Pas în doi

Publicat vineri, 24.02.2012 18:27 de Mircea Meșter

Două turbine. Secretul dezvoltării gamei stă uneori în lansarea unui motor diesel care are rolul de a veni cu performanţe de V6, dar cu consum de patru cilindri. Noul Insignia 2.0 BiTurbo CDTI de 195 de cai ne arată că se poate.

  • so, vineri, 24.02.2012 19:20

    asa da prieteni, 32-33k mai merge, nu 60k cum doreste a se ridica bmw 320d, deci exista alternative, bravo OPEL!!!

  • abc_e?, vineri, 24.02.2012 19:54
    @so

    Noul Seria 3 la pretul lui de 60k chiar face cat doua Insignia... Plus ca nu e anuntat pretul, e doar o presupunere. Stai sa vezi la ce pret ajunge daca pui pe ea optionalele asemanatoare de pe BMW; o sa-ti dispara entuziasmul. Esti atat de frustrat incat ai adus si aici discutia despre pretul Seriei 3.

  • Opel, vineri, 24.02.2012 20:02
    Transmisie

    "Două turbine: una mică activată până la 1500 de ture. Alta mare, care se activează după 3000. Între 1500 şi 3000 rpm, cele două turbine lucrează concomintent pentru a dezvolta performanţe de top." Pana la urma cum lucreaza turbinele? textul nu e tocmai edificator.

  • puimarin, vineri, 24.02.2012 20:36
    Opel

    Maşina este destul de drăguţă dar motoarele bi turbo nu sunt pt noi pt că nu avem drumuri şi dacă te plimbi cu o astfel de maşină numai în oraş o să ai necazuri cu turbo

  • puimarin, vineri, 24.02.2012 20:44
    Pt so

    da nu compara bmw cu opel ca opel Ca BMW 320 170cp baga in buzunar pe opel de 195 cp.

  • Lamborghini, vineri, 24.02.2012 20:51
    @Opel

    Ce nu e clar ?! X lucreaza pana la 1500 Y lucreaza de la 3000 in sus X si Y lucreaza impreuna intre 1500 si 3000...

  • slv83, vineri, 24.02.2012 21:24
    4motion

    Detin si eu o integrala dar nu atat de puternica, nu BiTurbo si nu Opel. Insa va pot spune ca in curbe sta excelent iar prin zapezile din iarna asta a scurmat ca o gaina!

  • C-G-C, sâmbătă, 25.02.2012 08:21
    @Mircea

    Frumos articol, desi masina nu este una dintre preferatele mele. In ceea ce priveste pretul de achizitie, vreau sa "iti aduc la cunostinta" [suna cam comunist :)] ca in Germania (opel.de) masina testata de tine pleaca la 36.500€ si cu toate "nebuniile" puse pe ea, inclusiv pachet OPC, ajunge pe la aprox. 47.000€. De dragul artei si al comparatiei am zis sa bag in seama si conationalii de la Audi si BMW. Iata ce a iesit: Opel 2.0 BT CDTI 4x4 - full option (pachet OPC) = aprox. 45.000€ [baza 36.500€]: 195cp, 400Nm, 8.9s, 5.4l mixt Audi A4 2.0 TDI 4x4 - full option (pachet S-line) = aprox. 53.000€ [baza 38.500€ ]: 177cp, 380Nm, 7.8s, 5.1l mixt BMW Seria3 320d 4x2 - full option (Sport Line) = aprox. 52.000 € [baza 35.500€]: 184cp, 380Nm, 7.5s, 4.6l mixt * Toate masinilie au cutie de viteza manuala in 6 trepte si au fost configurate cam cu aceleasi optiuni ca sa pastram proportiile. * Audi si Opel sunt 4x4, BMW are tractiune spate * La Opel pretul este maxim, la BMW si Audi poate fi si mai mare daca optiunile se configureaza altfel, dar nu cred ca mai mult de 10%. Dotarile Audi si BMW sunt ceva mai bogate. Lista de optiuni de la Audi este cea mai mare si mai completa din cate mi-am dat seama (dar te si arde la portofel - de ex. daca vroiam piele Alcantara 3k etc). * Preturile sunt cu caracter orientativ

  • C-G-C, sâmbătă, 25.02.2012 08:26
    Este nevoie de buton "Edit"

    A aparut o mica eroare la Insignia, in ceea ce priveste pretul si anume: - 47.000€ este pretul variantei "full" atunci cand cutia de viteze este automata. - 45.000€ este pretul "full" al variantei testate de Mircea, care are o cutie de viteza manuala in 6 trepte.

