Sa inceapa Fiesta!

Publicat miercuri, 25.02.2009 21:16 de Bogdan Mirică, Foto: Freelancer

Automarket a testat noul Fiesta la lansarea sa in Romania. A saptea generatie a modelului Ford promite o gama larga de motorizari, comportament rutier bun si un pret competitiv.

  • mircea, joi, 26.02.2009 00:28
    all

    Fotografiile realizate la testul din Romania vor fi publicate in cursul zilei de joi.

  • dan, joi, 26.02.2009 09:31
    fotografii

    cam aiurea ce faceti, prezentati test in romania, si puneti poze de afara faceti stiri in graba, doar ca sa fie facute

  • mircea, joi, 26.02.2009 10:06
    @dan

    Stiu ca ma repet, insa daca ai mai avea puuuutintica rabdare, totul s-ar rezolva in folosul tau. In contextul asta nu stiu cine se grabeste mai tare :)

  • green, joi, 26.02.2009 10:20
    pret

    Foarte scumpa pentru clasa din care face parte, performante si echipare. Mai vorbim pe la anu ...

  • Robert, joi, 26.02.2009 10:52
    Ford Fiesta

    Noua Fiesta este referinta clasei mici in momentul de fata astfel incat preturile nu pot fi comparabile cu Dacia Sandero,un model decent de altfel . Parerea mea este ca motorizarile pe benzina vor reprezenta grosul vanzarilor pentru Ford Fiesta,in clasa mica motorizarea diesel se justifica doar daca mergi peste 50000 km anual .

  • adry2487, joi, 26.02.2009 11:58
    new fiesta

    sal! o masina f frumoasa.doamne ce interior are!intr-un cuvant....SUPERBA.SI INCA CEVA...E FORD SI O SA RUPA PIATA

  • andreivoicu, joi, 26.02.2009 11:59
    notare

    "Relatia motor-cutie de viteze reuseste sa ofere publicului o masina usor de condus, manevrabila, nu atat de sigura in depasiri "fortate" dar extrem de corecta la capitolul consum." dar voi dati 6 din 10 la motor/transmisie. si ar mai fi. ma intreb oare de ce nu renuntati la note daca tot le dati in dorul lelii. pai cum sa imi dau eu seama, daca sa zicem ca m-as lua dupa voi, ce masina sa imi cumpar? una cu nota mare dar despre care ziceti de rau sau una cu nota mica dar de care spuneti de bine?

  • raaul, joi, 26.02.2009 12:05

    lasa-i sa isi delimiteze scara de valori...cred sunt abia al inceput cu notele..poate se pregatesc teste cu masini surpriza ca sa fie notat de la 8 in sus:)

  • ADRY2486, joi, 26.02.2009 12:13
    re:andreivoicu

    corect!dc nu au testat Fiesta cu un motor de 2 l benzina care are 140 cp si un cuplu suficient de ridicat la 6000 rot/min.si versiunea Ghia care e full options.asa se testeaza o masina.cu versiunea de top.ex:top gear,auto bilt etc...eu nu sunt adeptul motoarelor disesel.am un fiesta din 2007 motor 1.25 l benzina 16 supape si 75 cai.pe cuv meu daca zici ca e de 1.25 .sa vezi ce reprize de acceleratie are si daca te mai gandesti ca am prins 160 km/h cu ea si eram 4 in masina,parca nu iti vine sa crezi ca are motor de 1.25l.toti cu care am mers si au vazut ce comport are m-au intrebat ce motor are si cand le-am zis 1.25l au zis ca ii iau la misto.deci...testati si voi 2-3 motoare nu cel mai slab de 1.4 l 68 cp si motorina.bafta

  • bogdanm, joi, 26.02.2009 12:52
    lamuriri

    @andreivoicu Daca analizezi tot textul categoriei Motor/transmisie o sa intelegi de ce a primit 6 puncte. Am vorbit despre un diesel lenes care nu ofera performante. Cu toate acestea exista si parti pozitive nu numai negative, putine ce-i drept. Notele nu sunt date "in doru lelii". Fa o comparatie cu notele primite de Jazz, un model din acelasi segment. Poate asa te vei lamuri mai bine. Mersi! @ADRY2486 Uneori toti avem tendinta sa ne supraevaluam masina si sa nu privim obiectiv situatia. Poate ca pentru tine, ca sofer, versiunea de 1.25 de litri se potriveste perfect insa poate pentru ceilalti un diesel mai cuminte si mai economic este varianta cea mai potrivita. In cadrul altor teste, atunci cand am folosit versiuni de top ni s-a atras atentia ca romanul de rand nu are suficienti bani sa isi permita o echipare superioara si ca ar fi fost mai indicat testul cu o versiune de baza. Acum cand testam 1.4 TDCI Trend se intampla exact contrariul. In fond, depinde doar de importatori si de masinile puse de ei la dispozitie. Daca am vorbit despre 1.4 TDCI inseamna ca asta am testat. Multumesc!

