Siguranta
Dacă aș încerca să realizez un dicționar auto ilustrat, în dreptul cuvântului siguranță aș putea atașa, fără nicio problemă, o imagine cu un Volvo. În ultimul deceniu, suedezii au investit foarte mult în siguranța vehiculelor oferite, iar acest lucru aduce, de fiecare dată, performanțe impresionante în urma testelor de impact.
Specialiștii EuroNCAP nu au testat XC90 facelift, însă generația curentă a trecut de probele dificile în momentul apariției în 2015. Ba mai mult, XC90 a fost considerat cel mai sigur model testat de EuroNCAP în 2015.
Atunci, SUV-ul de clasă mare a primit 97% din punctajul maxim pentru protecția pasagerilor adulți, 87% pentru protecția copiilor și 72% în dreptul capitolului dedicat protecției pietonilor. Sistemele de siguranță au funcționat corespunzător, iar scandinavul a încheiat testele dedicate cu un procentaj de 94%. La final, inginerii EuroNCAP i-au acordat lui XC90 cele ciinci stele de siguranță.
Odată cu facelift-ul, Volvo a introdus pe XC90 sistemul Oncoming Lane Mitigation (sistemul funcționează între 60 și 140 km/h și vizează evitarea unor accidente în cazul unor depășiri riscante) și o funcție de frânare pentru tehnologia Cross Traffic Alert. În același timp, pachetele City Safety (sistemul de evitare a coliziunilor frontale la viteze mici) și Blind Sport Information System au fost și ele îmbunătățite pentru a reacționa și mai prompt.
Greu de găsit defecte maşinii -- poate doar că nu-i livrată c-un garaj pe măsură la 5 x 2 m?! Na că uitasem -- amatorii de XC90 au de obicei două, sau cel puţin unul acasă şi-un loc de parcare rezervat la job. Nu-i invidiez oricum, că le-ar trebui prin oraş şi-o coloană oficială. :-) Deducţia că nu-i de mine fiind lămurită, aştept un test-drive c-un 4x4... ceva mai mic :-P la 3,48 m lungime: Suzuki Jimny, dacă tot văz c-a fost lansat şi la noi, c-un preţ nu tocmai astronomic (de la 17.260 euro versiunea de bază GL Allgrip, dar bine echipată.)