Jeep Renegade - imagini oficiale ale celui mai mic SUV al americanilor

Publicat luni, 03.03.2014 21:21 de Sebastian Toma

Americanii de la Jeep au venit la Geneva cu cel mai mic SUV oferit vreodată: Renegade. Acesta este construit în Italia şi va fi disponibil comercial începând cu vara anului curent.

Jeep Renegade este surpriza americanilor pentru Salonul Auto de la Geneva, modelul fiind expus în  versiunea de serie. Rezultatul este cel mai mic model oferit de americani, care aduce un design interesant, cu tuşe preluate de la conceptul cu acelaşi nume, dar expus la ediţia 2008 a Salonului Auto de la Detroit. Remarcăm asemănări la nivelul blocurilor optice, atât cele frontale, cât şi cele posterioare, alături de formatul grilei faţă şi silueta generală a interiorului. De la studiul de design prezentat în 2008 până la modelul de serie al anului 2014 s-au schimbat multe, conceptul fiind un SUV fără acoperiş, în timp ce modelul de serie face parte din segmentul B şi este oferit şi într-o versiune cu plafon escamotabil.

Renegade îşi propune să fie un model capabil în off-road, având patru moduri de rulare (Auto, Snow, Sport şi Sand/Mud), alături de un reductor 20:1. Capacităţile off-road depind de versiunea aleasă de client, existând mai multe posibilităţi în această direcţie. Garda la sol a modelului este de 220 milimetri. Tot în funcţie de versiunea aleasă de client, Jeep Renegade are în jur de 70 de sisteme electronice de asistenţă, de la ABS şi ESP, până la sistem de coborâre şi urcare a rampelor.

Interiorul lui Jeep Renegade prezintă un aspect inspirat din cel al habitaclurilor fraţilor mai mari, redus la scară pentru noile cerinţe.

Noul Jeep Renegade va fi produs la fabrica Fiat din Melfi, Italia. SUV-ul subcompact al mărcii americane este primul din segment oferit opţional cu o transmisie automată cu nouă trepte. În standard, acesta are o transmisie manuală cu şase trepte, oferită în compania unei motorizări cu patru cilindri în linie realizată de Fiat Powertrain Technologies. Diesel-ul entry-level din gamă este un 1.6 Multijet II de 118 CP şi 320 Nm, urmat de o versiune 2.0 Multijet II, mai puternică, de 167 CP şi 350 Nm.

Posteriorul lui Jeep Renegade are un aspect interesant şi nu trădează nicio legătură cu donatorul platformei sale, Fiat 500L.

Unităţile alimentate cu benzină asigură între 108 şi 168 CP. Versiunea de bază se numeşte 1.6 E.TorQ, dezvoltă 108 CP şi asigură 152 Nm. A doua motorizare este un 1.4 MultiAir 2 cu Start-Stop, care oferă 138 CP şi 230 Nm. Vârful gamei este un MultiAir 2 Turbo de 1.4 litri, de 168 CP şi 250 Nm.

JEEP RENEGADE CONCEPT - 2008

Aşa arăta conceptul Jeep Renegade. Anumite idei au ajuns şi la versiunea de serie, deşi la prima vedere au concepţii total diferite.

Ediţia 2008 a Salonului Auto de la Detroit a adus prezentarea studiului de design Jeep Renegade. Acesta prezenta un SUV hibrid diesel-electric, echipat cu două motoare electrice şi un propulsor diesel. Motorizarea diesel avea o cilindree de 1.5 litri şi asigura 115 CP. Împreună, cele trei motorizări îi asigurau lui Renegade o autonomie teoretică de peste 650 kilometri, o parte signifiantă dintre aceştia fiind realizaţi în modul de rulare 100% electric.

Stopurile lui Jeep Renegade concept au inspirat blocurile optice posterioare ale modelului de serie, deşi forma acestora nu mai este rotundă, ci pătrată.

Via Autobild | Jeep

  • vianu, luni, 03.03.2014 21:40

    uite jeepu' desenat de femeia de serviciu ! cica "anumite idei au ajuns şi la versiunea de serie". Care? I-au lasat totusi 4 roti cum avea si conceptul? In afara de stopurile cu X s-a ales prafu'.. Vizual e mare tupeu pe modelul asta. Dupa mine, americanii au realizat un KO de zile mari. L-au detronat pe Juke.

  • Dacia Plant, luni, 03.03.2014 21:45

    Frumusel, mai ales ca este destul de original la design. Cu toate ca eu nu as cumpara asa ceva.

  • cris, luni, 03.03.2014 22:08

    Probabil ca asa se vorbea si despre Suzuki Vitara cu ani in urma si acum pe toate dealurile di Romania e plin de Vitara pt ca romanul isi face treaba cu ele, eu cred ca in tarile ca Romania jeep va da lovitura, mai ales ca este echipat cu un reductor ceea ce Captur sau Juke nici nu viseaza

  • uau, luni, 03.03.2014 22:48

    Mie personal mi se pare extrem de urat.... Juke e diferit ciudat dar parca nu e chiar asa. Oricum inscriptia" since 1941" de pe plansa de bord de super bun gust:))

  • Ghionea, marţi, 04.03.2014 00:00

    La 168 de CP este o rusine sa zicem ca se va bate cu Juke. Juke depaseste 500 CP in versiunea ''extrema'' de asta a si ramas unul dintre cele mai performante crossovere din lume. Alte motorizari ale lui Juke mai sunt de 190 chiar si 200 CP . Pe cand acest Jeep-isor doar 168 poate scoate ?