  • Bau-Bau, sâmbătă, 25.02.2012 08:42
    Opel

    Nu sunt fan OPEL si nici BMW dar lasand deoparte dotarile,optionalele ce se pot pune pe masina un lucru este clar, calitatea fabricatiei BMW este una superioara OPEL. Referitor la preturi spun ca BMW au preturi nesimtit de mari chiar daca fac lucruri bune. La ei marja de profit/unitate vanduta este mai mare fata de mai toate modelele de pe paita. La iesirea de pe piata a vechiului model 320 au fost reduceri la dealeri si de 12000 de euro. Deci ??? Au vandut in pierdere?au venit cu bani de acasa sa vanda o masina ?

  • @C-G-C, sâmbătă, 25.02.2012 09:09

    Pai Opel este marca de volum, Audi si BMW sunt premium, asa incat comparatiile tale nu-si au rostul. De remarcat ca Opel cu motorul cel mai puternic este clar in urma masinilor enumerate de tine dpdv al performantelor.

  • dan_grc, sâmbătă, 25.02.2012 13:07

    Comparatiile lui @C-G-C isi au rostul cand vin multi si spun...domne la 33 de mii mai merge, nu ca la Bmw, dar de fapt e departe de adevar la pretul masinii testate aici

  • Cornel, sâmbătă, 25.02.2012 14:56
    mda

    De ce oare editorul acestui subiect nu a subliniat si faptul ca motorul nu este de provenienta Opel/GM ..... acest motor este facut de FTP(fiat powertrain) si se regaseste sub capota Lancia Delta. singura diferenta este aceea ca italieni folosesc motorul la capacitatea de 1.9 iar nemti la 2.0 (nerelevant) ma dezamagiti, nu ma asteptam sa lipseasca acest mic amanunt din articol.

  • Date incomplete, sâmbătă, 25.02.2012 15:18

    o mica mare precizare : acceleratia 0-100 8.9 secunde este pt varianta cu tractiune fata si cutie automata sport tourer ,iar pt sedan este de 8.2 sec .

  • mircea, sâmbătă, 25.02.2012 15:32
    @Cornel

    Greșit. Fiat și GM nu mai colaborează pe zona motoarelor de mai mult de 5 ani. GM și-a păstrat însă o echipă în Torino (inginerul-șef de acolo a fost prezent la lansare și ne-a explicat multe despre această situație), fără ca Fiat și GM să aibă de împărțit ceva în acest moment. Practic, Opel face motoarele diesel la Torino, iar motoarele pe benzină la Russelsheim. În ceea ce privește motorul biturbo de pe Lancia Delta și cel de pe Insignia, ele sunt complet, 100% diferite. În primul rând, diferența de cilindree nu e "singura diferență", chiar dacă aceasta e deja una foarte importantă. Întreg sistemul de supraalimentare și tehnologiile folosite sunt diferite. Dar ai fi știut deja dacă ai fi citit cu atenție articolul. În privința datelor, cele expuse în textul de mai sus sunt cele corecte, oficiale. Mai multe date tehnice ale motorului pe diferitele tipuri de caroserii și în diferitele tipuri de transmisii puteți găsi pe pagina Opel din secțiunea Mașini Noi: http://www.automarket.ro/masini-noi/opel/

  • asa e, sâmbătă, 25.02.2012 22:10
    si nu e 8.9, e 8.7 nu ca s-ar simti :D

    Insignia sedan cu tracţiune faţă şi transmisie manuală cu şase trepte accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 8,7 secunde şi atinge o viteză maximă de 230 km/h. La doar 4,9 litri la 100 de kilometri, consumul de carburant şi emisiile CO2 (129 k/km) rămân la un nivel scăzut. Known as the Vauxhall Insignia BiTurbo the car can be had as a five-door hatchback or notchback. The Insignia BiTurbo comes with the same two litre diesel engine now equipped with a twin sequential turbocharger which now means that the car will go from 0-100 km/h in 8.2 seconds. The smaller turbo helps negate turbo lag at slow speeds, at the mid range both turbos work together for a seamless power delivery, at high speeds the small turbo feeds air to the bigger turbo which allows the car to deliver 400Nm of torque.

