Noul VW Polo 2017: galerie foto oficială și informații complete
Volkswagen a prezentat astăzi cea de-a șasea generație a lui Polo. Automarket vă oferă o galerie foto completă și informațiile esențiale legate de noul model german de oraș.
După o serie de teasere care au inundat publicațiile de specialitate ale lumii auto în ultima lună și după ce în această dimineață am văzut primele imagini "scăpate pe intenet" ale noului Polo, cea de-a șasea generație a subcompactei germane își face în sfârșit debutul oficial. Prezentat în cadrul unui eveniment care a avut loc la Berlin și la care a participat și Automarket.ro, noul Polo modernizează oferta Volkswagen în segmentul B, mizând pe trei vectori forte clari: un design conservator, dimensiuni exterioare și interioare net superioare și un pachet tehnologic neîntâlnit între modelele din clasa mică.
Noul Volkswagen Polo: date esențiale
● Este a șasea generație a unui model care a fost prezentat oficial în 1974. Polo a fost preferat de 14 milioane de clienți din toată lumea.
● Polo crește serios în dimensiuni în raport cu modelul pe care îl înlocuiește și îl depășește acum pe Golf 4 în toate direcțiile cu excepția lungimii.
● Dimensiunile noului Polo 6: Lungime 4053 mm, Lățime 1751 mm, Înălțime 1446 mm, Ampatament 2564 mm
● Dimensiunile lui Polo 5 (modelul înlocuit): Lungime 3972 mm, Lățime 1682 mm, Înălțime 1453 mm, Ampatament 2470 mm
● Dimensiunile lui Golf 4 (1997): Lungime 4149 mm, Lățime 1735 mm, Înălțime 1439 mm, Ampatament 2511 mm
● Noul Polo este construit pe platforma modulară MQB a Grupului Volkswagen, aceeași pe baza căreia sunt asamblate modele de segmente B, C și D în cadrul constructorului german: Audi A3, TT și Q2, Seat Ibiza, Leon și Ateca, Skoda Octavia, Superb și Kodiaq, VW Golf, Passat, Arteon, Tiguan.
● Portbagajul lui Polo crește cu 25% între generații: de la 280 la 351 de litri.
● Polo va fi oferit în trei versiuni de echipare (Trendline, Comfortline și Highline) la care pot fi adăugate pachete exterioare de design: R-Line, Black și Style. Încă de la lansarea există o versiune specială Polo Beats, iar varianta Polo GTI va fi și ea disponibilă încă de la debutul oficial de piață.
● Polo GTI oferă un motor 2.0 TSI de 200 CP (+8 CP față de vechea generație). Acesta poate fi comandat cu manuală cu șase trepte sau transmisie automată DSG cu 7 rapoarte.
● Motorizări suplimentare pe benzină: 1.0 MPI (65 sau 75 CP, cutie manuală cu 5 trepte); 1.0 TSI (95 sau 115 CP, cutie manuală cu 5 sau 6 trepte sau DSG 7); 1.5 TSI (150 CP, cutie manuală cu 6 trepte sau DSG 7);
● Motorizări diesel: 1.6 TDI (80 sau 95 CP, cutie manuală cu 5 trepte sau DSG7).
● Opțiuni de personalizare: Polo oferă o paletă de 14 nuanțe exterioare de caroserie și 13 moduri diferite de abordare a bordului. Jantele au între 14 și 18 inch, în funcție de motorizare și echipare.
● Plusuri tehnologice: Ceasurile analog de bord pot fi înlocuite la cerere cu un display digital denumit oficial Active Info Display. Volkswagen susține că vorbim despre o nouă generație a sistemului digital, aceasta debutând astfel pe Polo. În zona centrală a bordului, clienții pot alege ecrane touchscreen cu diagonala între 6.5 și 8.0 inch.
● Tot la interior notăm un sistem de reglare a calității aerului (Air Care Climatronic), încărcare wireless prin inducție pentru telefoanele compatibile și un plafon panoramic cu 10 milimetri mai lat și cu 20 de milimetri mai lung decât pe generația anterioară.
● Polo oferă standard un sistem de frânare automată de urgență cu detecția pietonilor. Cruise Controlul Adaptiv opțional poate fi activat la viteze de până la 210 km/h și vine cu opțiune Stop&Go, ceea ce înseamnă că Polo poate să ruleze fără apăsarea pedalelor pe autostradă și să frâneze automat în funcție de mașinile din față, pornind apoi din nou în ritmul traficului fără input din partea șoferului.
● Alte pachete de siguranță: monitorizarea unghiului mort, parcare automată, avertizare la ieșirea din parcare în marșarier.
● Sistemul de iluminare include lumini de zi LED oferite standard, faruri full-LED opționale și stopuri LED.
● Modelul va primi prețuri pentru România în cursul lunii septembrie 2017. Tot atunci va putea fi comandat în showroom-urile VW din țara noastră.
Exact ce vor clinetii VW de zeci de ani. Design sobru, adaptat prezentului. Nu e neaparat o masina pe gustul meu. Dar tinand cont de cerintele pietei, ma astept ca Polo sa fie una din referintele segmentului. Asa cum a fost mai mereu. Fie ca unii vor sa accepte/inteleaga sau nu acest lucru.