PREMIERA: Automarket a testat noul Renault Symbol!

Publicat vineri, 19.09.2008 02:02 de Mircea Meșter

Automarket a fost prezent astazi in Turcia la primul test de presa cu Renault Symbol. Vezi concluziile noastre.

Acum exact 7 ani, Renault lansa un model ciudat, neprevazut de nimeni. Desi la prima vedere venea sa completeze gama globala a constructorului francez, noul model nu facea decat sa reprezinte un motor al veniturilor Renault pe pietele in dezvoltare ale lumii. De ce era ciudat? Pentru ca vorbeam de un sedan provenit din Clio, o berlina cu fata modelului de clasa mica a francezilor. Primise numele Clio Symbol si urma sa devina, pentru cativa ani, purtatorul steagului in segmentul berlinelor mici pe cateva piete europene si sud-americane importante pentru Renault: Romania, Turcia, Rusia sau Argentina si Brazilia.

Desi putini ii dadeau sanse de reusita, din cauza unui design mai degraba ciudat decat reusit, cu un portbagaj “plantat” in spatele unui Clio clasic, Symbol a reusit sa se impuna prin faptul ca le oferea clientilor spatiu, un confort relativ si, mai ales, un pret foarte scazut pentru un sedan. Cele 600.000 de unitati vandute pana astazi stau marturie in acest sens.

Intre timp insa, Dacia a lansat Logan, un model construit la prima vedere pe aceeasi logica. Un succes imediat, o masina care a renascut conceptul de low-cost, un model ale carui vanzari nu pot fi depasite foarte curand in segmentul sau. In aceste conditii, parea ciudat ca Renault sa incerce un nou atac printr-un nou Clio Symbol, desi multi asteptau acest moment dupa lansarea celei de-a treia generatii a lui Clio.

Ei bine, francezii au scos din joben un iepure. Se numeste, simplu, Symbol, si – desi te duce cu gandul la generatia anterioara – este un model care nu mai are legatura cu Clio. Sau, cel putin, asa sustin oficialii Renault. Automarket a facut parte din lista de invitati ai Renault Romania la prima sedinta de teste cu noul Symbol, care a avut loc in Turcia, si va arata de ce Renault a decis sa lanseze un model pe acelasi segment cu Dacia Logan si, mai ales, de spun oficialii marcii ca cele doua masini nu se vor canibaliza reciproc.

NOUL DESIGN- REUSITA SAU ESEC?

In primul rand, noul Renault Symbol este diferit ca design. Nu mai avem nicio legatura cu Clio (de aici si lipsa particulei Clio din denumirea oficiala), blocurile optice aducand aminte, mai degraba, de Sandero decat de hatchback-ul francez. Designul este, insa, unul destul de original, chiar daca unii dintre cei care au vazut la fata masina au strambat din nas la vederea noii linii de creatie. Privite din anumit unghi, farurile par enorme, mult prea mari, disproportionate. E, insa, o chestiune de gusturi si de obisnuinta. Ba mai mult, e o chestiune de modernitate: “Noile blocuri optice aduc o perceptie modernizata asupra partii frontale. Cel care isi cumpara Symbol trebuie sa fie mandru ca il are”, au sustinut oficialii Renault la conferinta de presa care a urmat dupa testul din Turcia. A aparut in plus un geam lateral, al treilea, de forma triunghiulara, al carui rol nu este de a imbunatati vizibilitatea, ci de a “rotunji” designul modelului, de a-l face sa nu para ca are atasat un portbagaj cu alt ADN. Linia plafonului plonjata, cocosata, a ramas insa neatinsa.

AVANTAJ LA SERVICIU

Teoretic, noul Symbol este un model 100% nou. Practic, inginerii Renault au pus la munca centrele de design din Franta, Romania si Turcia pentru ca acestea sa dezvolte o fata noua pentru un model dezvoltat pe platforma lui Clio 2. Altfel spus, noul Symbol este pe dedesubt, in mare parte, vechiul Clio Symbol. Vorbim insa de un avantaj. Asta pentru ca Symbol va avea un pret relativ egal cu cel al veechii generatii, dar va dispune de o fata moderna si de cateva elemente de confort si siguranta in plus.

LA BORD

In interior te simti ca intr-un model low-cost. Plasticul este plastic. De altfel, nimeni nu vrea sa faca altfel de declaratii legate de status din acest punct de vedere. Nici nu trebuie, la o astfel de masina nu cauti perfectiunea. Ai insa spatiu de incarcare. Cei 506 litri ai portbagajului te fac sa vezi ca familia se poate baza in continuare pe Symbol, asa cum a facut-o in cazul lui Clio Symbol. Mai mult, bancheta este rabatabila 1/1, fapt care prelungeste volumul de incarcare.

MOTOARE

Am avut la dispozitie doua motoare in testul din Turcia. Primul este benzina de 1.2 litri 16v cu 75 de cai putere la bord. O solutie interesanta, o cifra destul de mare scoasa dintr-un propulsor de cilindree mica. Rezultatul se refera de asemenea la economie: aceasta versiune mananca doar 5.9 litri/100 km, un rezultat propriu mai degraba propulsoarelor diesel. Evident, acest motor nu ar face fata unei familii formata din patru-cinci persoane care isi face planuri sa ajunga la mare. E lent, raspunde greu si implica pe alocuri nervi. Exista insa si alte versiuni pe benzina, cea mai interesanta fiind cea de 1.6 litri si 105 CP, cunoscuta – cum altfel? – de pe omniprezentul Logan.

Motorul dCi de 85 de cai merita insa o atentie mai ridicata. In primul rand, acesta consuma doar 4.3 litri/100 km in ciclu mixt, o valoare care poate fi chiar batuta de cei mai hotarati dintre voi. Renault ne-a prezentat testul Eco Challenge realizat de o organizatie independenta din Turcia cu noul Symbol, pilotii care au parcurs 1420 de kilometri cu masinile reusind o medie de consum de doar 3.15 litri/100 km in conditiile unei viteze medii de 63.6 km/h. In al doilea rand, propulsorul diesel dispune de un cuplu ridicat (200 Nm) disponibil inca de la 1900 rpm, element care te ajuta cu adevarat atunci cand ai nevoie de ajutor.

