Jeep Renegade - imagini oficiale ale celui mai mic SUV al americanilor
Americanii de la Jeep au venit la Geneva cu cel mai mic SUV oferit vreodată: Renegade. Acesta este construit în Italia şi va fi disponibil comercial începând cu vara anului curent.
Jeep Renegade este surpriza americanilor pentru Salonul Auto de la Geneva, modelul fiind expus în versiunea de serie. Rezultatul este cel mai mic model oferit de americani, care aduce un design interesant, cu tuşe preluate de la conceptul cu acelaşi nume, dar expus la ediţia 2008 a Salonului Auto de la Detroit. Remarcăm asemănări la nivelul blocurilor optice, atât cele frontale, cât şi cele posterioare, alături de formatul grilei faţă şi silueta generală a interiorului. De la studiul de design prezentat în 2008 până la modelul de serie al anului 2014 s-au schimbat multe, conceptul fiind un SUV fără acoperiş, în timp ce modelul de serie face parte din segmentul B şi este oferit şi într-o versiune cu plafon escamotabil.
Renegade îşi propune să fie un model capabil în off-road, având patru moduri de rulare (Auto, Snow, Sport şi Sand/Mud), alături de un reductor 20:1. Capacităţile off-road depind de versiunea aleasă de client, existând mai multe posibilităţi în această direcţie. Garda la sol a modelului este de 220 milimetri. Tot în funcţie de versiunea aleasă de client, Jeep Renegade are în jur de 70 de sisteme electronice de asistenţă, de la ABS şi ESP, până la sistem de coborâre şi urcare a rampelor.
Noul Jeep Renegade va fi produs la fabrica Fiat din Melfi, Italia. SUV-ul subcompact al mărcii americane este primul din segment oferit opţional cu o transmisie automată cu nouă trepte. În standard, acesta are o transmisie manuală cu şase trepte, oferită în compania unei motorizări cu patru cilindri în linie realizată de Fiat Powertrain Technologies. Diesel-ul entry-level din gamă este un 1.6 Multijet II de 118 CP şi 320 Nm, urmat de o versiune 2.0 Multijet II, mai puternică, de 167 CP şi 350 Nm.
Unităţile alimentate cu benzină asigură între 108 şi 168 CP. Versiunea de bază se numeşte 1.6 E.TorQ, dezvoltă 108 CP şi asigură 152 Nm. A doua motorizare este un 1.4 MultiAir 2 cu Start-Stop, care oferă 138 CP şi 230 Nm. Vârful gamei este un MultiAir 2 Turbo de 1.4 litri, de 168 CP şi 250 Nm.
JEEP RENEGADE CONCEPT - 2008
Ediţia 2008 a Salonului Auto de la Detroit a adus prezentarea studiului de design Jeep Renegade. Acesta prezenta un SUV hibrid diesel-electric, echipat cu două motoare electrice şi un propulsor diesel. Motorizarea diesel avea o cilindree de 1.5 litri şi asigura 115 CP. Împreună, cele trei motorizări îi asigurau lui Renegade o autonomie teoretică de peste 650 kilometri, o parte signifiantă dintre aceştia fiind realizaţi în modul de rulare 100% electric.
Via Autobild | Jeep
uite jeepu' desenat de femeia de serviciu ! cica "anumite idei au ajuns şi la versiunea de serie". Care? I-au lasat totusi 4 roti cum avea si conceptul? In afara de stopurile cu X s-a ales prafu'.. Vizual e mare tupeu pe modelul asta. Dupa mine, americanii au realizat un KO de zile mari. L-au detronat pe Juke.