Hatchback-ul cu tinuta sportiva
Chvrolet Aveo cu 3 usi motor 1.4 litri si 101 CP este o propunere placuta inchinata clasei mici de catre GM. Pretul mic, tinuta de drum excelenta, consumul scazut si linia sport contureaza paradoxul Aveo.
Chevrolet a organizat la Wroclaw, in Polonia, un test-drive cu noul hatchback Aveo cu 3 usi. Inainte de a ne opri asupra consideratiilor de ordin tehnic, estetic sau de orice fel sa staruim un pic asupra istoriei modelului aflat in patrimoniul GM.
Putem spune ca povestea Chevrolet in Europa a inceput din 2002 odata cu lansarea modelului Kalos. Chevrolet Aveo cu trei usi, care si-a sarbatorit premiera mondiala in martie, la Salonul Auto de la Geneva, va sosi la dealerii europeni in luna iunie. Acesta va completa familia de succes a automobilelor mici marca Chevrolet dupa aparitia modelului cu 5 usi, prezentat toamna trecuta la Salonul auto de la Frankfurt.
Dar sa revenim la oile noastre. Asa cum va spuneam, am testat noul Aveo cu 3 usi pe drumurile din imprejurimea orasului Wroclaw din Polonia. Mai precis, am avut ocazia sa testez versiunea motorizata de propulsorul pe benzina de 1.4 litri si 101 CP dotata cu transmisie automata. Modelul prezinta o lungime de 3.920 mm, o latime de 1.680 mm si un ampatament de 2.480 mm. Fiind un model de clasa mica merita remarcata si inaltimea lui, 1.505 mm.
De la primul contact vizual se poate remarca designul sportiv si agresiv al noului model. Grila impozanta si marcata de sigla Chevrolet, impunatoare, precum si blocurile optice mari si dinamice, care se extind pana la montantul din fata, sunt elemente care evidentiaza caracterul sportiv al modelului. Privit din lateral, Aveo se distinge prin aripile proeminente si liniile agresive ale designului.
Interiorul lui Aveo cu 3 usi este usor incomod pentru pasagerul din dreapta in conditiile in care acesta este nevoit sa limiteze spatiul pentru picioare, dar se remarca prin panoul de instrumente modern si de inalta calitate care este impartit in patru tablouri de comanda cromate si o consola centrala cu orificii de ventilatie mari, cu un sistem audio complet integrat si cu butoane mari, usor de manevrat, pentru reglarea aerului conditionat. In plus, radioul este echipat cu o conexiune pentru MP3 player.
Textura suprafetelor din plastic, finisajul fin al panoului de instrumente si partea superioara a panoului portierei sunt placute la atingere. Daca la finisaje Chevrolet a facut o treaba buna, in ceea ce priveste spatiile de depozitare din interior lucrurile nu stau atat de bine.
In fine, una peste alta putem spune ca interiorul lui Aveo cu 3 usi este unul acceptabil si sigur este unul evoluat fata de vechea generatie. Dar nu pentru feeling-ul si confortul din habitaclu este impresionant noul Aveo. Poate cuvantul impresionant suna cam exagerat, dar tinuta de drum si performantele m-au lasat cu gura cascata.
Numeroasele drumuri, mai mult necirculate, ale Sileziei Inferioare, ne-au oferit sansa sa testam intr-o maniera agresiva noul Aveo. Exagerand putin am putea spune ca am putut evolua ca la un raliu pe asfalt, in limitele priceperii si a indemanarii. Motorul de 1.4 litri si 101 CP se potriveste manusa cu designul sportiv al modelului Chevrolet. De la prima apasare a pedalei de acceleratie am ramas cucerit de sunetul grosolan si nervos al acestuia. Nu trebuie sa ne ferim sa evidentiem faptul ca puterea este mai mult decat necesara pentru caroseria micutului Aveo cu 3 usi. De asemenea, merita sa amintim iubitorilor de performanta din spatele unui volan ca fortand limitele motorului, noul Aveo era capabil in treapta a doua de viteze sa ajunga la peste 80 de km/h. Poate si mai mult! Viteza maxima anuntata de constructor este de 176 km/h, si cu asta am spus totul, in conditiile in care este mai mult decat destul.
Lasand la o parte spiritul agresiv si sportiv cu care ne-a incantat motorul de 101 cai, revenim la performantele de ordin tehnic ale modelului Chevrolet. Mai intai, trebuie spus ca tinuta de drum, comportamentul in viraje si mai ales stabilitatea la viteza mare in viraje precum si fidelitatea suspensiilor de pe spate sunt plusuri practice nesperate si neasteptate.
Motorul sportiv pe benzina cu patru cilindri furnizeaza o putere 101 CP si este disponibil cu o transmisie automata cu patru trepte de viteza. Consumul de combustibil a fost redus considerabil: o cifra de consum in ciclu mixt MVEG de 6.0 litri.
Printre caracteristicile tehnice ale propulsorului 1.4 litri cu patru supape se numara o galerie de admisie cu deschidere variabila care asigura un debit de aer mult mai mare si un cuplu puternic la turatii reduse ale motorului. Modelul Euro 4 cu patru cilindri atinge cuplul maxim de 131 Nm la 4.200 rot/min.
Suspensia moderna a modelului Aveo, cu lonjeroane independente McPherson in fata si cu o bara de torsiune in spate, precum si geometria sofisticata a sasiului cu ampatament relativ lung si ecartament mai mare realizeaza o combinatie optima de siguranta si confort. Pe puntea fata, franele cu discuri ventilate din interior, avand un diametru de 236 mm, realizeaza o decelerare eficienta si fara aparitia fenomenului de uzura. In spate sunt folosite frane cu tambur de 200 mm. Un sistem de servofrana suplimentat imbunatateste decelerarea. Sistemul ABS cu patru canale cu distributie electronica a fortei de franare este dotare standard.
Asadar, analizand datele tehnice si privind la designul agresiv si atragator in acelasi timp ne putem mira ca noul Aveo cu 3 usi costa doar 8850 euro cu TVA inclus.