Tinuta de drum
Odată cu noua generaţie a lui S60, lansată în 2010, Volvo şi-a dorit o poziţionare mai sportivă a modelelor sale. Şi-a dorit ca publicul să vadă în maşinile sale mai mult decât scoruri impecabile la testele de siguranţă. Şi-a dorit ca cei care caută modele premium sportive să îşi îndrepte atenţia şi asupra unui Volvo. Bineînţeles, nu vorbim despre nivelul de sportivitate al etalonului BMW Seria 3.
E drept că S60 s-a maturizat. Este o maşină mai bine închegată şi cu o rigiditate structurală mult îmbunătăţită. Ţinuta de drum păstrează o absorbţie bună a suprafeţelor neregulate, cu excepţia cazurilor în care optaţi pentru jante mari şi pneuri cu un talon mic.
Stabilitatea sedanului pe viraje ese decentă. Aderenţa se păstrează. Există însă un uşor ruliu şi o relaxare nepermisă a direcţiei. Lipseşte precizia pe care şi-ar dori-o unii. Direcţia este însă utilă în oraş, acolo unde permite o manevrabilitate sporită.
Cred ca motorul a tras in jos la nota finala. Pana la urma este de inteles. Acest D5 isi are originile in motorul de 163 CP care a aparut undeva la sfarsitul lui 2001 pe S60. In schimb mi se pare foarte bun pretul de pornire de 26500. Recunosc ca eu credeam ca ar fi undeva in jur de 30000 de euro. Este la nivelul unei masini de clasa medie de volum dotata binisor.. Passat 1.6 TDI 105 CP DSG echipare Confortline de exemplu. Nu zic, e mai dotat si are o cutie automata foarte buna. Dar totusi, intr-un Volvo te simti altfel. Si nu exista nici un dubiu legat de evolutia lui S60 fata de generatia precedenta, din mai toate punctele de vedere (singurul minus clar eu il vad a fi volumul portbagajului). Deci eu cred ca, daca tinem cont de ce ofera si cat costa, S60 este o oferta imbatabila.