SUSPENSIILE MOI - AVANTAJ SAU NU?

Symbol are suspensii moi. Fara discutie. Pentru familistii convinsi, care isi vor cumpara masina pentru a-si duce copiii la scoala si pentru a face cumparaturi, s-ar putea ca acest aspect sa fie unul perfect in raport cu situatia drumurilor din orasele noastre. Cei care cor sa se avante prin tara intr-o aventura in care turatiile nu lipsesc, ar putea sa aiba insa cateva probleme de adaptare pana sa se obisnuiasca cu situatia.

SYMBOL vs LOGAN - UN RAZBOI REAL?

Intrebarea care sta pe buzele tuturor este insa arhicunoscuta: OK, am inteles, Symbol e un Renault si Logan e un Dacia. Insa cele doua modele se bat pe acelasi segment. Care e logica? Ei bine, oficialii Renault prezenti la conferinta de presa au argumentat acest lucru prin faptul ca cele doua modele se completeaza reciproc si ca se adreseaza unor grupuri diferit de clienti. Astfel, daca Logan va fi cumparat in continare de catre clientii cu buget limitat care isi doresc spatiu, Symbol se va adresa celor care isi doresc un status ceva mai ridicat.

Principala premisa in aceasta discutie este faptul ca Symbol dispune de echipamente de nivel ridicat, unele inexistente in dotarile – fie ele de serie sau optionale – ale lui Logan. Este vorba de cele patru airbag-uri, de sistemul CD cu MP3, de cutia automata disponibila impreuna cu motorizarea de top pe benzina si de posibilitatea de montare a kit-urilor maini libere, GPS si a conexiunii iPod. In plus, sustin cei de la Renault, designul lui Symbol se afla pe un nivel superior celui al lui Logan, ceea ce va face ca si clientii sa se trieze. “Cele doua masini apartin unui alt univers”, a fost concluzia celor care au dezvoltat modelul ce va fi produs la Bursa, in Turcia, la aceeasi uzina care asambleaza astazi Clio Estate si Megane.

PRET SYMBOLIC?

Comenzile pentru noul Symbol au inceput deja in Romania, modelul Renault putand fi achizitionat incepand cu un pret de 7990 de euro cu TVA inclus. Mult sau putin? Ramane ca publicul sa decida acest lucru. Garantia oferita de Renault in Romania pentru Symbol este de 3 ani sau 100.000 de kilometri.

(Mai multe informatii despre versiunile de echipare si preturile lui Symbol puteti gasi AICI )

  • LIFEPHORM, vineri, 19.09.2008 04:11
    Eroare!?

    Doamne! Oamenii astia de la Renault nu evolueaza absolut deloc in clasa asta! Ce catastrofa de design!

  • atti, vineri, 19.09.2008 04:30
    DA

    Nu m-a inpresionat design-u masinii deloc, antescriitoru explica tot ce-a ce vroiam sa spun interioru e naspa rau, cred ca Chevrolet ii baga pe multi fabricanti de masini de categorie medie in buzunar..... bafta oameni buni

  • Alex, vineri, 19.09.2008 05:02
    dadada

    Au realizat exact ceea ce si-au propus ! O masina de familie , nu scumpa si cu tot ce trerbuie pt. o viata normala. Desi dizainul nu e partea forte , masina nu e nici urita. Oricum , punct okit , punct lovit.Allez Renault !

  • reno, vineri, 19.09.2008 07:36
    symbol

    pare a fii urata dar nu e eu va sugerez sa o vedeti live si nu uitati ca pleaca de la 8000 euro cu tva inclus

  • Analistu' de serviciu, vineri, 19.09.2008 08:36
    TOP

    Am ajus sa vad o masina mai urata decat Loganul !!!

  • dan, vineri, 19.09.2008 08:41
    [email protected]

    urat e un cuvant frumos, e hidos cu spume

  • h, vineri, 19.09.2008 09:27
    hg

    a vrut sa aibe lampile pe spate de C-Klass =)))

  • Bogdan, vineri, 19.09.2008 09:43
    grav

    Doamne ....Doamne! Bun ieftin ...dar niste linii ale designului mai frumos aranjete oare chiar cresteau pretul atat de mult? Masina asta nu are nicio simetrie, zici ca au avut 5 designeri diferiti (incepatori toti) care au lucrat fiecare la cate o parte a masinii fara a se consulta intre ei !!! Pacat Cred ca masina asta au desenat-o in pauza de masa ! In concluzie ... involutie! Grav ... dar grav de tot!

  • Snake, vineri, 19.09.2008 09:57
    Naspa...

    "In plus, sustin cei de la Renault, designul lui Symbol se afla pe un nivel superior celui al lui Logan...", :))))))) ba nu este cu nimic mai frumos, ambele fiind urate rau, si cica "Symbol se va adresa celor care isi doresc un status ceva mai ridicat", ...da un statut Symbolic :)))

  • Mihai, vineri, 19.09.2008 10:02
    Eh!....

    Segmentarea celor de la Renault a ajuns pe trei nivele: Renault 100%(Clio,Megane, Laguna), Symbol si Logan. Deci Loganu-l coboara o treapta. Noroc cu volumele la export, ca in tara scade. Parca era un model TWINGO. Unde e?, ca la noi nu a ajuns. De ce le e frica de Twingo?

