieri. Uneori cu succes. Alteori cu esecuri. Dar depinde de fiecare din noi ce alegem sa fim pe lumea asta. Acrituri pline de tzafna, sau spirite libere, creatoare. E una sa stii sa-ti pastrezi traditiile si valorile in care te-ai nascut, si alta e sa boscorodesti ca o stafida la tot pasul. Cu multi ani in urma, venind intr-o zi de la Curmatura spre casa, m-am intersectat pe poteca cu doi batrani, probabil sot si sotie. Era o zi splendida, liniste, aer curat. VIATA iti oferea tot ce era mai bun. Ei bine, femeia aia mergea in fata si din urma venea mosul. De cand am inceput sa-l aud pe poteca si pana s-au departat complet, mosul o toca la cap incontinuu pe femeie, fara s-o slabeasca o clipa. Idiotule, la ce-ai mai venit pe munte, la ce te-ai mai insurat, ai stat cu o femeie si i-ai nenorocit viata? Sunt oameni care nu stiu sa pretuiasca nici cele mai frumoase clipe , sa se bucure de ele. Sunt indivizi care in orice aspect al vietii gasesc ceva de comentat, ceva de urat, ceva de bodoganit. Astia sunt specimenele de care am fugit cat am trait. Anglo-saxonii or fi reci, or fi distanti, or fi cum vreti voi. Dar macar nu se tanguie si nu bocesc la tot pasul. Mi-e sila de vaicareala asta incontinua. Nu doar Mercedes, VW sau BMW, dar banuiesc ca orice firma, orice ar face, nu va fi niciodata pe placul unora. Din fericire teoriile conspiratiei, prezicerile sumbre si urzelile din umbra ale catorva perfizi, impotriva multora, nu sunt decat ... teorii. Realitatea e cu totul alta, mult mai simpla si mai frumoasa. Tangibila si la indemana. Trebuie doar sa vrei sa o vezi. Cand esti mic, e normal sa-ti fie frica singur pe intuneric. Cu varsta totusi asteptarile sunt altele. Iar capacitatea de a distinge fabulatiile de real, surprinzator, lipseste foarte multora. Iar ce mi se pare si mai tragic este ca nimeni nu face nimic. Toti observa, dar e atat de usor sa miste buzele. In schimb e infinit mai greu sa miste mainile. As mai avea cateva de spus, dar le las pentru serialul urmator. Mercedes va continua sa faca masini. Atata timp cat au vanzari, inseamna ca cei care au bani ii apreciaza si firma va merge ca pe roate. Asta a fost mereu proba finala de peste 130 de ani. Si astazi inca reusesc s-o treaca cu brio.

  • Kirotractor, vineri, 21.05.2021 10:32

    Îmi place și mie, culmea :-) - serios zic asta @zărne, fiindcă-i un Sonderklasse ”cinstit” și nu un pseudo-Maybach scos la prosteală pentru cei cu mai mult bănet decât bun-gust. Ca să fiu mai scurt decât maestrul teoretizărilor @inexo (ar fi de fapt timpul să-mi iau concediu după două mii de postări cam de-a-n pixu”), exteriorul îmi pare mai convingător decât interiorul tabletoid, chiar dacă W221-le desenat de Wagener (2007-2014) rămâne favoritul meu absolut. A zecea generație S-Klasse (dacă socotim și primele trei botezate altfel - adică ”pontonul” din 1954 + ”coada de rândunică” din 59 și ”botul de cal” din 65) era inevitabil să atingă apexul stilizării subtil-fluide, reunuțând printre altele și la prizele de aer enorme, care mie cel puțin îmi sugerează niște bolnavi de oreion. :-) Pe tarlaua analizei ontologice a tehnologiei ”biruitoare” nu mă (mai) bag la arat că-i inutil. În orice caz, din simpla postură de cititor cârcotaș (și nu ex-editor + designer auto chiar la nemții pe care @zărne crede că-i beștelesc aiurea) îmi permit să iau atributul ”copleșitor” în sensul lui negativ. ...Fiindcă fie și doar alea 50 de actualizări over-the-air mi-ar părea tot atâtea necunoscute impuse cumva dincolo de alegerea mea inițială din șourum. (Situație pur teoretic-ipotetică, clar, în care nici nu vreau de fapt să mă pun, ca posesor ”proletar” de purico-japoneză SH de 3,88 și nu vreun status-simbol de 5,28 m. :-))

