Interior
Saună, un duș rece și mai apoi o carte bună citită pe un șezlong. Altfel spus, relaxare. Cam așa te vei simți și atunci când urci la volanul lui Volvo XC90 facelift. Modelul producătorului suedez mizează pe o atmosferă caldă, minimalistă și extrem de liniștită. Parcă și traficul haotic și intersecțiile blocate ale Bucureștiul par mai zen atunci când mușchii se relaxează pe scaunele generoase ale lui XC90.
Pentru interior, Volvo folosește materiale de calitate și elemente atent finisate, indiferent dacă vorbim despre accesoriile din plastic, despre inserțiile metalice sau despre pielea scaunelor. Totuși, suedezii au optat pentru materiale plastice lucioase atât pe consola centrală, cât și pe volan, iar acestea reușesc să strângă cu generozitate orice amprentă. În toată această atmosferă perfectă, parcă aceste elemente nu-și au rostul.
Spațiile de depozitare sunt generoase. Pe fețele ușilor vei putea depozita sticle de doi litri, doze de 330 de mililitri și alte mărunțișuri. Suporturile pentru pahare sunt și ele adânci, iar în torpedou poți transporta obiecte mai generoase. Totuși, mă așteptam ca odată cu facelift-ul, Volvo să renunțe la butonul de deschidere a torpedoului ascuns între butoanele de pe consola centrală și să revină la o variantă clasică. Nu s-a întâmplat acest lucru, iar dacă te urci pentru prima dată în modelul suedez te vei simți asemeni navigatorilor plecați pe insule în căutarea comorilor asunse de pirați.
Scaunele din spate culisează și pot fi rabatate în funcție de dorințele pasagerilor, în timp ce pe al treilea rând de scaune pot încăpea și adulți cu o înălțime de 1.8 metri. Accesul pe ultimele locuri se realizează ușor (aici trebuie să amintesc și de faptul că am 60 de kilograme și nu îmi este greu să mă strecor), iar cei doi pasageri vor beneficia de o zonă mică de depozitare amplasată între scaune și de suporturi pentru pahare. Nici spațiul pentru genunchi oferit de cele două locuri din spate nu este unul rău.
Cu toate cele șapte scaune în poziție verticală, portbagajul lui XC90 facelift are un volum de 302 litri.
Greu de găsit defecte maşinii -- poate doar că nu-i livrată c-un garaj pe măsură la 5 x 2 m?! Na că uitasem -- amatorii de XC90 au de obicei două, sau cel puţin unul acasă şi-un loc de parcare rezervat la job. Nu-i invidiez oricum, că le-ar trebui prin oraş şi-o coloană oficială. :-) Deducţia că nu-i de mine fiind lămurită, aştept un test-drive c-un 4x4... ceva mai mic :-P la 3,48 m lungime: Suzuki Jimny, dacă tot văz c-a fost lansat şi la noi, c-un preţ nu tocmai astronomic (de la 17.260 euro versiunea de bază GL Allgrip, dar bine echipată.)