Toyota Yaris Hybrid facelift

1.5 Hibrid (VVT-i) 100CP Aut1 Sol

Performante

4.0

Toyota Yaris Hybrid îl întrece pe singurul său competitor, Honda Jazz Hybrid, la accelerarea de la 0 la 100 km/h. Diferenţa dintre cele două este de 0.3 secunde, pe când la viteza maximă Jazz îl devansează cu 10 km/h. Aspectul din urmă nu este deloc relevant pentru un hibrid de clasă mică, deoarece nu este important cât de repede mergi cu un hibrid, ci cât de eficient eşti la volanul său.

Performanţele asigurate nu sunt neapărat impresionante, dar sunt destul de bune având în vedere faptul că este vorba despre un model hibrid optimizat pentru un consum de carburant cât mai redus. Spre exemplu, performanţe mai bune poţi obţine de la un Yaris cu motorizarea de 1.33 litri şi 99 CP, care anunţă un timp 0-100 km/h de 11.7 secunde şi o viteză maximă de 175 km/h.

Responsabilitatea diferenţelor de performanţe între un Yaris hibrid şi unul cu motorizare convenţională este împărţită între transmisia CVT şi diferenţa de greutate dintre cele două modele, hibridul fiind cu 150 kilograme mai greu decât un echivalent cu transmisie manuală şi motorizare de 99 CP. În comparaţie cu modelele diesel din segment, pe care Yaris Hybrid vrea să le înfrângă, rezultatele nu sunt neapărat mai bune atunci când ne uităm la modelele de clasă mică echipate cu motoare diesel şi transmisie automată şi le comparăm timpii 0-100 km/h, dar acestea din urmă au viteze maxime superioare.

  • wld-ro, miercuri, 12.11.2014 15:25

    e doar parerea mea sau farurile chiar seamana cu o generatie mai veche de clio ?

  • tavone, miercuri, 12.11.2014 16:22

    enorm consumul de 7.3l/100km la 130km/h.

  • gogu, joi, 13.11.2014 10:17

    @tavone consumul de 7,3 la viteza maxima de autostrada nu e deloc mare, tinand cont ca avem de a face cu un motor de 1.5 benzina, aspirat, de generatie mai veche, iar interventia motorului electric la drum lung e aproape de zero dar pe total performantele de consum nu sunt chiar uimitoare, cel putin in traficul din Romania si in special in cel din Bucuresti. poate in alte tari (orase) mai linistite se potriveste manusa un astfel de model

  • Debilu, sâmbătă, 12.12.2015 22:22

    1. are motor tip Atkinson, este din start mult mai economică. 2. Cutia de viteze cu variaţie continuă controlată electrocic iarăşi adaugă eficienţă faţă de orice alt tip de maşină. 3. Posibilitatea recuperării energiei la frânare mai aduce încă un plus economiei, iar un efect secundar este reducerea uzurii sistemului de frânare. 4. Bateria uriaşă cu motorul IMENS electric contribuie la o acceleraţie semnificativă în caz de nevoie. Având în vedere punctele de mai sus, nu văd de ce să îţi mai pui probleme de comparaţie.

  • pif666, miercuri, 16.12.2015 13:01

    am detinut o yaris hybrid 2013. este o masina facuta pt oras . pe autostrada haleste minim 7 litri. cam cat un mercedes s 320 cdi. dar in timp ce s-ul consuma in oras minim 12 litri ca sa nu zic 17 uneori in aglomeratie ,yarisul consuma 4 litri. per total mergi cu o medie de 5.5 litri la suta . valoare reala . cu un mers normal. si din acest aspect,yarisul nu are concurenta. ce masina cu cutie automata -atentie la acest pret de 16.000€- se poate lauda cu acest consum real( si nu ala anuntat 3.1l ). fani golfului sa se abtina . este euro 5 sau 6 in acte ,dar in realitate euro 3 . anunta medie de 5la suta si in realitate ia 7 si etc eu de exemplu merg actualmente cu un cc 2013 cu motor 2000 automata si pe bord am medie 9 litri. in oras sare de 11%. si ea anunta 7 litri maxim. blue motion din kakat eu o recomand cu incredere soferilor cu experienta,celor care sunt temperati,care stiu ca mersul cu 100 la ora prin oras nu poate avea decat consecinte negative-ca sa nu zic extrem de grave-. oricum hybridul este viitorul apropiat. cel indepartat este fara dubii electricul. cand o sa reuseasca renaultul zoe cca 300-500km autonomie, adio dieselul sau benzina

  • mitica, vineri, 13.01.2017 22:52

    ca sa nu ne incurce cu mersul lor de melc,le recomand sa ruleze pe pista de biciclete