Volvo XC90 facelift

B5 Mild-Hybrid 2.0 diesel 235 CP Aut8 AWD R-Design 7 locuri

Tinuta de drum

4.0

De fiecare dată când urc într-un model nou sunt atent să-mi resetez orice simțuri și orice idei. Fiecare vehicul este proiectat și gândit pentru a oferi altceva, iar în cazul de față, XC90 a fost dezvoltat pentru a te duce din punctul A în punctul B cu maxim de confort.

Au trecut săptămâni bune de când nu m-am ridicat de la volan atât de odihnit, chiar și după ce am avut de parcurs 250 de kilometri dintr-o bucată.

Imediat ce pornești la drum cu XC90 facelift, vei înțelege că mașina nu a fost gândită să se arunce năvalnic asupra virajelor, ci mai degrabă a fost educată în așa fel încât starea generală să nu fie întreruptă de gropile sau denivelările din asfalt. Nici plăcile de beton de pe Autostrada A2, care acum seamănă cu obrajii unui adolescent, nu au reușit să tulbure foarte mult atmosfera confortabilă de la interior. Iar pentru modul plăcut în care am ajuns la destinație trebuie să-i mulțumesc suspensiei pneumatice. Care a avut mult de muncit pe tot parcursul drumului.

Suspensia este moale și face ca XC90 facelift să se încline destul de generos atunci când vrei să abordezi virajele cu rapiditate. Vei realiza acest lucru de la bun început și vei înțelege că SUV-ul suedezilor a fost gândit pentru a fi condus discret, și nu cu un comportament de huligan.

Direcția este generos asistată, dar asta doar pentru ca tu să faci mișcări cât mai ușoare atunci când vrei să creionezi trasa ideală (dacă încă îți stă gândul la apexuri). Totuși, n-ar fi stricat ceva mai mult feedback.

În funcție de starea de spirit sau de drumul pe care îl ai de parcurs, Volvo propune mai multe moduri de rulare: Eco, Comfort, Individual, Dynamic și Off-Road. Dacă în Eco vei descoperi un comportament anesteziat, în modul Dynamic, SUV-ul suedezilor încearcă să-și lepede pielea pudică și să-ți ofere mici pusee colerice.

Sistemul de tracțiune integrală pus la dispoziție de suedezi o să-ți fie de ajutor atunci când ai de gând să-l tratezi cu brutalitate pe XC90 sau în momentele în care te-ai hotărât că cei 22.3 centimetri (garda la sol) sunt suficienți pentru a străbate acel drum minunat din inima pădurii.

 

  • Kirotractor, luni, 11.11.2019 12:29

    Greu de găsit defecte maşinii -- poate doar că nu-i livrată c-un garaj pe măsură la 5 x 2 m?! Na că uitasem -- amatorii de XC90 au de obicei două, sau cel puţin unul acasă şi-un loc de parcare rezervat la job. Nu-i invidiez oricum, că le-ar trebui prin oraş şi-o coloană oficială. :-) Deducţia că nu-i de mine fiind lămurită, aştept un test-drive c-un 4x4... ceva mai mic :-P la 3,48 m lungime: Suzuki Jimny, dacă tot văz c-a fost lansat şi la noi, c-un preţ nu tocmai astronomic (de la 17.260 euro versiunea de bază GL Allgrip, dar bine echipată.)

  • unu, luni, 11.11.2019 14:34

    parca se laudau ca ingroapa dizelu' dar se pare ca nu ii lasa sufletu...

  • unul, luni, 11.11.2019 17:14

    Daca nu exista X5, XC90 zburda in fata concurentei.

  • adi_10, luni, 11.11.2019 17:35

    Printre masinile mele favorite. Daca nu ar fi asa lunga ar fi masina perfecta de familie din pmdv. este exagerat de lunga, te uiti la ea in parcare si te minunezi. in rest, nu prea ai ce sa ii reprosezi, dar evident depinde si de gusturi si mai ales de buzunar, nu e deloc ieftina!

  • Klaus, luni, 11.11.2019 18:29

    Ce ai putea sa ii reprosezi? Fiabilitatea. In rest, cred ca este una dintre cele mai „ochioase” masini.

  • Haha, luni, 11.11.2019 18:40

    90 de mii =))))))))))))) In ritmul asta, in maxim 5 ani, un Golf o sa coste cat costa un Huracan "chel" in urma cu ceva ani. Totusi, Romania e atat de saraca incat e plina de astfel de masini...de unde aveti atatia bani?

