BMW Seria 2 Active Tourer: prima tracţiune faţă din istoria BMW debutează pe un monovolum compact
BMW sparge astăzi gheaţa de două ori cu un singur model. Noul BMW Seria 2 Active Tourer este primul model cu tracţiune faţă al mărcii şi devine în acelaşi timp primul monovolum din gamă.
Încă un bastion al industriei auto cade oficial astăzi. După ce Porsche şi Subaru au adoptat motoare diesel, după ce SUV-urile au apărut în gama unor constructori sport şi după ce modelele electrice şi hibride au început să apară în gamele unor constructori cu game dedicate performanţei, BMW îşi calcă pe inimă şi prezintă primul său model cu tracţiune faţă din întreaga istorie a constructorului bavarez. Este vorba de noul BMW Seria 2 Active Tourer, model care devine în acelaşi timp şi primul monovolum din gama mărcii germane.
Modelul care-i va lăsa cu gura căscată pe mulţi dintre puriştii BMW se prezintă în faţa publicului ca o maşină de familie încadrată în segmentul în care există Renault Scenic sau VW Golf Plus, dar cu atitudinea şi pretenţiile premium pe care le oferă BMW. Restul fanilor BMW care îşi doresc o maşină de familie de calitate superioară care să fie practică, să consume puţin şi să aibă şi sigla mărcii pe capotă au de acum o alternativă îndeajuns de interesantă în oferta mărcii.
În mod evident, BMW susţine că tracţiunea faţă - un adevărat sacrilegiu conform bibliei neoficiale a fanilor BMW - nu înseamnă că modelul nu-şi menţine caracterul dinamic care a reprezentat dintotdeauna marca germană. În plus, motoarele pe care le are la dispoziţie noul Seria 2 Active Tourer sunt reprezentate de versiunile economice ale unităţilor BMW, astfel că vorbim de un BMW care se apleacă mai mult ca niciodată spre zona de confort şi eficienţă decât pe cea de dinamică şi sportivitate. Nu trebuie ignorat nici aspectul practic al modelului german, care vine cu un portbagaj de 468 de litri (1510 litri dacă bancheta fracţionabilă 40:20:40 este rabatată) care are podea dublă.
TREI CILINDRI TURBO DE 1.5 LITRI
Apropo de motoare, lansarea noului model vine cu trei unităţi, două pe benzină şi una diesel. Vorbim în primul rând despre o apariţie în premieră pe gama BMW pe versiunea 218i Active Tourer: un motor turbo cu trei cilindri de 1.5 litri care dezvoltă 136 de cai putere şi 220 Nm de la 1250 rpm şi care îşi făcuse apariţia iniţial pe noua generaţie Mini. Consumul oficial anunţat de BMW pentru această versiune este de 4.9 litri/100 km (5.1 cu transmisia automată cu şase trepte preluată şi ea din gama Mini), iar performanţele sunt interesante: 9.3 secunde pentru 0-100 km/h şi 200 km/h viteză maximă.
BMW 225i Active Tourer primeşte un motor cu patru cilindri turbo de 2.0 litri care dezvoltă 231 de cai putere şi 350 Nm la 1250 rpm. Această unitate nu poate fi cuplată la o cutie manuală, singura opţiune disponibilă fiind o automată cu opt trepte. Cu 6.8 secunde pentru 0-100 km/h, aceasta este cea mai performantă versiune din gama iniţială de motorizări a lui Active Tourer. Consumul mediu declarat: 6.0 litri/100 km.
În sfârşit, singura versiune diesel este 218d Active Tourer, sub capota acesteia aflându-se un motor de 2.0 litri care scoate 150 CP şi 330 Nm. Consumul mediu anunţat este de doar 4.1 litri, iar acceleraţia 0-100 km/h are loc în 8.9 secunde.
TEHNO-MONOVOLUM COMPACT
La fel ca în cazul tuturor modelelor BMW de generaţie recentă, BMW propune două versiuni de personalizare estetică a modelului lor. Vorbim de Sport şi de Luxury, toamna acestui an urmând să aducă în plus accesoriile sportive ale pachetului M Sport. Tot în toamnă vor apărea în gamă şi versiuni cu tracţiune integrală xDrive.
