Design
În momentul lansării actualei generații XC90, designerii Volvo au menționat că au dezvoltat o mașină care a fost construită special pentru a nu "îmbătrâni" înainte de vreme. Dacă tragem puțin cu ochiul asupra modificărilor operate recent pe acest pseudo-facelift, vedem că XC90 rămâne aproape neschimbat.
Cred că designerii suedezilor au avut o întâlnire și au purtat o discuție asemănătoare cu cea din schița O scrisoare pierdută: "Să se revizuiască, primesc! Dar să nu schimbe nimic". Pentru că singurul mod în care vei recunoaște XC90 facelift va fi atunci când privești grila frontală. În rest, apar mici elemente cromate (sau nu, în funcție de versiunea de echipare) în dreptul prizelor de aer, o aripă spte ușor restilizată și jante cu design nou.
Totuși, deși modificările estetice nu au fost unele majore, despre XC90 facelift nu putem spune că arată ca un model învechit. Ba din contră, în cele patru zile pe care le-am petrecut împreună, SUV-ul suedezilor a reușit să atragă o mulțime de priviri curioase.
Greu de găsit defecte maşinii -- poate doar că nu-i livrată c-un garaj pe măsură la 5 x 2 m?! Na că uitasem -- amatorii de XC90 au de obicei două, sau cel puţin unul acasă şi-un loc de parcare rezervat la job. Nu-i invidiez oricum, că le-ar trebui prin oraş şi-o coloană oficială. :-) Deducţia că nu-i de mine fiind lămurită, aştept un test-drive c-un 4x4... ceva mai mic :-P la 3,48 m lungime: Suzuki Jimny, dacă tot văz c-a fost lansat şi la noi, c-un preţ nu tocmai astronomic (de la 17.260 euro versiunea de bază GL Allgrip, dar bine echipată.)