  • Nu conteaza, vineri, 19.09.2008 10:09
    intrebare

    Voi toti acestia de va oracaitzi...bhhh ce hidos...ce urat....ce esec...sunt curios...Ce masina aveti domne de vi se pare masina asta asa de neatins????? Va place sa lasati impresia k sunteti cei mai tari cu masinile cele mai scumpe da' de unde... rushinik !!! de oftik faceti asa =)) :))

  • io, vineri, 19.09.2008 10:13

    Am vazut si eu ieri masina pe strada. Masina nu e frumoasa, numai ca vechiul si noul model nu suporta comparatie. Cel actual arata mult mai bine. :) Oricum, cred ca masina este exact ceea ce au urmarit: o masina relativ ieftina care sa reprezinte oarecum un altfel de Logan, pentru piete care sunt in tranzitie si care nu se mai multumesc doar cu un Logan, cu clima si cutie automata, cele 4 airbaguri fiind totusi disponibile si la Logan (VEZI LISTA DE OPTIONALE, sa nu mai vorbim de lista de accesorii dacia care cuprinde si altele din cele mentionate).

  • Marius, vineri, 19.09.2008 11:23
    Despre Renault

    Nu mai aberez cu tot felul de informatii doar ca sa am si eu ce sa scriu, dar doua chestii tot as vrea sa punctez: 1. Daca Renault mai continua mult cu vrajeala asta la nivelul designului sau al tehnicii ieftine, va ajunge incet dar sigur la faliment. Acum obiectiv vorbind....s-o creada ei ca astea sunt masini serioase. 2. Nu-mi voi mai cumpara niciodata Renault sau masina frantzuzeasca. Mi-am luat si eu prima mea masina ''Reno''. Care este bilantul rodajului? Pai...foarte simplu: -masina usoara -tabla de proasta calitate -vopsea subtire de zici ca a pictat-o o gagica cu oja sau rujul ei -tren de rulare foarte slabut si firav -cutie de viteze cu treapta 1 si 2 care ,,nu au vana deloc,,....deci te rogi de ea sa porneasca...deci prost gandite -comenzi si butoane atat de firave, incat ma intreb la orie drum daca nu cumva raman cu ele in mana -motoare cu distributie pe curea ,,ca la 1900 toamna,,....poate mai stiti si voi sharetele alea cu motor de cativa cai putere...ei bine asa e Reno -piese slabe pe masina incat nu-ti dau o senzatie de siguranta....sa zici ca pleci si tu ca omul de acasa si stii ca ajungi inapoi fara probleme.....bine, logic ca nu pot fi piese de calitate la o masina de bani putini, dar macar puteau fi mai bine gandite asa cum fac suedezii, nemtzii sau japonezii 3.Decat sa va luati vrajeli din astea frantzuzesti....va recomand sa luati mai bine de la ei parfumuri sau vinuri rosii....iar masini adevarate chiar si second-hand cu putini km luati de la nemtzi si japonezi PS: nici nemtzii si japonezii nu mai fac masini durabile cum se faceau odata, dar macar au o tehnica mult mai buna.

  • Acceleratoru de particule, vineri, 19.09.2008 12:27
    Stingeti lumina, va rog!

    Amice(marius), esti un IDIOT. Nici chiar acum nu reusesti sa faci deosebire intre o bi(tri)cicleta si o masina, chiar daca atunci cand erai mai mic si cu mai multa minte scriai pe ea cu pasta de dinti "Reno"!!!!!

  • GreeN, vineri, 19.09.2008 13:46
    Nimic nou

    Flansha de bord identica ca cea a meganului 1 din 99-> ,acelasi computer de bord,aceeasi cutie de viteze,acelasi sound line,acelasi motor,aceeasi tapitzarie,acelasi plastice ieftine care de decojesc,portbagajului mai mic....sh am gama de varf climatronic unic-zonal :| ..wow... e un facelift radical la exterior,dar nu merge....marea problema a francezilor..rotile prea inguste,si prea intrate in caroseria masinii...ceva nu se leaga....pacat ca au motoare bune ,pe BENZINA !

  • Ion, vineri, 19.09.2008 13:53
    Draga Marius

    Cred ca ai avut o experienta nerelevanta. Am incercat cateva zeci de masini pana acum si am facut in medie peste 2000 de km cu fiecare din ele. Despre Renault am doar cuvinte de apreciere. Sunt masini foarte inteligent gandite si focalizate pe anumite "buzunare". Contrar parerii tale, le-am gasit robuste si confortabile, iar ultima versiune de Laguna pe cutie automata este absolut dementiala (la superlativ) la toate capitolele. Deci este bine de evitat generalizarea.

  • raz, vineri, 19.09.2008 14:17
    pt john

    Dear john ... si dupa 10.000 km incep sa troncane si sa pice piesele dupa ele, si incepi sa t imprietenesti cu mecanicii de la service. din partea mea poti sa incerci si sute d masini dar dak faci doar 2000 d km nu are nici o relevanta, si nu are nici un rost sa t lauzi. am avut clio iar Marius a ilustrat perfect problemele "reno". a iar pt prietenul care are particulele accelerate, bicicleta are transmisia pe lant, iar acum majoritatea dieselelor au transmisia pe lant ... ca la bicicleta

  • DRAKo, vineri, 19.09.2008 15:02
    ORIBILA

    Seamana cu vechiul symbol, la fel de hidoasa. Conduc si eu, la serviciu, (masina mea e alta marca) o uratenie ca asta, mi-e si rusine sa ma intalnesc cu cineva cunoscut. Fiabilitatea?! Zic eu e acceptabila, in 45.000km am schimbat o bieleta de directie, acum la 47.000km bat cam multe pe fata. Geamurile scartie cand sunt coborate/ridicate, ambreiajul la fel. Au uns cablul ambreiajului si dupa 300km a inceput din nou sa scartie. Lamele stergatoarelor rascaie parbrizul indiferent daca acesta este ud sau uscat. Plastic f ieftin in interior. Spatiu interior limitat. Dupa parerea mea masina are un singur atu: portbagajul!

  • geo, vineri, 19.09.2008 15:42
    urata

    masina asta nu are linei in primul rand.eu cred ca e destul de important designul la o masina!

  • julian, vineri, 19.09.2008 16:40
    RENAULT?

