Siguranta
E cumva superfluu să vorbeşti despre siguranţă în cazul celor de la Volvo, dar de această dată trebuie să subliniem câteva aspecte caracteristice noului XC90, pe care marca suedeză îl consideră fără menajamente cel mai avansat model de pe piaţă din punctul de vedere al gradului de siguranţă oferit pasagerilor.
EuroNCAP nu a pocnit încă SUV-ul Volvo de pereţi, stâlpi şi alte obstacole pentru a analiza la virgulă rezultatele acestei maşini, însă acum câteva luni am participat la Goteborg la un crash test live şi la un workshop dedicat siguranţei lui XC90 în care am avut ocazia să analizez pe larg şi în detaliu toate elementele de siguranţă activă şi pasivă de la bordul acestei maşini. Nu mai e cazul să le reiau, pentru că vă invit să citiţi articolul dedicat.
Cert este că XC90 aduce în lumea auto cel puţin trei inovaţii legate de siguranţă, toate disponibile standard. Avem frânare automată la pietoni, biciclişti şi animale, avem un sistem care detectează momentul în care maşina iese de pe carosabil şi pregăteşte pasagerii de impact şi mai avem un element metalic aşezat de lungul spătarului scaunelor care se îndoaie ca un acordeon atunci când are loc un accident în care maşina e aruncată în aer (de exemplu la ieşirea într-un şanţ) şi cade din nou pe roţi. Forţele verticale care tasează vertebrele pasagerilor sunt preluate parţial de acest element metalic, astfel că riscurile de răni grave la nivelul coloanei scad cu 50%.
În rest, XC90 beneficiază de toate elementele de siguranţă existente la această oră în lumea auto. Orice sistem, de la pilotaj automat la viteze mici la frânare automată indiferent de viteză, se află în dotarea acestei maşini. Standard sau contracost.
Felicitari pentru articol ! n-are rost sa mai vorbim vorbe :)