Audi TT Quattro Sport Concept: 420 CP pentru cel mai rapid TT
Audi a prezentat coneptul TT Quattro Sport Concept la Geneva. Acesta ne arată cea mai performantă versiune a motorului 2.0 TFSI creată vreodată, unitatea livrând 420 CP şi 450 Nm.
Audi TT tocmai a primit a treia generaţie la Geneva, dar asta nu i-a oprit pe nemţi să dezvolte concepte şi ipoteze noi pe baza coupe-ului lor. Prima ipoteză se numeşte TT Quattro Sport Concept şi ne arată un TT dus la extrem, fiind echipat cu cea mai puternică versiune a motorului 2.0 TFSI construită vreodată: 420 CP la 6.700 rpm şi 450 Nm între 2.400 şi 6.300 rpm. Unitatea de 150 kilograme livrează 210 CP pe litru, mai mult decât Audi R18 în versiunea cu care au câştigat la Le Mans în 2001. Masa totală a conceptului TT Quattro Sport este de 1.344 kilograme, cu tot cu transmisie S-Tronic cu două ambreiaje şi sistem de tracţiune integrală.
OFICIAL: Noul Audi TT se prezintă
Sprint-ul de la 0 la 100 km/h este realizat în 3.7 secunde, valoare demnă de un supercar, cu ajutorul funcţiei dedicate de launch control a transmisiei S-Tronic. Viteza maximă, consumul mediu de carburant şi reprizele 80-120 km/h nu au fost precizate în comunicatul oficial al celor de la Audi, dar suntem încrezători că acestea sunt surprinzătoare. Nu ştim dacă nemţii pregătesc o versiune de serie a modelului prefigurat de acest concept, dar sperăm să vedem o parte din cei 420 CP sub capota viitorului Audi TT-RS.
Din punct de vedere estetic, conceptul se distanţează de TT-ul standard printr-o grilă faţă cu un design diferit, faruri cu matrice de LED-uri şi un set de fante de aerisire de dimensiuni generoase. Jantele din aliaj au diametrul de 20 inch şi sunt îmbrăcate în anvelope de performanţă, în timp ce caroseria se mândreşte cu mai multe elemente din fibră de carbon. Pentru o masă cât mai redusă, cabina a fost uşurată prin eliminarea elementelor nenecesare. Habitaclul are scaune scoică cu centuri cu patru puncte, în timp ce spaţiul de depozitare din spatele scaunelor poate găzdui căştile celor doi ocupanţi ai locurilor din faţă. Butonul de pornire a motorului a fost repoziţionat pe volan, alături de comenzile pentru afişajul TFT de 12.3 inch de pe bord şi alte comenzi importante ale vehiculului.
Via Audi
2L si 420 de cai....sa speram ca 'vom beneficia' de ei.........pe langa motoru asta...noua unitate de pe M3/M4 pare deja 'old news'