    Aoleu, in sfirsit vad si eu mai multi oameni care au trecut prin aceleasi probleme ca si mine cu "reno" (scris cu pasta)... masina asta este urita... facuta in turcia (mai bine o faceau in China, iesea VW). Nu am incredere in ceea ce fac turcii nici sa ma tai... tin minte ca am cumparat Gillette made in Turkey si nu am putut sa ma tai :D astia sunt in stare sa se fure unul pe altul si de aerul din masini, dar'mi'te pe francezi :)) Sincer, cred ca "statusul" ar fi mai ridicat pt unul cu Logan, cel putin arati ca esti nationalist, decit pentru unul cu "reno", arati ca esti idiot...

  • tot io, vineri, 19.09.2008 16:48

    Oare nici un admin nu citeste ce scriem noi pe aici? Chiar nu vreti sa vedeti anumite greseli din comentariile testului? Loganul chiar are inca 2 airbaguri in optionale si MP3 player!!!!!

  • toMMy_85, vineri, 19.09.2008 17:12
    Reno

    Subscriu celor care nu au o parere foarte buna despre Renault, sunt posesorul unui Symbol phase 4 si intradevar pot sa spun ca sunt dezamagit de aceasta masina, motorul si cutia sunt destul de bune, nu am avut (inca)probleme cu ele, insa restul e catastrofa, vopsea f subtire(am primit o minge pe portiera si s-a zgariat destul de urat), am 13000km cu ea si deja bate un amortizor pe spate plus doua butuce(la usa si portbagaj)schimbate deja,de calitatea materialelor din interior nici nu se mai pune problema, insa cea mai mare dezamagire a mea este legata de partea de service care este pur si simplu CATASTROFA.

  • Nicu, vineri, 19.09.2008 17:44
    Twingo

    Ca zicea cineva mai devreme de Twingo. E foarte tare. La motor diesel de 1.5, twingo bate multe masini de pe la noi. Iar la exterior arata bine. Pacat ca la interior este, cum zie o reclama, Renault. Adica PLASTIC rau de tot! In rest, consum, demaraj, foarte tare. (off topic???)

  • io, vineri, 19.09.2008 19:10
    design

    arata mult mai bine decat Laguna

  • chris, vineri, 19.09.2008 19:33
    mda..

    ma n'am nimic cu masinile frantuzesti da asta e varza..ma enerveaza..e urata..hidoasa..nu'mi place..no offence

  • Jovi, vineri, 19.09.2008 20:32
    eu ...

    ... speram. Credeam ca noul Symbol va rupe gura targului. Vazusem niste poze pe net ... unele super OK. N-a fost asa. L-am vazut, l-am acceptat. Nu e ce asteptam. Vechiul model este mult mai urat, si totusi s-a vandut ... si inca foarte bine. Consider ca la Renault nu toti sunt prosti, sau poate nimeni .. toate-s gandite. E usor sa creionezi si sa produci o masina foarte frumoasa ca design, dar toti au banii necesari?. Tehnologia de poductie va fi scumpa si pretul masinii ridicat. Asadar, luati noul Symbol, din experianta anterioara, nu veti avea regrete ...

  • zniki, sâmbătă, 20.09.2008 01:12
    Groaznic!

    Clio Symbol ala vechi avea ca singura problema de design si anume banalitatea incredibila. Dar asta e de-a dreptul hidos! Loganu facelift e MULT mai reusit ca asta. Legat de calitate eu am mers si cu logan si cu symbol, sunt cam tot aia si interiori si motoare etc. Eu sunt de parere ca la banii astia mai multi nu poti pretinde. Sunt acceptabile.

  • Axel87, sâmbătă, 20.09.2008 09:10
    Nashpa

    K sa vorbesti de Renault Simbol e k si cum ai vorbi d Logan,acelasi kkt..din acelasi aluat ieftin is aman2..respect insa pt noul Megane!!cel putin din poze arata super,nu stiu ink interiorul kt d practic e dar ma rog-astept lansarea..insa se pare ca si-au depasit conditia francezii cu modelul ala..pace

  • LAGUNA 2, sâmbătă, 20.09.2008 10:30
    renault

    parerea mea este ca la banii acestia nu poti pretinde altceva, oricum decat logan mai bine symbol, cred ca varianta dci este pe placul tuturor si daca stai si te uiti mai mult la ea chiar ca nu e urata, cel putin fata de sandero care este o masina hidoasa si neterminata...MERITA! FELICITARI RENAULT

  • gtrazvan, luni, 22.09.2008 06:46
    fals

    "Garantia oferita de Renault in Romania pentru Symbol este de 3 ani sau 100.000 de kilometri. " aia e garantia grupului motopropulsor, garantia trenului de rulare e de 50 mii km.

  • mihai, luni, 22.09.2008 21:32
    logan

    mai bine logan, cred ca e mai cinstita ca noul symbol, cat despre renault, stiu persoane care au megane 2 si sunt f multumiti, eu personal am un logan si o corsa C, amandoua 2006, pana acum loganul s-a aratat a fi mai fiabil, la acelasi nr de kilometri, dar motorul este net inferior celui de la corsa, ca si performante........toate bune

  • youleehan, joi, 02.10.2008 23:48
    Succes?

    La chestia cu falimentul Renault nu prea sunt de acord. Cu masinutele astea logan, symbol) au cunoscut o "relansare" de si-au permis sa scoata si clio 3 si meganul nou. Uita-te la cifrele de afaceri si apoi sa vb de faliment. Am un symbol "vechi" si am pareri contradictorii despre el. Dar recunoasteti ca Renault a dat posibilitatea unui om "de rand" cum suntem majoritatea sa cumpere o masina noua si nu una cu scaunele "transpirate" de nu stiu cati alti proprietari inainte. 600.000 de unitati vandute... q.e.d

  • djorkaeff, vineri, 03.10.2008 00:09
    e tare

    am un clio de 3 ani,130000km si nu i-m schimbat decat placutele si distributia.atat!!!!!!nici o problema.deci mai mult nu poti sa ceri

  • studebaker, duminică, 05.10.2008 17:52

    am facut drive-test cu noul clio, motor diesel 85 cp. posed vechiul clio. este aceeasi masina! doar aripile sunt din duraluminiu, ambreiajul tine mai sus deci mai greu cu demarajele rapide, e nitel mai silentioasa. E vechiul symbol , cu facelift. atat! totusi am remarcat si aspecte de involutie incredibile: faruri simple , nu duble, prindere inestetica a centurilor din spate, foarte vizibila si asimetrica, lipsa boxelor in spate la luneta, la toate versiunile!!! este in continuare singurul model renaut care are directie nesigura la viteze mai mari ,deoarece nu este variabila in functioe de viteza cum este la Clio 3, Megane etc.

