Tinuta de drum
Dacă eu aş fi clientul reper al acestui tip de maşini, ţinuta de drum şi direcţia ar fi cam singurele elemente care mi-ar ridica semne de întrebare în legătură cu raportul calitate/preţ al lui XC90. Pentru că maşina asta este creată pentru confort maxim, ceea ce înseamnă că ai suspensii moi şi o direcţie exagerat de uşoară care se întăreşte foarte puţin la viteze mari.
Dar, cum nu sunt clientul SUV-urilor de acest tip, eu sunt automat eliminat din ecuaţie. Iar o analiză la rece îmi arată că una dintre principalele caracteristici căutate de clienţii SUV-urilor mari este confortul absolut. Acesta este motivul pentru care toate mărcile, în frunte cu BMW, au schimbat paradigma senzaţiilor pe care ţi le oferă modelele lor din acest segment. Am fost mirat să văd o direcţie flască pe X5 în contextul în care majoritatea celorlalte modele din gama nemţilor răspund natural şi instantaneu la fiecare milimetru al razei de bracaj. Am înţeles apoi că asta cer clienţii.
Problema e că, în acest caz, mi se pare că acronimul SUV trebuie modificat. Nu mai există termenul "Sport" în "Sport Utility Vehicle", deci cred că ar fi mult mai nimerit ca acest tip de maşini să fie denumit "CUV". Comfort Utility Vehicle. E o adaptare perfectă la cerinţele şi oferta din segment.
În cazul lui Volvo XC90, există şi o soluţie pentru această problemă. Dacă sunteţi deschişi la buzunar, Volvo oferă un pachet de suspensii adaptive pneumatice şi o direcţie personalizabilă în funcţie de nevoi. Costă ceva în plus, dar măcar îţi mulţumeşti piticul de pe creier care-ţi spune că, din când în când, e sănătos să tragi câteva viraje consecutive pe serpentinele din munţi.
Felicitari pentru articol ! n-are rost sa mai vorbim vorbe :)