  • unckle, duminică, 26.02.2012 09:17

    Ma mir ca C-G-C nu a fost inca linsat de fanii Opel :) .. mai ales ca are dreptate

  • puimarin, duminică, 26.02.2012 10:29

    Un lucru este cert şi sigur . peste 5-10 ani nu vom cumpăra o masină de clasă medie pentru calitate, că vor fi toate indigo . Vom cumpăra Aparenţa estetică exterioară şi marca auto.

  • @unckle, duminică, 26.02.2012 11:37

    nu inteleg sarcasmul din comentariul tau . ceea ce spune C-G-C in parte e favorabil pentru cei cu opel . tinand cont si de faptul ca performantele sunt apropiate cand te uiti pe datele corecte si anume 0-100 in 8.2 pe langa 7.8 si 7.5 iar la cele premium acele preturi mai pot urca lejer .

  • unckle, duminică, 26.02.2012 21:30

    @ ... cine oi fi tu ... 1. In general este bine sa te semnezi ... ca sa stie lumea cui sa raspunda. 2. Daca nu intelegi inseamna ca nu prea frecventezi publicatiile auto online .. si comentariile "forumistilor" :) 3. Nu prea vreau sa aprofundez treaba asta cu pretul (exagerat) al acestei masini ... din aceleasi motive legate de linsari online :) (daca vrei "exemple" mergi si citeste depsre C5 si Latitude in paginile cu drivetestul AM )

  • Javier, duminică, 26.02.2012 22:48

    wow. pe langa faptul ca arata cel mai bine din segment acum are si cel mai "jmecher" motor in gama din segment.opel a progresat incredibil in ultimii 7 ani . sper ca de aceasta motorizare sa ma bucur si eu in viitorul apropiat . bravo !

  • C-G-C, luni, 27.02.2012 08:44
    Premium vs. Non-Premium

    Motivele pt. care am facut comparatia de preturi sunt 2: 1. Afirmatia lui @Mircea: "nouă versiune a modelului german se va ridica undeva în jur de 32-33 de mii de euro cu toate taxele incluse." 2. Comentariul lui @so: "asa da prieteni, 32-33k mai merge, nu 60k cum doreste a se ridica bmw 320d" Din comparatia facuta de mine reies cateva "nuante" pe care fiecare le insuseste cum doreste: - Insignia 2.0 BiTurbo este o masina scumpa in varianta de echipare superioara. - Motorizarea, desi este mai puternica cu 20 cp decat cea de pe A4 de ex., nu este si la fel de rapida. Asta inseamna ca transmisia celor de la Opel nu se ridica la inaltimea celei produse de nemtii din Ingolstadt. - Desi sunt mai scumpe cu aprox 7k-8k, Seria 3, respectiv A4, ofera o lista de dotari mai completa si iti ofera o gama mai complexa de optionale. - Cred ca imaginea de marca a celor de la BMW, respectiv Audi, este mult mai buna cand vorbim despre preturi ce sar de 40k, decat cea pe care o are Opel, o marca fundamental NON Premium. Numai bine!

  • Vasi, luni, 27.02.2012 09:17
    Nu-mi place

    Intotdeauna am considerat ca interiorul lui Opel Insignia e facut cu o acuta lipsa de imaginatie , iar exteriorul... too gay!

  • raoul, luni, 27.02.2012 09:59
    @Mircea

    Chiar daca alianta GM- Fiat s-a incheiat, oficial, de multa vreme, colaborare intre cei 2 producatori exista inca , specificata si in acordurile finale din 2005 , in special in ceea ce priveste dezvoltarea , vanzarea- cumpararea ,etc de motorizari si modele . Motorizarea 2.0 diesel Fiat/GM este o dezvoltare a motorului 1.9 JTD ( detaliile tehnice si modificarile le puteti gasi usor- cresterea in cilindree, modificarea normala a alezajului, scaderea ratei de compresie, etc) . Motorizarea bi turbo de 2 litri , la randul ei , este dezvoltarea motorului 1.9 Mjet bi turbo ( 180,190,195 cp ) , aparuta initial , conform intelegerii dintre cei 2 producatori, pe modelele marcii Saab ( ulterior pe Delta, Cadillac BLS si Insignia). Diferentele apar , este adevarat, dar nu la nivelul motorului in sine , vorbim de anexe grupului propulsor, de modificari ale sistemului de injectie ,etc

  • Elfy, luni, 27.02.2012 10:40
    Discount OPEL

    @C-G-C, trebuie sa avem in vedere si faptul ca OPEL practica discounturi semnificative (aprox 15% din pretul de lista) ceea ce inseamna ca pretul de achizitie o sa fie semnificativ mai mic

  • C-G-C, luni, 27.02.2012 13:28
    @Elfy

    Preturile sunt luate de pe site-urile din Germania. Nu stiu care este politica de discount la nemti. In orice caz, nu cred ca brand-urile premium nu fac discount-uri, din contra. Bafta!

