
Consum
Pe hârtie, Volvo XC90 T8 are un consum combinat de 1.6 litri/100 de km și un consum de energie de 19.4 kWh/100 de km, în ciclul combinat WLTP.
Noi am preluat mașina cu bateria încărcată complet, iar computerul de bord ne indica o autonomie pur electrică de 63 de kilometri. În aceste condiții, în oraș am obținut un consum de 1.2 litri/100 de km. În total, am acoperit 53 de kilometri cu motorul termic oprit.
Desigur, atunci când s-a descărcat bateria a început să crească și consumul, la 10.6 litri/100 de km.
În mediul extra-urban, pe un traseu care a inclus drumuri naționale și autostradă, consumul a fost de 8.3 litri/100 de km. Cu bateria descărcată. Dar chiar și în acest scenariu, motorul electric intervine destul de mult, așadar tot contribuie la scăderea consumului.
SUV-ul suedez este poziționat în segmentul premium, așadar ca rivali avem BMW X5, Audi Q7 și Mercedes-Benz GLE. Toate fiind disponibile alături de un sistem de propulsie plug-in hybrid
X5 xDrive50 are un consum declarat de 0.8-1.2 litri/100 de km, Q7 55 TFSIe quattro consumă 1.2-1.3 litri/100 de km, iar GLE 400e 4Matic are un consum mixt de 3.1 litri/100 de km.
În ceea ce privește autonomia electrică pe care o pot parcurge, X5 poate acoperi 105 kilometri în modul pur electric, în dreptul lui Q7 găsim scris 84 de kilometri, iar GLE are o autonomie pur electrică de 106 kilometri.
O fi bun,mare,frumos, performant,fiabil,confortabil,economic,prietenos cu mediul,etc,dar 117.000 E,eu zic că la banii ăștia sunt variante mai bune,mai premium.Nu merită un Volvo banii ăștia.