Siguranta
La capitolul siguranţă, Volvo are nota 10 din oficiu. Nu există constructor auto care să îşi concetreze mai mult atenţia asupra siguranţei pasagerilor săi.
Elementele de protecţie activă sunt de-a dreptul covârşitoare. Sunt atât de multe, încât nu reuşeşti să le cunoşti pe toate decât după ce citeşti manualul. Vorbim de recunoaşterea semnelor de circulaţie, de asistentul pentru păstrarea benzii de rulare care poate ajusta uşor volanul, de avertizarea pentru ieşirea din parcare, şi de sistemul de identificare a pietonilor şi, mai nou, al bicicliştilor.
Despre scorul de la EuroNCAP nu are rost să mai vorbim. Este o simplă formalitate pentru constructorul suedez.
Cred ca motorul a tras in jos la nota finala. Pana la urma este de inteles. Acest D5 isi are originile in motorul de 163 CP care a aparut undeva la sfarsitul lui 2001 pe S60. In schimb mi se pare foarte bun pretul de pornire de 26500. Recunosc ca eu credeam ca ar fi undeva in jur de 30000 de euro. Este la nivelul unei masini de clasa medie de volum dotata binisor.. Passat 1.6 TDI 105 CP DSG echipare Confortline de exemplu. Nu zic, e mai dotat si are o cutie automata foarte buna. Dar totusi, intr-un Volvo te simti altfel. Si nu exista nici un dubiu legat de evolutia lui S60 fata de generatia precedenta, din mai toate punctele de vedere (singurul minus clar eu il vad a fi volumul portbagajului). Deci eu cred ca, daca tinem cont de ce ofera si cat costa, S60 este o oferta imbatabila.