Studiu: Bosch a creat dispozitivul pentru Dieselgate, iar Volkswagen și Fiat l-au activat pe anumite modele
Un studiu realizat de două universități europene a relevat că dispozitivul pentru trucarea testelor de emisii a fost realizat de furnizorul de componente Bosch, în timp ce Volkswagen și Fiat doar l-au activat.
Volkswagen și Fiat au utilizat același dispozitiv pentru trucarea testelor de emisii, întrucât acesta a fost concept de fapt de inginerii furnizorului de componente Bosch. Aceasta este concluzia unui studiu realizat de Universitatea din Bochum și de Universitatea din California sub numele "Cum au făcut-o: o analiză a dispozitivelor de trucare a emisiilor în mașinile moderne".
Studiul a evidentat că dispozitivul utilizat are două moduri. Unul se numește "condus real" și este folosit atunci când șoferul se află pe drumuri publice, iar al doilea este numit "omologare" și detectează când mașina este pe bancul de teste pentru emisii.
Toate motoarele în cauză folosesc un sistem ECU (Electronic Control Unit) Bosch EDC17, despre care studiul afirmă că a fost programat să includă software-ul pentru păcălirea testelor de emisii.
Concluzia studiului este că dispozitivul a fost creat de inginerii de la Bosch, iar Volkswagen și Fiat au ales ulterior pe ce modele să-l implementeze. "Am descoperit dovezi puternice că dispozitivele pentru trucarea emisiilor au fost create de Bosch și apoi activate de Volkswagen și Fiat pentru modelele lor", precizează raportul.
Oficialii Bosch au refuzat să comenteze acuzațiile. "Ca măsură a politicii noastre și prin prisma naturii sensibile a acestor probleme din punct de vedere legal, Bosch nu va comenta aspecte aflate sub investigație și în litigiu", a precizat un purtător de cuvânt al celor de la Bosch.
Via Autocar
La Piovra!