  • da, luni, 27.02.2012 15:13

    arata foarte bine si motorul asta o sa fie hit. cu siguranta prefer asta in detrimentul unui a 4 .

  • unckle, luni, 27.02.2012 17:07

    da , nu te impiedica nimeni sa cumperi un opel in loc de un audi ... la fel nu te impiedica nimeni sa preferi un opel in fata unui audi ... la fel cum nu te impiedica nimeni sa iti dai singurel un vot pozitiv :) In ceea ce priveste pretul si eventualul discount primit ... este dupa noroc si disponibilitatea dealerului. Te poti intalni cu (probabil rara) ocazia de a cumpara o masina configurata si comandata .. iar apoi refuzata (poate unu si-a configurat o masina, a platit avansul .. si apoi a dat faliment....) iar dealerul, cand te apuci sa iti faci "masina", iti ofera un discount baban ca sa scape de o masina care aduna praf in vama. Poti sa nimeresti o promotie cu surle si trâmbițe si sa ai un discount frumusel ... sau nu. C-G-C vorbeste de preturile de lista la care trebuie sa se faca orice comparatie. Poti compara doua masini daca pui lista langa lista si compari punctual dotarile si pretul ... nu prea ai cum sa compari toanele sau foamea unui dealer. Cei de la Opel (la fel ca si ceilalti "aproape premium") vor merge pe politica "asta-i pret de lista dom'le dar facem discount daca loati de la noi" ... pentru ca este foarte greu sa concurezi marcile premium pe teritoriul lor de pret - 45k este zona in care audi, bmw si mercedes ofera masini cu motoare comparabile si dotari comparabile (poate mai putine, dar semnificative ... sunt multe lucruri prin dotarile pachetelor care pur si simplu nu iti folosesc la nimic). Politica oferirii unui discount baban la masa dealerului are si un iz balcanic de tocmeala ... suna aiurea un pic ... si probabil nu o vei gasi daca intri pe usa la bmw. Personal as prefera sa dau banii pe un 328i de la care pui 5000 intru-n pachet "M"; 1500 in piele,1000 in pachetul de confort termic si 2000 pe pachetul audio+navigatie ... asta pentru ca nu ma incanta sa dau niste bani pe chestii gen senzori de parcare sau cinestie ce camere si sisteme de avertizare la parasirea benzii de rulare. Probabil o astfel de masina ar costa sub 50k ... ceea ce pune in mare dificultate orice oferta opel ce se apropie la mai putin de 10-15k (sau a altui producator de masini de volum care are si un model aproape premium). Tot ca parere personala as prefera sa cumpar un 328i cu 20k si 50.000km ... peste vre-o 2-3 ani c amomentan asta de-o am merge foarte bine :)

  • Vasilica, luni, 27.02.2012 17:08

    Dupa ce a explicat Mircea, provenienta motoareleor OPEL chiar ma gandesc serios, in vederea achizitionarii unuia.Ce nu inteleg eu, este de unde atata inteligenta in romanica, cum da pe afara, la unii care viziteaza siteul dar mai si vorbesc niste aberatii si tampenii mai mari ca ei.

  • BOBBY, luni, 27.02.2012 17:56

    @unckle . ia-ti tu audi . eu mi-as lua c classe de exemplu din trio-ul german iar din clasa asta mi-as lua clar insignia sau c 5 . bmw e supraevaluat , audi e supraestimat . mercedes mi se pare o alegere excelenta si nu trebuie sa argumentez de ce. pur si simplu. iar opel cu acest motor reuseste ,cam rar ce-i drept sa rupa gura targului in clasa lui .

  • unckle, luni, 27.02.2012 19:11

    @boby .. eu am un mercedes .. ales intre audi bmw si mercedes :)

  • Altu, luni, 27.02.2012 20:27

    Ce sa zic ,e destul de potent motorul dar pentru doua turbine mie mi se pare cam putin,la aceeasi cilindree pana si Hyundai-Kia au un motor de 184 cai dintr-o singura turbina.Vom vedea probabil in viitor o varianta peste 220 de cai.

  • vlad, luni, 27.02.2012 22:50
    Cai si iar cai...

