Calitate / Pret
Prețul de pornire pentru un Volvo XC90 facelift echipat cu motorul diesel de 2.0 litri în versiunea B5 este de 63.500 de euro (echipare Momentum). Pentru versiunea cu șapte locuri, vei mai avea de plusat cu 1.500 de euro.
În cazul lui Audi Q7 facelift 45 TDI quattro, prețul versiunii de bază este de 61.500 de euro, modelul constructorului din Ingolstadt fiind cel mai generos cu buzunarele clienților chit că nivelul de echipare e net inferior celui oferit de XC90 la aceiași bani.
Deasupra lui XC90 avem un duel strâns între X5 (xDrive25d) și GLE (300d 4Matic). În configurația amintită mai sus, bavarezul pornește de la 65.000 de euro, în timp ce modelul din Stuttgart este mai scup cu 800 de euro. Cel mai accesibil model din segment este Land Rover Discovery, care în varianta entry-level S și motorizarea SD4 pleacă de la 55.300 de euro. Un adevărat chilipir comparativ cu triada germană sau cu reprezentantul suedezilor.
Modelul testat a fost unul croit conform nivelului de echipare R-Design peste care au fost adăugate o armată de elemente opționale. În total, 88.900 de euro.
Greu de găsit defecte maşinii -- poate doar că nu-i livrată c-un garaj pe măsură la 5 x 2 m?! Na că uitasem -- amatorii de XC90 au de obicei două, sau cel puţin unul acasă şi-un loc de parcare rezervat la job. Nu-i invidiez oricum, că le-ar trebui prin oraş şi-o coloană oficială. :-) Deducţia că nu-i de mine fiind lămurită, aştept un test-drive c-un 4x4... ceva mai mic :-P la 3,48 m lungime: Suzuki Jimny, dacă tot văz c-a fost lansat şi la noi, c-un preţ nu tocmai astronomic (de la 17.260 euro versiunea de bază GL Allgrip, dar bine echipată.)