Tehnologie
Producătorii auto au investit din ce în ce mai mult în tehnologiie moderne pe care au încercat să le integreze la bordul vehiculelor. Dar una este să ai un maldăr de tehnologii doar de dragul de a-l avea și alta este discuția în care acestea au fost atent concepute pentru ca oricine să le poată înțelege.
Cam așa trebuie tranșată discuția în ceea ce privește tehnologia prezentă la interiorul lui XC90 facelift. Suedezii au venit cu un instrumentar digital de bord cu o diagonală de 12.3 inch. Acesta poate fi personalizat (nu la fel de mult precum cele prezente în gama Audi sau Mercedes-Benz), informațiile sunt afișate într-un mod clar, ușor de citit, iar comenzile sunt simplu de înțeles. Sistemul funcționează fluent, fără întreruperi, iar răspunsul oferit în momentul activării funcțiilor de pe ecran este unul rapid.
În ceea ce privește sistemul de infotainment, acesta primește Android Auto (în trecut, suedezii ofereau doar Apple CarPlay), iar ecranul central cu diagonala de 9 inch poziționat pe verticală propune un meniu simplu de utilizat și structurat asemănător cu cel al telefoanelor inteligente. Cu un simplu swipe vei descoperi sistemele mașinii sau aplicațiile integrate, în timp ce totul revine la normal prin simpla apăsare a butonului central din partea inferioară.
Tot în dreptul capitolului acesta menționăm și head-up display-ul color care proiectează informațiile esențiale în câmpul tău vizual. Pentru o experiență audio bună, numele Harman Kardon ar trebui să spună totul despre modul în care poți asculta piesele favorite în XC90 facelift. Și vorbim de sistemul audio de calitate medie, pentru că pe XC90 îți poți comanda un sistem Bowers&Wilkins care te va face să regândești tot ce știai despre sistemele audio auto.
Din toată această ecuație nu trebuie să eliminăm pachetul de sisteme de siguranță propus de Volvo. Despre noutățile aduse în acest segment am amintit în dreptul capitolului dedicat siguranței.
Greu de găsit defecte maşinii -- poate doar că nu-i livrată c-un garaj pe măsură la 5 x 2 m?! Na că uitasem -- amatorii de XC90 au de obicei două, sau cel puţin unul acasă şi-un loc de parcare rezervat la job. Nu-i invidiez oricum, că le-ar trebui prin oraş şi-o coloană oficială. :-) Deducţia că nu-i de mine fiind lămurită, aştept un test-drive c-un 4x4... ceva mai mic :-P la 3,48 m lungime: Suzuki Jimny, dacă tot văz c-a fost lansat şi la noi, c-un preţ nu tocmai astronomic (de la 17.260 euro versiunea de bază GL Allgrip, dar bine echipată.)