  • zarnesteanu, vineri, 21.05.2021 13:37

    @Kiro, chiar eram curios sa vad cate picioare in gura mi-am luat dupa postarea de azi-noapte. Scriu repede, inainte sa plec la lucru :) Cu interiorul, fara indoiala ca Mercedes si-a asumat niste riscuri. Daca au facut-o inteligent sau ca niste cartofori inraiti, ne-o va confirma viitorul apropiat. Este foarte adevarat ca e posibil sa nu mai aiba appeal-ul modelelor de 20-50 de ani cand o sa atinga si masina asta varste venerabile. Deocamdata, sunt foarte multi dati pe spate. Poate chiar mai multi decat cei care o fluiera acum la scena deschisa. 'Om trai si-'om vedea. CLK-ul meu de 13 ani e la fel de proletar ca si japoneza ta. Poate chiar mai rau. Dar pentru ca vopseaua in luceste impecabil induce foarte multa lume in eroare. N-o sa-ti vina sa crezi ce mutre fac unii cand le spun ca e masina second-hand. De fapt third hand :) Aparentele astea ... :) M-am sters ca sunt dupa 4 ore de somn si am nevoie de energie in alta parte :)

  • @inexopix, vineri, 21.05.2021 17:08

    bai delir, ce pilotaj visezi? aici e vorba de o limuzina de lux, sosocule

  • ds, vineri, 21.05.2021 19:35

    Dintre toate ecranele pe care le-am vazut la n modele asta pare a fi de acolo. Dar interesant este ca directia activa pe puntea spate costa 1500 de euro iar doua masute pliabile pentru locurile din spate sunt 1400 de euro. Pentru mine este de neinteles. In rest... ce sa mai comentezi, superlativul absolut este palpabil.

  • inexorabil, vineri, 21.05.2021 19:58

    Mafănel Tâmpiţel, io ştiu că mata’ vrei să mă reduci la tăcere prin orice mijloace posibile, dar, din păcate, nu-ţi ies socotelile. A pilota nu implică neapărat conducerea unui bolid! Chiar dacă Segmentul F propune şi valenţe sportive!! Iar greşelile de exprimare înseamnă chiar o banalitate în cazul tău. De pildă: pleonasmul. Apropo, ia să-mi arăţi o limuzină…non-luxoasă. PS. Oooo, daaa, ce respect nutreşti faţă de aristocraticul MB. Tot respect manifestai şi la fazele cu “Mărseidis Băţ” ?

  • Io, vineri, 21.05.2021 20:47

    @ inexorabil. Limuzină = Berlină = Sedan... confirm definitiei reale. Nu are contotatii de lux. Nu e ca acele "Limuzine amercane supraalungite" din filme. De ex Opel Insignia in varianta Berlina nu e o Limuzina de LUX, ci doar o Limuzina banală.

  • @ds, vineri, 21.05.2021 21:01

    Sunt sigur ca nu it poti lua directia activa pana nu mai bifezi si un pachet din optiuni de cateva mii de euro,cum e la clasa A,vrei punte multi link pe spate,costa o mie si ceva de euro(parca 1600,nu mai stiu)dar n-o poti lua pana nu bifezi si jantele de 18 de 1800euro plus sau pachetul Amg de alte mii de euro.

  • Johnny, vineri, 21.05.2021 22:08

    Vad c- ati cam intrat in extaz si nu va inteleg. Poate ma repet, dar bordul ala e complet neinspirat...cel putin pe EQS era un infoteimant urias, dar si ala nu e perfect, inlocuind total ceasurile, pt mine e de neimaginat o masina asa scumpa cu tablete ieftine. Grila jenant de proasta, plastic ieftin pus in evidenta. Multa tehnologie pe o masina cu design complet sters imbatranit dar cu elemente high tech neinspirate. S- ar putea spune la pret "corect" tinand cont de competitia gen Bentley, RR...dar nici 100 sau 170 k eur nu se gasesc pe garduri..

  • Domnul cartof, vineri, 21.05.2021 22:39

    Ma mir ca n-au bagat "chinejii" de la Geely si motoare de Renault pe nava amiral de la Merc,inca...Parca vad ca la urmatorul facelift ii scot si amortizorul de la capota si ii pun tija ca la A class-ul nonfacelift.Astept sa apara in 4 ani second in targ la vreo 24 000coco,ca asa se devalorizeaza astea,vreau sa ma sui in ele sa vad daca le mai scartaie bordul mai rau ca-n SupeRnova si daca apare vreun pixel mort sau albastru pe tableta aia chinezeasca infipta-n bord. Imi place in schimb volanul in 4 spite,zici ca-s beat si vad dublu. Mercedes nu mai reprezinta nimic de ceva vreme,o bruma din tot ce-a fost,nici macar nemtesc nu mai e,un fel de Putzmeister sau Kuka dor ca pe patru roti.Noroc ca inca mai are optional loc de steag in aripa fata, cu un steag curcubeu spre noua normalitate limitata la 180 la ora sau poate ca la astia cu avion privat nu se aplica.ps. Ca detinator si de Mercedes luat de nou,din bun simt pentru fanii marcii,n-am zis nimic de fiabilitate.