  • luci, joi, 09.10.2008 21:54
    naspa

    LOGANUL RUGINESTE IN 2 ANI DACA NU MAI REPEDE.N-ARE ANTIFON DELOC.TOATE SUNT COPA\IATE DUPA RENAULT DACI CINE E MAI BUN.EU AM SYMBOL 1.5 DCI 65 CAI SI MERGE BETON .CONSUM 4.7% IN ORAS LA 4000 DE TURATII.IL TIN SI LA 45OO CHIAR 5000 DAR I-AM DAT ADITI SI IN MOTOR SI IN CUTIE SI IN MOTORINA IN PERMANENTA.MERITA CA E BUN.PISELE DE LOGAN SUNT LA FEL DE SCUMPE.SCAUNELE DE LOGAN NU SUNT VOPSITE DECAT SEJUTUL,IN INTERIORUL BORDULUI LA FEL.FARA ANTIFON PE PARTILE IMPORTANTE:SUB BURTA,PE PRAGURI,LA ARCADELE ROTILOR.DAR CEL MAI IMPORTANT ESTE CA NU ARE ANTISONORIZANT DELOC PE EL.CUM FACE ZGOMOT UN CLIO SI CUM SE AUDE UN LOGAN,ATAT IN INTERIOR CAT SI IN EXTERIOR.CANTARITI SI DUPA ECEEA SA VA DATI CU PAREREA,ADICA IMPRESII. PS.APROPO SUNT MECANIC SI IL STIU PE DINAFARA.ORICE RELATIE LA 0745.386183

  • googoo, joi, 16.10.2008 10:04
    pt impresionisti

    Nu stiu cati dintre voi ati avut ocazia sa va urcati intr-o masina ca asta....sa nu mai zic de condus k deja e prea mult...sunteti niste rahati care pur si simplu nu aveti habar de ce spuneti....nici eu nu aveam o impresie fff buna despre masina numai cand ii vedeam forma imi provoca greatza dar de cand sunt posesor de symbol ma mandresc 1.4 8v 75 cp si umilesc loganul 1.4mpi 75 cp ....hah ha hahahahahahaha

  • sacu, sâmbătă, 18.10.2008 23:35
    hmmm....

    mai baieti care ati mers cu un symbol ca asta ar sti sigur de ce e in stare cat de masini afoni ....ar trebui sa nu mai va dati voi cu parerea daca e buna sau nu de ceva atata timp cat nu stiti cu ce se haleste ....cu melci ca voi dau in fiecare zi ...eu unu zic sa nu mai subestimati masina asta mai ales voi astia cu seria 3 sau eu stiu ce junghi adus de afara si inscris in bulgaria, mie imi place cum arata il bate la fung pe vechiu symbol cat si pe multe masini din segmentul ei ...mai luati si in considerare consumul si intretinerea.

  • idem, duminică, 19.10.2008 16:23
    are dreptate sacu

    are perfecta dreptate sacu si eu mi-am luat unul si am mers cu mult masini mult mai scumpe si mult mai performante dar nu pot sa zic ca m-a dezamagit ....chear deloc si segmentul pe care il reprezinta ar trebui sa fie mandru de reusita lui renault....chear e o reusita masina

  • Mine, duminică, 26.10.2008 01:51
    ...

    ma oameni buni aici scriti toti la comanda sau cum ca nu inteleg ... inafara de nu e buna ca nu va place voua sau ca pica pesele ca asa am visat azinoapte nu prea am citit ... frumoasa nu e dar va recomand daca aveti pe la firmele unde lucrati in dotare asemenea masini, sa incercati sa mergeti cu ele si apoi sa reveniti cu un alt post pe conferinta.

  • luci, duminică, 26.10.2008 22:29
    renault symbol the best

    am mai scris si mai inainte si cineva a incercat sa ma contacteze.nu ezitati.va raspund la toate intrebarile legate de symbol.0745.386183.

  • Dragos, miercuri, 29.10.2008 11:33
    retardatii

    nu mai pot citi toate parerile unor neaveniti. Romanu' le stie pe toate e mai destept decat oricine, poate categorisi o masina si inainte de a aparea pe strazi. Oricum prima data a fost loganul urat, bocciu, prost de ma mir cum mai pornea de pe loc. Dupa logan vad ca retardatii au inceput sa emita judecati de valoare asupra noului Renault Symbol, ca e urat, bocciu, etc. Este ca suntem obisnuiti cu asa idioti care toata ziua stau cu soaricele in maina fara rost? Deja ei nu se mai dau jos din tramvai pentru ca nu are rost sa fie deranjati si obositi de design-ul loganului sau al symbolului. Pardon! Mai exista o categorie a idiotilor. Cei care au impanzit tara si locurile ei de parcare cu bijuterii de BMW-uri de acum 20 de ani, dar ce conteaza este nemteasca?!

  • laurentiu, marţi, 18.11.2008 16:16
    symbol

    vis a vis de pret calitate este o masina buna chiar sic.Carcotasii vb de dragul artei.

  • Xxaz, sâmbătă, 22.11.2008 00:10
    Simbol

    Vorbe spuse aiurea eu am masina asta motor1.2,16 v full option, pot spune ca este peste logan si clio vechi este o masina foarte reusita si la design si la viteza si motor si la tot... mertita cumparata, nu mai incercati sa spuneti prostii despre ea dak nu va-ti urcat la volanul ei ! Bv pt cei la la renault o masina foarte reusita !