  • Fan Ford, joi, 26.02.2009 13:24
    Dieselul e super ok si meria mai mult!

    Sunt de acord cu ideea notelor date in doru lelii. Fiesta e o masina buna si performanta. Iar dieselul ala lenes, cum il numiti voi, e o comoara la casa omului normal, atat in ceea ce priveste consumul cat si ca performante. Ca nu il alearga nimeni cum, probabil, l-ati calarit voi la teste. un consum de circa 6 la suta e chiar ok pentru o masina de aproximativ 10.000 euro. Asa ca nu mai tot carcotiti, ca merita mai mult decat un 6!

  • gabi, joi, 26.02.2009 14:17
    motorul

    La ce nota va asteptati la motorul ala??? Ce are deosebit ca sa primeasca o nota mai mare? E un motor puturos, fiind tdci are si injectoare sensibile la motorina de la noi, consuma ca orice diesel... Pretul mi se pare mare. Daca mai pui 700E iti iei kia cee'd cu motor diesel de 115CP si cu dotari mai bune ;)

  • andre, joi, 26.02.2009 16:07
    un pic mai clar

    Nu am spus ca notele acordate altor masini ar fi date altfel.

  • Fraud, joi, 26.02.2009 16:15
    Motorul

    Pe generatia precedenta Fiesta (2005 - 2008), motorul 1.4 TDCi s-a dovedit a fi foarte fiabil si economic, sunt destul de putine probleme raportate la numarul de masini. Probleme cu injectoarele TDCi au fost la Focus (masini produse in perioada 2001 - 2003) si la Mondeo 3 (de productie pana prin 2004). Deocamdata pretul de lista este cam mare, dar intrebati cu incredere la dealeri, cam tot timpul exista vreun discount sau vreo promotie, ceva. ;)

  • andrei, joi, 26.02.2009 17:25
    si mai clar

    Si nu am spus ca nota ar fi mare sau mica ci doar ca nu e in concordanta cu textul de langa ea. Atat

  • Halvin, joi, 26.02.2009 17:38
    Consumuri

    Motorul e cam slabut daca are 68 de cai. Eu am un Grande Punto 1.3 75 cai ce merge de ”rupe”. Am mers aseara 2 insi de la Deva la Timisoara prin Hunedoara-Hateg-Caransebes-Resita-Gataia accelerat si am consumat 5,5 la 100. Sunt convins ca si Ford are motoare la fel de performante. 3,5 la suta am atins eu de la Arad la Timisoara. Dar cum? Am facut 43km, am avut drum liber si am mers doar cu 70-80 la ora si cu ochii pe consumul instantaneu. Cand depaseam 4 luam piciorul de pe acceleratie. Am scos consum mediu de 3,5 pe cei 43 de km, dar am fost mai obosit decat atunci cand am mers 250 km normal. Asa ca pentru consumuri f. mici ai nevoie de conditii speciale.

  • cornel, joi, 26.02.2009 18:32
    fista

    eu in locul vostru as fi testat as fi tetat un 1.4 (cred ca va fi cel mai vandut) sau un 1.6 pe benzina . M-am uitat acum catva timp la o oferta din germania de fiesta si nici nu era disponibil motorul de 1.4 tdci (doar de 1.6). Nu stiu cum se dau notele ...dar comparati mere cu pere .. de ex la Octavia ati testat varianta Business si motor de 1.8 turbo pe benzina ..iar la fiesta cel mai slab diesel pe un Trend (a doua versiune de echipare).

  • kim_vl, joi, 26.02.2009 21:21
    Fiesta

    In poze e versiunea Titanium sau Ghia.

  • pit 75, vineri, 27.02.2009 14:30
    Enervant

    Artticolol asta m-a scos din sarite de la bun inceput: "Ford a fost privit intotdeauna ca un temerar pe segmentul motoarelor diesel, TDCi-urile gigantului din Detroit fiind la moda in ultimii ani in Europa si in Romania." Ford preia motoarele DIesel .... plm ... In State nici urma de Ford diesel deci lasati-o drc ...fix cu asta incepeti articolul. Si v-am mai zis canu-i noua masina. Cine urmareste fenomenul auto deja a citit 20 de articole si drive tete despre Fiesta. A trecut deja modelul de maturitate, cred ca ar trebui scos la pensie. Bafta redactiei in continuare.

  • Fraud, vineri, 27.02.2009 16:09
    Ford Diesel

    pit 75, Motoarele TDCi sunt dezvoltate _in colaborare_ cu PSA. In SUA exista motoarele Ford PowerStroke, cu capacitati cilindrice uzuale de vreo 6 litri, folosind o tehnologie similara ca principiu cu Pumpe-Duse de la VW (principiul PD nu este o creatie originala VW, ei doar l-au facut popular pe autoturisme). Motoarele PowerStroke sunt destul de bine vazute, avand aplicatii pe camionetele (pick-up trucks) F-Series (F150, F250, F350, F450). In SUA reglementarile de poluare pentru autoturisme sunt mult mai stricte, motorina mai greu de gasit iar benzina destul de ieftina. Dieselul in general nu este foarte popular pe autoturisme acolo, nu doar ale lui Ford. Dar sunt de acord ca exprimarea din articol privind legatura dintre TDCi si Detroit este cam neinspirata.