  • Catalin, luni, 11.11.2019 22:51

    @Kirotractor, Interesanta masinuta, insa nu este de mine, avand in vedere cum se comporta pe sosea. Asa cum spuneai si despre vechiul model, forma caroseriei nu este aerodinamica. Este bun in offroad, nimic de zis. Insa pana acolo, nu m-ar tenta sa-l conduc. Decat daca nu ar conta cat timp imi ia ca sa ajung la destinatie. Prefer pe sosea al meu Suzuki Swift. Care nu are 3000 ture la 80 km/h in treapta a cincea (precum scrie in testul despre Jimny), ci pe la 120 km/h. Si recent s-a incapatanat sa consume pe distanta Bucuresti Rasnov numai 4,38 litri/100 km. Mers legal si cu reprize decente, fara sa incomodez pe altii. Daca vroiam, sigur puteam sa obtin consum si mai bun, undeva pe la 4 litri/100 km.

  • Andrei, luni, 11.11.2019 22:51

    Tipic Volvo, masina relativ aratoasa interior/exterior, avand comportamentul unei barci in curbe. 89000 euro pentru un tractoras cu 4 cilindrii... Acum intelegeti de ce sunt atat de multe X5-uri? Macar ala se conduce bine.

  • PMC, luni, 11.11.2019 23:36

    Pai nu ziserati cu nu mai puneti Diesel canceros pe masinile voastre serene? Pai sa poate asa ceva? :) Este ca e usor sa dai declaratii sforiatoare? Ca doar nu costa nimic. Costa insa daca pui in practica tampeniile pe care le declari cu nonsalanta. :) Go go go go Diesel! ;)

  • Kirotractor, marţi, 12.11.2019 09:36

    @PMC: Pt un orizont de timp previzibil, dieselul se va stabiliza cred la un 20-25% din piață -- preponderent la mastodonți gen XC90, cât timp va exista cerere pentru ei. E și logic de altfel, alte soluții fiind fals-ecologice pentru mașini atât de grele și cu aerodinamică de dulap. Deocamdată cel puțin -- egal dacă PHEV sau BEV (nu mai repet argumentele-n detaliu, că m-am plictisit... inclusiv de lipsa contra-argumentelor, compensată-n neuronul singuratic al unora de tsunami-ul uzual de pălmuțe roșii. :-) @Cătălin (offtopic, evident): Îți recomand un test serios cu Jimny (cu măsurători efective, lipsă total în deal-valea noastră -- reprize, accelerații, consum efectiv, distanțe frânare, rază bracare etc.) https://www.alvolante.it/prova/suzuki-jimny-2 Dincolo de Vmax surprinzătoare (aproape 163 km/h real măsurați), pot confirma restul opiniilor macaronare, chiar ieri reușind să-l probez în orașul meu (cu greu, că-i bătaie pe el... singurul de altfel.) Nu-i nici de mine, clar (deși mai demult am avut un Jimny SH... adictiv de distractiv), însă ca a doua mașină ar fi realmente tentant și ăsta noul. ...Idee concretizabilă însă de cei cu resurse de XC90 (preț 5 x Jimny.) În fine, un micro-4x4 strict specializat ca Jimny nici n-are rost să-l comparăm cu XC90. Poate doar cu *semi-offroaders* gen Panda Cross 4x4 ori Swift Allgrip, mai polivalente dar cu limite-n teren greu. P.S. Nu mă miră micro-consumul Swift-ului tău (care rămâne o mașină mult subevaluată-n Europa.) Să-l forjezi sănătos !!!

  • Catalin, marţi, 12.11.2019 13:14

    @Kirotractor, multumesc frumos pentru gandurile bune ! Si pentru detaliile despre noul Jimny. Ca a doua masina m-ar tenta si pe mine, insa momentan nu imi permit. Nici eu nu am intentionat sa-l compar cu XC90. Numai bine !

  • Marius, miercuri, 13.11.2019 16:44

    Hai ca imi sunteti simpatici... Masinuta asta e mai lunga doar cu vreo 10-15 Cm fata de un passat, insignia, mondeo... Dar e mare tare si nu o puteti conduce :) https://my.volvocars.ro/volvo-xc90-cel-mai-premiat-suv-al-secolului Eu nu ma mir ca sunt atatea X5... Asa cum nu ma mir ca nu avem strazi, ca votati Veorica si Firea, ca mor anual cate 3000 persoane in accidente rutiere (multe provocate de harburi de X5 aduse din Germania). Multi cunoscatori avem in tara...