  • Renu, joi, 04.12.2008 22:20
    SYMBOL

    EU AM NOUL SYMBOL DE O LUNA DE ZILE SI ESTE SUPER!!! URACATI-VA LA VOLAENUL NOULUI SYMBOL, MAI ALES IN ORAS AM AVUT DE ALES INTRE NOUL LOGAN SI NOUL SYMBOL CARE EREAU VECINE, SI AM ALE SYMBOL PT. CA ARE FORMA DE MASINA !!!

  • dixdorel, duminică, 07.12.2008 14:52
    ce auto

    ce naspa e nu se compara cu un passat

  • alexander, miercuri, 10.12.2008 16:07
    renault

    este adevarat ca sunt foarte multi care si dau cu parerea doar sa se afle in treaba dar la fel de bine sunt unii care lucreaza si pt concurenta reno putin pt ca altfel nu se explica inversunarea cu care posteaza pe aici. ceea ce pt renault este bine si spun asta pt ca inseamna ca renault este un real pericol din punct de vedere al vanzarilor din anii trecuti si chiar de anul asta. pt ca alta explicatie nu este, de unde atata inversunare sa postezi negativ despre o masina pe care nici macar nu o cunosti. dar nici nu ai avea cum atata vreme cat ai abonament permanent la RATB dar te dai cunoscator in ale industriei auto si in special al lui renault. oricat de carcotashi sunteti daca ati fi putin obiectivi ati recunoaste ca symbolul nou este altceva fata de modelul precedent care vreti sa recunosteti sau nu a fost cea mai vanduta masina din romania in 2007 dupa logan, ceea ce spune multe. sa fim seriosi si sa acceptam odata pt totdeauna ca nu numai romanului ci oricarei persoane de orice nationalitate ii trebui "o masina pe care sa si o permita" degeaba imi i au eu daca as avea fonduri o nu stiu ce limuzina de manelisti si ii bag benzina cu bidonashul si o tin in fata blocului pt nunti, botezuri si duminici. sa vada gutzanii ce masina am eu. sa fim seriosi, noul renault symbol isi merita banii cu prisosintza. si cine spune altfel inseamna ca nu stie ce vorbeste sau o face din pura plictiseala. Pana una alta renault are cele mai multe masini cu 5 stele la securitate lucru care ar trebuii sa dea multora de dintre voi astia de scrieti urat de gandit. Pt ca la urma urmei eu zic ca viata noastra este mai importanta decat orice masina la urma urmei si eu prefer sa stiu ca macar din punctul asta de vedere familia mea este in siguranta. Pt ca renault nu se termina la symbol, este laguna 3 care este o masina foarte reusita ca si calitate si prêt, pt ca asta urmarim cu toti la urma urmei, nu ? mai este si Koleos care bate de departe la calitati tehnice off road si on road orice vreit voi, hyundai, tiguan, kuga si nu o spun eu ci o spune presa de specialitate. Ca sa nu mai specific ca noul Megan este super adevarat din toate punctele de vedere, dar nu ma credeti ci luati tot presa de specialitate ca la urma urmei ei sunt cei mai in masura sa si dea cu parerea.

  • revox, marţi, 16.12.2008 12:44
    Noul Symbol si Passat !

    Nu se poate sa nu admiri tampenia in stare pura, asa cum se dezvaluie liber prin "gandirea" unuia ca 'dixdorel'! Cat de tampit poate sa fie cineva, de vreme ce compara, Dumnezeule mare, noul Symbol cu VW Passat ?! Foaaaarte tampit ! Adica baietelul asta compara un motor de 1,5 dCI cu altul de 1,9 dCI si o masina de cca. 12.000 euro la varf de gama cu alta de cca. 23.400 euro la varf de gama! Revenind la Noul Symbol, ceea ce primeaza este raportul calitate/pret - care in cazul Symbol este supraunitar, in vreme ce la Passat, cu oarecare bunavointa, este egal cu 1 ! Intrutotul de acord cu parerea de bun simt exprimata de alexander! Pentru toti caznitii la neuron care injura Renault, (uitand ca Renault participa la curse de F1) si se viseaza ca Jiji El Ciobandante, la volanul unui Maybach: copii, asteptati sa va treaca bubele pubertatii de pe fata, asteptati sa aflati nu din poze ce e aia o femeie, asteptati sa impliniti 18 ani, apoi luati-va permisul de conducere, angajati-va la patron si strangeti salariul ca sa va luati la mana a saispea un Mertan deselat sau un BMW cracanat dupa enspe sute de mii de km ! Tipi ca voi sunt materia prima pentru rubricile de accidente rutiere de la tv ! Infinita e prostia, cum spunea Einstein. Pacat ca nu doare...

  • adi, vineri, 19.12.2008 12:43
    carcotas avizat

    Am si eu o broasca din asta de circa 2 luni, 3500 km efectuati pana acum... motor 1,4 16V 98 cai. Parti pozitive: bun si ieftin (deci nu ieftin si bun), consum mic (mai mic decat la vechiul symbol), silentios, masina sigura in caz de impact (am descoperit aceasta asta vara la bordul vechiului symbol), portbagaj cat china, e mai spatios decat vechiul symbol, au destule oferte noi care includ in dotarea de baza vopsea metalizata, ABS si airbag pasager, au bagat mai nou si airbag-uri laterale. Parti negative: e urata, finisaje proaste si imbinarile exterioare lasa de dorit (vechiul symbol parea mai bine facut). pentru vitezomani: motorul de 1.4 16v duce pana la 185 km/h, e destul de agila cand e un singur pasager sau 2. duce si cu 5 oameni si bagaj in spate...am testat-o acum cateva zile pe serpentine la rm valcea pentru familisti: masina ideala pentru nefamilisti: cautati alta pentru cei cu buget redus care fug de logan: masina ideala

  • Renault, luni, 29.12.2008 14:41
    Symbol

    Am symbol de 6 ani si nam avut absolut nici o problema cu el are 130.000 km motor de 1.4 8v 75cp si intradevar nu e are vopsea de mercedes pe el sau tabla de tanc dar nu are rugina si merge impecabil si bineinteles mi-am facut toate revizile la ei si la km indicati. va rog sa nu mai faceti de kkt renault pentru ca pun pariu ca majoritatea nici nu au condus unu sa vada numa din auzite. numai bine

  • Eu, duminică, 04.01.2009 14:05
    hehe

    Am si eu un symbol de vreo 4 zile, e prima masina si pot spune ca sunt foarte multumit, confort, consum, siguranta si toate cele, felicitari celor de la renault. Este un model reusit iar pe culoarea negru metalizat sau ceva apropiat da un aer de lux, limuzina, cum vreti voi sa-i spuneti, portbagajul este imens, ce sa mai zic... sunt multumit

  • Mai, duminică, 04.01.2009 14:09
    .