  • BaditzaEx, marţi, 04.03.2014 00:39

    mi se pare mult mai reusit conceptul, mai ales cabrio...mi se parea un rival reusit pt viitorul Land Rover DC100... iar astfel Jeep se pozitiona mai ''autentic'', asa e doar o alternativa ( mai off-road - reductor ) vav de '' suv '' actuale. Este ok , dar Jeep daca realiza aspectul identic cu acel concept , cred, ca castiga mai mult, cel putin pe termen lung, iar vav de motorizari, cred ca era mai ok , daca ofereau si o versiune mai extrema ( in genul, celei oferite de Nissan ), astfel acopereau si aceea nisa mai comerciala ( spre care s-au orientat in schimb, prin aspectul ales )

  • LEE, marţi, 04.03.2014 08:04

    In prima poza "aduce" putin cu Honda Element :) PRETUL va dicta daca este o masina de succes sau nu........... sa vedem varianta de la FIAT cum va arata.

  • stoiaian, marţi, 04.03.2014 08:35

    Am senzatia ca vad o creatie semnata Laurens van den Acker,

  • @Ghionea, marţi, 04.03.2014 08:51

    In ideea "cat baga?" pe care o foloseam in curtea blocului cand eram copii cand comparam masinile din pozele de la gumele Turbo, ai dreptate; nu stie americanii astia sa faca jeep-uri!

  • redalert, marţi, 04.03.2014 09:17

    Aşa cum este şi numele este un GAZ rusesc renegat cu care chiar seamănă

  • mishazaitev, marţi, 04.03.2014 09:56

    @cris Cum sa compari un Jeep, fie el si cel mai mic, cu Juke si Capture ?! Astea nu sun SUV-uri sunt minicrossovere! Capture nu este nici macar 4x4 iar la Juke tractiunea integrala este oferita voluntar si tu ti-ai gasit sa le compari cu un Jeep? Sunt crossovere/SUV-uri consacrate. unele chiar din segmente superioare care nu au reductor (ASX, CR-V, Sportage,Qashqai, SX4, RAV-4 etc. etc) si tu compari un Jeep cu reductor cu o masina care nu e 4x4 si cu un care are, dar optional?

  • ironR, marţi, 04.03.2014 11:08

    tare masina, jimny cu 4 usi. Imi plac liniile ferme, designul robust, e barbateasca ca orice jeep.

  • mog, marţi, 04.03.2014 11:23

    hai frate ca e hidos...

  • mm, marţi, 04.03.2014 13:57

    In sfarsit avem un off-roader mic ceva mai complet (jimny totusi este strict pentru iesiri, nici vorba sa mai cari si rucsacul cu el), daca si pretul e undeva in jur de 20k, atunci e misto, problema ar fi sa-i schimbi stopurile, ca daca te uiti de la spate cu x-urile alea zici ca-i un zombi manga.

  • Misha, marţi, 04.03.2014 14:05

    @mm Legat de pret, ar fi minunat sa fie cum zici tu... Insa, avand in vedere ca un FIAT Freemont (Dodge-ul Journey vandut de alianta in Europa) 4x4, fara dif. blocabil si fara reductor, depaseste suma mentionata de tine, un pret care sa nu depaseasca 20 000 pentru Renegate, mi se pare un deziderat greu de indeplinit.

  • mm, miercuri, 05.03.2014 12:29

    @misha din pacate ai dreptate

  • Mikey, luni, 08.09.2014 18:13

    Azi am vazut preturile si chiar daca nu am plombe mi-au cazut. :-) Varianta 1.4 MA 170 CP cutie automata 9 trepte ZF -varianta limited (dotari bune) 32 000 euro.Daca imi amintesc bine varianta entry cu motor 1.6 E.torQ cu dotari slabe undeva pe la 26000 euro cu tva.Mi se pare enorm raportandu-ma la Jeep Compas

  • addeco, duminică, 21.09.2014 16:34

    Pretul lui Jeep Renegade se situeaza in plaja 22 000 Euro (Latitude, cu garda la sol de 17 cm, FWD, respectiv 20 cm AWD) - 36 000 Euro (Trailhawk, cu garda la sol de 22 cm). Pentru marginea inferioara a pretului cred ca totusi este mult mai convenabil un Suzuki Jimny AT (cutie automata), Made in Japan, cu garda la sol de 19 cm, caroserie cu sasiu separat, reductor, AWD cuplabil electronic, cu 14 000 Euro (TVA si discount inclus). Pentru marginea superioara a pretului cred ca este mai convenabi un Suzuki Grand Vitara AT, Made in Japan, cu garda la sol de 20 cm, AWD permanent, reductor si diferential blocabil electronic si numeroase alte dotari, cu 20 000 Euro (TVA si discount inclus). Sau daca totusi vrei sa dai 36 000 Euro pe un Off-roader adevarat, mai bine cumperi un Jeep Wrangler Rubicon, Made in U.S.A., cu garda la sol de 26 cm, caroserie cu sasiu separat, reductor, diferentiale blocabile pe toate puntile si in pus bara stabilizatoare anterioara decuplabila electric.

  • clauss, joi, 23.04.2015 16:12

    Salut , ce parere aveti despre noul Jeep Renegade , as vrea sa il cumpar , m am gandit la varianta : 1,6 D , 2 WD , clima , gps , cutie manuala , 25000 euro , deci ?