  • BBB, vineri, 27.02.2009 16:55
    Aceeasi Marie

    Aceeasi Marie cu alta palarie, asta e noul Fiesta. Acelasi motor puturos, aceleasi reprize in care pana ajungi la cuplul necesar pentru o depasire vine curba si trebuie sa renunti la manevra... Sigur, alt design exterior, alt design interior. Dat tot conserva de ton ramane, chiar daca nu mai e in cutie de tabla ci in borcan de sticla... vorba-vine. Sper ca macar la tinuta de drum sa fi facut ceva, ca eu cu Fiesta anterioara, asta iarna, era sa ma rastorn pe A1 la 60km/h !!! (nu era gheata, abia incepuse sa ninga)

  • bogdanm, vineri, 27.02.2009 17:09
    @cornel

    Noi testam ce ni se pune la dispozitie de catre importatori. Ei ofera versiunile pe care le au in parcul de presa. Se intampla insa ca de foarte multe ori, acel parc de presa sa fie foarte sarac in versiuni ale aceluiasi model. Multumim!

  • robert, joi, 12.03.2009 19:36
    scumpa

    "jucaria" asta ajunge la 13000 de euro????? la aprox. 14000 de euro(inclusiv redecere de 2300 euro) este meganul de 1.5l dci 85 de cai!!!!!!!!!!!!

  • roman, joi, 20.08.2009 20:51
    FIESTA 1,4 TDCI

    Abia acum am ajuns la acest articol. Este incredibil ca intr- o revista de specialitate, la capitolul " Tehnologie" sa se vorbeasca de radiocd, iPod si mai ales de manerul de sustinere pasager! Articolul nu poate fi scris decat de un nepriceput, asta ca sa ma exprim eufemistic.

  • anamaria, sâmbătă, 17.04.2010 12:04
    ford fiesta 2005

    buna spuneti-mi si mie va rog ce e de facut cu un ford fiesta 1,4 an 2005 diesel in cazul in care sa introdus benzina in loc de motorina si nu porneste ( am scos benzina) am schimbat garnituri chiuloasa am dus-o la tester si nu stiu sa i-mi zica daca e regulatorul de presiune aflat pe pompa de inalta tensiune sau injectoarele daca aveti o solutie va rog sa i-mi raspundeti multumiri

  • scufy, marţi, 29.06.2010 16:05
    1.4 tdci

    ba alde sulifrici , ala cu 1.2 benzina de prinzi 160 km/h, eu am am mers cu 180 km/h si eram 5 in masina pe A2, asa ca lasama , 1.4 tdci este tatic , daca ma asez in curu la un tir in treapta 3 sar de la 60/70km- la 110 km/h imediat

  • scufy, marţi, 29.06.2010 16:08
    1.4 TDCI

    SI MAI E CEVA, LA URCARE PE MUNTE DA LECTII, SUPRA ALIMENTAREA MOTORULUI CU TURBO, NU SE LASA NICI MOARTA

  • Andrei Cerchez, vineri, 10.09.2010 13:47
    Da, "jurnalisti"...

    ...adevarati "profesionisti"!

  • Lolo, joi, 12.04.2012 10:34
    Viteza si consum

    La exact acelasi tip de motorizare, consumul mediu fluctueaza intre 5,3 si 5,6 %, atinge suta in mult mai putin de 14,9 - sa fim seriosi, cred ca exista si dacii de 20 de ani care ating suta mult mai repede, iar viteza maxima e de 168 la ora cu reale sanse de 170, dar s-a terminat drumul. Da, nasol ca lipsesc manerele, ma rog, manerul din drapta, nu prea vad soferul sa se tina de plafon, dar linia usilor ofera, contrar celor spuse in articol, un suport cum nu se poate mai bun. pana si manerul e facut in asa fel incat sa te tii cu cea mai mare usurinta de el cu mana stanga cand ai grija cu dreapta de volan - manevrarea este, intr-adevar, incredibil de facila. Finisajele au clar un mare minus, parca sunt lipite cu super glue prin unele parti. Plasticul insa nu deranjeaza atat de tare. Sistemul audio de pe trend este de nota 8. Ar lua chiar 9 daca nu ar vibra si cel mai mic bilet de parcare daca dai basul mai tare. Masina vibreaza din toate incheieturile, auzi fiecare fir de praf in parte de parca ai conduce un stup de albine melifere. Scaunele sunt incomode doar daca ai obiceiul sa consumi shaorma si bere la absolut fiecare iesire in oras, dar in cazul asta sigur iti iei BMW la mana a doua si pui semnul de la adidashii aia celebri pe el, nu iei Fiesta.