    Decat Logan ca toti tzaranii si taximetristii, mai bine Renault Symbol, e incomparabil.

  • vali, duminică, 18.01.2009 10:57
    renault symbol

    marea majoritate a masinilor sh importate au peste 150000 km. ca idee si daca mergi cu ea pe sticla se uzeaza rulmenti, frane, si chiar motorul. am fost sa cumpar o masina nemteasca ( I-MI PLACEA MODELUL). teoretic avea la bord 89000 km. Cand am pornit-o a iesit un nor de fum negru ( vanzatorul i-mi spune ca " asa e la diesel"). am acceptat asta dar cand am verificat discurile de frana si erau " mancate" cam 8 mm mi-am dat seama ca masina aia are 200000 km. astept impresii in acest sens si uite asa mi-am luat un symbol nou

  • bart, joi, 22.01.2009 18:45
    renault symbol

    cel mai bine este un drive test pt neavizati. eu am incredere in renault. nu.s multumit de cele care.s ansamblate la turci. nimic de obiectat pt cele fabricate de francezi.

  • nutzu, miercuri, 11.02.2009 10:39
    marfa

    pt. mn e prima masina model2005 si sunt multumit de ea .e o masina fiabila si dak faci vizitele la service nu vad sa ai probleme pt.un drum lung sau mai stiu e ce .felicitari pt noul symbol

  • andrei, miercuri, 11.03.2009 15:06
    perfect

    Multi au ceva cu renault...nu mi dau seama de ce dar oricum renault a reusit sa fabrice masini pentru tot omul de rand.In primul rand multora nu le place sa fie pe locul doi deci isi iau o masina noua.Sa nu uitam ca investitia in masini e una dintre cele mai proaste investitii...Masina noua e masina NOUA.

  • andrei, miercuri, 11.03.2009 15:16
    perfect

    Am uitat sa adaug ceva...Cum de a avut succes pe majoritatea pietelor unde a fost comercializat Loganul?Symbolul la fel...pe toate soselele din Europa il vezi...hai sa fim seriosi...., k nu merge cu 200 cat au in bord si vai doamne sunt urate la design...cine vrea masina de fitze isi ia masina de fitze...cine vrea o masina sport....isi ia un rs, gt ceva...iar cine vrea masina pt uz cotidian isi ia Logan sau Symbol. Indraznesc sa fac si afirmatia ca aceste doua masini sunt considerate o revelatie pentru majoritatea proprietarilor de astfel de masini si poate pentru multi altii care vor sa si ia o masina nu un avion sau masini sport.

  • avocat, vineri, 30.10.2009 13:42
    noul symbol

    Astept sa soseasca masina saptamana viitoare...e de-a dreptul SUPER (calitate / pret, interior / exterior) - fata de "golan" si "old clio" sau fata de "nemtarii" de-o varsta cu dinozaurii - Felicitari Renault !!!

  • proprietar Symbol dci, luni, 28.12.2009 18:22
    sugestii

    autoturismele dotate cu motoare dci necesita modificari la sistemul de injectie, mai ales la pompa de injectie si sistemul de filtrare a combustibilului (dotare cu magnet a rezervorului, dotare cu inca un filtru mai fin de cit cel existent) altfel...

  • posesor Symbol dci, luni, 28.12.2009 18:27

    directionati la locul potrivit

  • Razvan, duminică, 17.10.2010 13:42
    invidie

    1. Oricine stie cate ceva despre design apreciaza noul symbol, e clar ca daca negi evidenta e doar INVIDIE. De fapt ce poti sa ceri de la unul al carui univers maxim de eleganta si rafinament e LOGAN. Pt cei de acest profil singura explicatie pe care o pot si ei intelege ar fi: oricum majoritatea de pe planeta, din orice tara, apreciaza noul symbol ca avand design superior si stii cum se zice daca toti iti zic ca esti beat du-te si te culca. Evident sunt si lucruri obiective in demonstrarea acestei afirmatii dar nu am timp de explicat aiurea cuiva ce oricum e condus de INVIDIE (spatele redesenat fata de vechiul model, al treilea geam pe lateral, farurile seamna cu sandero dar nu-s deloc la fel se potrivesc mai bien in formele rotunjite ale masinii, noile oglinzi evita aparitia unor unghiuri moarte la modelel mai vechi etc.). 2. Pana la urma ce isneamna un motor eficient ? Mintea unui roman complet paralele cu realitatea crede: CAI MULTI, dar asta e doar o pacaleala care satisface doar genul de clienti ai LOGAN care vor spatiu si cai putere pe care nu ii vor folosi niciodata. Sa faci motor cu multi cai si coreeni stiu, si in garaj se paote face, nu e nici o tehnologie, doar ca te muti la peco deoarece va consuma 15-20l. Noul symbol e economic, CEL MAI ECONOMIC DIN CLASA SA. O comparatie evident la alt nivel, dar o fac ca sa tina pe post de argoment celor ce au nivel de intelegere LOGAN, BMW cu tehnologie eficient dynamics au cele mai bune motoare din lume nu pt. ca-s cele mair apizi, ci pt ca sunt cele mai EFICIENTE: raportul cat consuma fata de ce putere ofera este INCREDIBIL. 3. Calitatea amterialelor ? Evident ca-s ieftine doar e masina low-cost. Acuma sincer cata minte sa ai sa te plangi ca nu ai aur in masina low-cost? Da varzele coreene sau chevrolete la care fac teste de siguranta pe calculator ca nu au bani de teste reale ce materiale au prietene ? Ce sa mai zic de super-LOGAN in care 3 tetire in spate deja e lux:)).