    ... dar pe unde ii punem la treaba? In general masinile astea (f bune in ultima vreme, aproape indiferent de marca) sunt facute pt niste drumuri ce iti permit sa le exploatezi si sa le simti adevaratul potential... Pe la noi, deocamdata, poti face asta doar incalcand legea (nu ca eu n as face frecvent acest lucru), totusi vreau sa subliniez infrastructura mizera pe care trebuie sa ne deplasam si pe care vom obtine o viteza medie de bicicleta la aproape orice ora din zi...... Pana la urma doar aceste comentarii de pe forumurile auto ne mai binedispun:)

  • Costi, luni, 27.02.2012 23:12
    Pt. Mircea

    Frumos articolul. Felicitari. Cu stima. Costi

  • roda7man, joi, 01.03.2012 21:08
    Opel

    M-am saturat sa-i aud pe toti incuiatii ca Opel a ramas in urma competitorilor ,,premium'' .De ce unii nu pot accepta faptul ca Opel a intrat direct in competitie cu Audi Si Bmw si ca Insignia este un model de top.S-a va aduc aminte ca Insignia a fost masina anului 2009? Poate intimplator ...sau poate nu.Ce ziceti,puteti accepta asta? Greu ..dar hai sa incercam sa acceptam adevarul.....Opel ,in ritmul in care introduce tehnologia si progresul in design ,a lasat in urma competitoarele directe. Asa ca,as spune tuturor ipocritilor de mai sus,OPEL este extraordinar..si daca nu ma credeti va rog sa vedeti noul AMPERA,este ceva extraordinar la care BMW si Audi inca viseaza...Dream on baieti.....!!

  • @roda7man, joi, 01.03.2012 22:13

    n-ai cu cine din pacate .daca scotea vw acest motor era Dumnezeu pe pamant . eu de exemplu am un bmw si e o supermarca intr-adevar. insa nu am simtit o diferenta de zeci de mii de euro intre e 60-ul meu si un insignia cu dotari medii , ma refer per total . am mers cu opel antara 2.0 160 sau 165 de cai diesel si e foarte tare pentru un jeep de oras , am mers si cu tiguan dar nu m-a impresionat . in primul rand design-ul mi se pare peste concurenta la opel , tehnologia a evoluat mult insa design-ul e inredibil pentru o marca din clasa ei .asa si cu opel mokka vs juke. au sarit toti ca nissan are traditie 4 x 4 si nush ce , da asa este dar la un crossover de oras nu conteaza asta mai mult decat design-ul, verastilitatea si spatiul interior.

  • PIFF, joi, 08.03.2012 18:29

    @vasi - ...interiorul insigniei e superb iar exteriorul doar daca esti pe invers nu iti place...

  • marian, luni, 26.03.2012 00:40
    HONDA

    Cum sa dai atatia bani pe un Opel??? Doamne fereste.Cu banii astia imi iau o Honda Accord care e mult mai performanta, mult mai dotata, mult mai frumoasa (interior/exterior), mult mai fiabila, mult mai prestigioasa, motoare mult mai bune si silentioase.Am impresia ca Opel este pt prosti, inculti, analfabeti

  • elegicul, duminică, 10.06.2012 03:28

    mariane dupa cum se vede...nu te pricepi catusi de putin la masini, este ilogic sa iti explic ce nu poti intelege vreodata, asta este, esti debasit!

  • Anonim, luni, 18.06.2012 10:52

    Opel e masina saracului. Cum sa dai banii astia pentru o masina cu probleme la cutia de viteze si directie, cu plastice gen Logan si cu un comportament rutier execrabil? Acest lucru este valabil si pentru plasticaria aia de Astra. Dar pentru romani conteaza mai mult designul decat masina in sine.

  • @Anonim, sâmbătă, 26.01.2013 17:45

    iti inteleg frustrarea daca ai condus numai masini preistorice de la opel. actualul model din test are cea mai buna tinuta de drum din clasa ei , cat despre plasticele de la interior , da o fuga pe la alde mazda 6, mondeo laguna si apoi poti vedea cat de calitativa este insignia in comparataie cu concurenta.

  • fry, joi, 31.01.2013 00:06

    super masina , premium -non premium,s-a trezit romanasul frate,dupa o era de comunism si de dacii 1300 (non premium sau era?) sa comenteze care marca ii da clasa la alta marca. cand zariti pe drum o insignia admirati-o asa per total. bravo opel!