  • Tembelus Rex, sâmbătă, 22.05.2021 09:45

    @zarnesteanu... ești demn de respect pentru simplul fapt că ți-ai depășit condiția și ai ales să-ți pliezi și refaci viața într-o țară total diferită de România. Parcă ești în SUA dacă am reținut bine..... Dar la faza asta "Din fericire teoriile conspiratiei, prezicerile sumbre si urzelile din umbra ale catorva perfizi, impotriva multora, nu sunt decat ... teorii.".......ai cam dat cu mucii în fasole, fără supărare. Nu ai cum să negi niște lucruri atât de evidente. Corelează, analizează, privește lucrurile în ansamblu și vei vedea că nu sunt doar simple teorii sau baliverne..... De când vor autoritățile binele oamenilor....nu vezi cică vor să ne facă binele cu forța! Pe bune !!!??? Da e "ordine și liniște" în lumea anglo- saxona cum o definești tu....dar e o ordine drăcească.....ortodoxia e o stare interioară aparte, înseamnă frământare, o luptă permanentă. Creștinismul adevărat nu este confortabil! Știu suntem priviți ca niște troglodiți , înapoiați cu cel puțin 100 de ani - ca mentalitate mă refer. Înțeleg și că preferi să-ți creezi o zonă personală de confort psihic - nu e nimic rău în a te bucura de lucruri mărunte, simple, de viață așa cum e ea......dar de aici până la a te închide, până la a fi "orb și surd" la adevăratele probleme și la ceea ce ni se pregătește e cale lungă (e și asta o formă de egocentrism - din punctul meu de vedere). Ca un fel de autoprotectie. Numai că corectitudinea asta politică, ciocul mic și jocul de glezne, politica pumnului în gură o să ne iasă pe nări într-o zi....cu soare. Deocamdată mămăliga încă fierbe la foc mic..... încă e bine. PS: multă sănătate pe meleagurile unde ești și nu-ți uita credința ortodoxă - "lupta" pe pământ e deja pierdută, acum se dă o luptă doar pentru sufletele oamenilor.

  • Tembelus Rex, sâmbătă, 22.05.2021 10:09

    Cât despre mașină.... că e un site auto totuși :))).....e interesantă.... păcat că se pune problema de costuri de producție/ linii de producție etc. Ar fi fost interesant ca aceeași mașină să fie oferită și cu ceasuri tradiționale, mai puține gadgeturi inutile, să fie făcute mai old school (nu pentru a fi mai accesibile sau să induci in eroare privitorii ci pur și simplu să fie mai durabile, mai fiabile în timp).....chestie imposibilă în clasa asta și nu numai. Oricum în mod normal mașina asta nu o cumpără oricine (nu mă refer la țările dubioase, cu mentalități dubioase). Cumpărătorii ar trebui să aibă cel puțin un milion de euro cash puși de o parte (minim)..... cu venituri de cel puțin câteva sute de mii de dolari/ euro pe an l, fără datorii, fără viitor amanetat pentru "o imobiliară".. independent financiar, venituri pasive din mai multe surse.... înțelegeți ideea..... Până atunci oamenii din țările în care așteaptă o juma de oră apa caldă să vină (apometrele înregistrând apa rece ca fiind caldă) visează la "limuzine" NE -full-size - Elantra, Megane Sedan, Corola, Octavia.

  • Johnny, sâmbătă, 22.05.2021 11:12

    Pai hai sa e gandim putin la clientela. Cine ar fi interesat sa aiba confort maxim intr- o masina stearsa? Cine, cu venituri imense, vrea cu orice pret sa nu iasa in evidenta? Pai o categorie e mafia italiana, ruseasca, etc. Alta categorie, bugetari romani, dar si alte natii, parlamentari ca masina de familie dar si de servici sa creada prostimea ca are un Merc oarecare...deci achizitii publice la greu. Niciunde in lume nu vezi Bentley sau RR in coloana oficiala, vezi Mertane care arata obisnuit...pana intrii in ele.

  • Wolf Rausch, joi, 10.06.2021 17:18

    Brava teste!!! Numai mașini de lux! De parcă în România ar trăii numai bogătani...!