  • Razvan, duminică, 17.10.2010 14:39
    invidie

    Ar mai fi de adaugat: - noul symbol nici nu concureaza cu Logan, e alta rasa, concureaza cu: Fiat Albea, Hyundai Accent, Chevrolet Aveo si Skoda Fabia sedan dintre care doar Skoda poate sa ii faca fata fiind mai buna la unele capitole (de ex motorul de 1.2l are 105CP). - mai erau o categorie de habarnei care ziceau ca vai are suspensii prea moi, pai e chiar bine, e un avantaj, e o masina de viteze mici, pt drumuri cu gropi e recomandat sa ai suspensii moi, suspensii sport au masinile ce prind viteze mari insa pt gropi si viteze mici suspensiile tari sunt dezavantaj iti rupi coloana prin gropi, zici ca ai carutza. In fine ce poti face fiecare cum il duce minte... - Noul symbol mai are ceva neremarcat si extrem de important, are STABILITATE, se inclina vizibil in curbe, cu LOGAN si nu doar cu logan sa nu critic doar loganul, daca iei curbe cu viteza e ca si cu o caruta, se ridica roata din spate din exteriorul curbei si poate te rastorni. - Asta cu calitatea materialelor si fiabilitate e cea mai amre prostie, INCREDIBILA PROSTIE. Prietene fiabilitatea e evident mai ridicata la un sistem mai simplu, deci o caruta e evident mai fiabila ca un audi A8 cu o gramada de dotari care fiecare in parte se pot defecta, deci dupa logica asta retardata fiabilitate scazuta=nashpa. Dar iar cred ca un argument care nu necesita prea multa minte ar fi: prietene uita-te si tu pe forum-uri la ce marca vrei tu de masina si vezi poate surprinzator pt tine cum anumite probleme de fiabilitate la au toate masinile, si vei fi surprins poate socat sa realizezi ca nici daca dai 100 mi euro nu ai garantia ca masina aia la o groapa nu va avea greierasi. - Alta chestie de ramai prost: cica e varza ca e facuta in turcia, efectiv nu iti vine sa crezi ca pot exista oameni vii, care asa gandesc ei natural, si supravietuiesc in 2010. Si Fiat Linea e in turcia produs si nu se isterizeaza nimeni. Volkswegen produce masini in Mexic, mai rau, nu ?. Pe piesele importante scrie made in france si made in Germany si la fel se pot strica daca ai norocul. Daca ai prins un model prost facut vei avea probleme cu el de la inceput pana il vinzi, indiferent de marca, asta e, se numeste GHINION, foarte bine poti avea probleme si cu orice model nemtesc pe care doar romanii in mintea lor il idolatrizeaza ca vai e perfect si apreciandu-i calitati imaginare pe care nici constructorii nu au pretentia sa le evoce:). -Alte argumente pt cei cu putina capacitate de intelegere: pe factura NU scrie dacia-renault ci scrie renault-nissan, la noul symbol poti alege versiunea cu cutie automata, sau casetofon cu conexiune pt ipod, schimbul de ulei plus 3 filtre costa 500 roni, asta apropo de calitatea amterialelor ca-s la fel ca al logan:)) NOUL SYMBOL,E ALTA RASA, E PT CEI CARE AU GUST, RAFINAMENT, ELEGANTA, SI NU APRECIAZA CEL MAI MULT SPATIU SI CAII PUTERE CAT MAI MULTI, E PT CEI CE AU AUZIT DE EFICIENTA.

  • VALI, miercuri, 20.10.2010 22:05
    new symbol

    fiecare masina are pretul ei si cumparatorul va alege functie de necesitati si bani. Din punctul meu de vedere la pret de symbol nu poti lua decat logan.Sunt posesor al ambelor masini si va pot spune ca ambele pot face treaba foarte bine dar trebuie sa remarc faptul ca symbol este un pic mai sus decat logan din punct de vedere al calitatii fabricatiei, tinutei de drum -PRETUL INTRETINERII ESTE APROAPE IDENTIC PENTRU AMBELE MODELE CU O MARJA DE +/- 10%. AM FACUT CU FIECARE 100000KM SI NU AU NICI O PROBLEMA-( ATENTIE LA COMBUSTIBIL SI REVIZII). RESTUL TINE DE SOFER. DRUM BUN TUTUROR POSESORILOR-SA NU REGRETE CA AU ALES SYMBOL!

  • UBU, miercuri, 02.05.2012 14:20
    SYMBOL

    Conduc un SYMBOL de 3,5 ani. Am facut 151.000 km. Am schimbat 1(una) bieleta fata.!!!!!!!!!!!!! Bineinteles toate reviziile din cartea tehnica. Am facut 3\4 din EUROPA ! Toata tara Romaneasca, Ardealul,Moldova si Dobrogea.!!!! Ce poti cere unei masini de 5.000 euro ???????.

  • andrei, sâmbătă, 20.12.2014 19:14

    nu recomand nici la dusmani renault symbol,am luat eu una de noua ,la 11000 km.am schimbat discurile de frana,la 50000 am schimbat servo directia etc.sunt cele mai proaste masini daca nu aveti ce face cu banii cumparati-va rsnault symbol.

  • cris, joi, 27.08.2015 21:57

    parinti mei au cumparat un symbol in rate a fost greseala cea mai mare din viata lor are 54000 de mii e din 2007 si nu reusesc sa o vand cu 1800 de euro, nu am vazut in viata mea o masina mai proasta .Prin banca cred ca au platit 700 de mil pe ea in 10 ani.