La nivel tehnologic, noul BMW Seria 2 Active Tourer beneficiază de ultima versiune a pachetului ConnectedDrive, sub umbrela căruia se află toate sistemele infotainment pe care marca germană le pune la dispoziţia clienţilor săi. De exemplu, primul monovolum BMW este şi primul model din gama nemţilor care beneficiază de un sistem Cruise Control adaptiv care controlează nu doar acceleraţia şi frâna, ci şi direcţia, preluând la nevoie traiectoria maşinii din faţă. În plus, Seria 2 Active Tourer promite o altă noutate interesantă: posibilitatea comandării unor sisteme precum Real Time Traffic şi Concierge Service ulterior cumpărării maşinii, în stilul în care un utilizator de smartphone îşi poate instala contracost aplicaţii utile la nevoie. Nici head-up display-ul color nu lipseşte din oferta tehnologică a modelului, acesta fiind însă o versiune ceva mai simplă a celor oferite de BMW de la Seria 3 încolo: informaţiile nu sunt proiectate pe parbriz, ci pe o suprafaţă vitrată verticală aşezată deasupra ceasurilor de bord, în raza privirii şoferului.
POVESTEA ACTIVE TOURER
Monovolumul de serie care a văzut lumina zilei astăzi şi care va fi prezentat în faţa jurnaliştilor la Salonul Auto de la Geneva, în 4 martie, a fost anunţat de un concept pe care BMW l-a dezvăluit în septembrie 2012. Denumit simplu Active Tourer, acesta venea cu un sistem de propulsie hibrid plug-in format dintr-un motor electric şi unul pe benzină. Acesta din urmă era atunci o soluţie inedită, dar acum intră în echiparea de serie a modelului: trei cilindri Turbo de 1.5 litri. Noul BMW Seria 2 Active Tourer împrumută majoritatea elementelor estetice prezente pe concept, singurele diferenţe fiind făcute la nivelul detaliilor.
Conceptul Active Tourer a primit ulterior, în toamna anului trecut, şi o variantă cross. Denumit oficial Active Tourer Outdoor, noul concept suferea câteva schimbări estetice care-l calificau ca pe o maşină de familie care echipată eventual cu tracţiune integrală poate să facă faţă cu brio unor excursii pe macadam. Şi acest al doilea concept dispune de sistemul de propulsie hibrid care-şi făcuse apariţia cu un an înainte.
BMW Seria 2 Active Tourer vs. Mercedes-Benz B-Klasse
Noul BMW Seria 2 Active Tourer devine primul rival real pe care Mercedes-Benz B-Klasse îl are pe piaţa monovolumelor compacte premium. Deşi experienţa pe piaţă este un atu pentru modelul Mecedes-Benz, apariţia lui Seria 2 Active Tourer va dinamiza acest segment cumva marginalizat în ultimii ani în Europa după apariţia SUV-urilor compacte. Până la un contraatac al celor de la Audi, cele două modele rămân să se lupte pentru clienţii care-şi doresc o maşină încăpătoare de familie care să aibă capacităţi dinamice ceva mai apropiate de un hatchback decât cele ale unui SUV.
Motor | Putere | Cuplu | Consum | 0-100 km/h | Vit max | Preţ (euro) | |
BMW 228i Active Tourer | L3 Turbo | 136 | 220 | 4.9 | 9.3 | 200 | n/a |
MERCEDES-BENZ B180 | L4 | 122 | 200 | 5.9 | 10.4 | 190 | 24.924 |
Trebuia sa scoata si ei ceva concurent pt. B class. Au pierdut multi clienti din cauza ca au lasat o generatie de B class fara concurenta. Acum e posibil sa le fure multi clienti de B class celor de la Mercedes... Partea tehnica sunt sigur ca e putin mai buna la BMW. Exteriorul mi se pare mai reusit la B class (e mai elegant) dar interiorul seriei 2, e fabulos. Mult peste B. Navigatia aia e mai aratoasa si probabil mai sofisticata ca multe modele de Mercedes superioare (chiar si C si E). Un exemplu de navigatie tip tableta care arata premium 100% nu ca la Mercedes....noile monitoare de la Mercedes au un aspect ieftin si nu sunt legate de bord. Par din afara ca si cum ti-ai pune propria tableta cumparata din MALL in suport pe bord ! Pacat de C class-ul nou ca arata mai bine ca niciodata dar au dat cu nuca in perete cu tableta lor.