Volvo XC90
Phoenix
Trebuie să recunosc încă din startul acestui text că am o plăcere nebună de a vedea cum unele mărci considerate de rang secund reuşesc să le dea bătăi reale de cap marilor nume din industria auto. De-asta iubesc ceea ce fac cei de la Tesla, de-asta îmi place să văd cum Dacia reuşeşte cifre de vânzări europene care acum câţiva ani ar fi fost SF. Şi de-asta îmi place când o marcă precum Volvo, care acum câţiva ani era pe marginea prăpastiei, renaşte din propria cenuşă şi scoate pe piaţă o maşină precum noul XC90, unul dintre cele mai interesante SUV-uri existente pe piaţă în acest moment şi un model care îţi va reordona complet modul în care priveşti interacţiunea cu sistemul multimedia al maşinii tale.
Asta pentru că display-ul multifuncţional touch de 9 inch de pe care controlezi tot ceea ce se întâmplă în maşină este absolut fantastic. Sigur, nu e primul din industrie, pentru că Tesla a scos pe Model S aşa ceva de vreo doi ani, însă Volvo e primul brand care încearcă să implementeze această soluţie la un nivel - hai să-i zicem - ceva mai accesibil. Acum ceva vreme spuneam despre display-ul Virtual Cockpit de pe Audi TT că revoluţionează modul în care vezi interiorul unei maşini. Ei bine, ce oferă XC90 revoluţionează interacţiunea dintre tine şi sisteme. Totul e atât de uşor de înţeles, încât în primele 30 de secunde după ce te-ai aşezat pentru prima dată la volan ştii unde şi ce găseşti.
XC90 e un pariu imens pentru Volvo. E o mare bornă în istoria mărcii, iar pentru asta suedezii s-au pregătit temeinic în ultimii ani. Nu vă ascund că am urmărit evoluţia acestui model încă de la stadiul de "embrion". De la o discuţie cu fostul şef de design al mărcii am trecut printr-un concept care ne-a demonstrat cum vor arăta liniile noului SUV şi până la prezentarea oficială, care a avut loc într-o sală de spectacole ascunsă undeva într-o pădure de lângă Stockholm. Ba mai mult, am asistat la Goteborg, ulterior, la un crash test cu Volvo XC90, pentru că suedezii nu au nicio problemă în a demonstra în faţa jurnaliştilor aptitudinile maşinii pe care ei o numesc fără să crâcnească cea mai sigură din lume în acest moment.
Felicitari pentru articol ! n-are rost sa mai vorbim vorbe :)