Motor / Transmisie
Volkswagen a fost printre primii constructori care a dat tonul în curentul downsizing. Propulsorul TSI de 1.2 litri a apărut prin 2009, când a fost pus pe noua generaţie a modelului Polo. Deşi are ceva mai mulţi centrimetri cubi faţă de concurenţă, propulsorul Volkswagen se înscrie în aceeaşi categorie cu noile 1.0 Ecoboost de la Ford sau 0.9 TCe de la Renault.
Motorul de 1.2 litri Volkswagen a fost apoi grefat pe o mulţime de modele din grupul german. A ajuns pe maşini ca Skoda Octavia sau Volkswagen Golf, iar mai nou chiar şi pe utilitara Caddy. Şi nu ne referim aici doar la versiunea de pasageri, ci şi la cele de marfă.
Nu de mult am avut ocazia să conduc noul Ford Tourneo Connect dotat cu motor Ecoboost de 1.0 litru. Aşa că atunci când m-am instalat la volanul unui albastru Volkswagen Caddy Life 1.2 TSI ştiam oarecum la ce să mă aştept. Am redescoperit unul dintre cele mai silenţioase motoare din gama sa, cu suficient cuplu la turaţii mici pentru a nu face din Caddy un melc urban, dovedindu-mi că acest tip de utilitară poate fi o alegere foarte bună.
Motorul folosit de Caddy de 1.2 litri dezvoltă 105 CP la 5.000 rpm, iar cuplul motor este de 175 Nm la 1.550 rpm. Ok, poate nu are zvâcul cu care ne-am obişnuit de la un TDI şi poate că este cam lent în reprize, dar pentru o utilizare normală în oraş şi la drum lung acest propulsor este o alegere corectă. De remarcat că Volkswagen oferă şi o versiune de 86 CP a aceluiaşi propulsor pentru Caddy.
Modelul nostru a venit dotat cu o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, precisă în utilizare, aşa cum Volkswagen ne-a obişnuit în ultimul timp. Cele cinci trepte sunt suficiente pentru motorul turbo de 1.2 litri chiar şi în regim de croazieră pe autostradă. Treapta întâi este etajată extrem de scurt pentru a favoriza plecările în rampă sau cu maşina încărcată, dar în rest nu avem nimic de reproşat.
deci, opriti-va...atatea comentarii si pasiuni cate poate naste un model ca asta...nu pot sa cred :))