Vizibilitate
Modelul pe care am avut ocazia să-l testăm a fost echipat cu un plafon panoramic, iar suprafața generoasă a acestuia a transformat XC90 facelift într-o adevărată "garsonieră" extrem de bine luminată.
Oglinzile laterale sunt bine proporționate raportat la dimensiunile lui XC90 (4.953 de mm lungime și 2.008 mm lățime), în timp ce luneta poziționată aproape vertical garantează o vizibilitate bună a traficului din spate.
La toate acestea trebuie să adaug și poziția ridicată de la volan (poate totuși mult prea sus pentru gusturile mele) care te ajută să observi cu ușurință tot ce se petrece în fața ta.
Totuși, dimensiunile generoase ale lui XC90 îți vor da bătăi de cap în oraș și te vei simți asemeni unui elefant în magazinul cu obiecte din porțelan în încercarea ta de a te amesteca în mulțime. Peri albi pot să apară și atunci când trebuie să înghesui SUV-ul suedezilor într-un loc de parcare.
În ajutorul tău vor sări senzorii de parcare și pachetul de camere video ale căror imagini le vei comanda cu ajutorul ecranului tactil central. Calitatea oferită de pachetul de camere video este una foarte bună.
Greu de găsit defecte maşinii -- poate doar că nu-i livrată c-un garaj pe măsură la 5 x 2 m?! Na că uitasem -- amatorii de XC90 au de obicei două, sau cel puţin unul acasă şi-un loc de parcare rezervat la job. Nu-i invidiez oricum, că le-ar trebui prin oraş şi-o coloană oficială. :-) Deducţia că nu-i de mine fiind lămurită, aştept un test-drive c-un 4x4... ceva mai mic :-P la 3,48 m lungime: Suzuki Jimny, dacă tot văz c-a fost lansat şi la noi, c-un preţ nu tocmai astronomic (de la 17.260 euro versiunea de bază GL Allgrip, dar bine echipată.)