Tinuta de drum
Sistemul Drive Mode vă lasă să comutați între Eco, Comfort, Dynamic, Off-Road și Individual. Deși prima senzație e că în pachet ai și suspensii care-și modifică cursa amortizorului în funcție de modul de rulare ales, vestea proastă e că aceste elemente modifică doar răspunsul motorului și direcția, nu și suspensiile. Vestea bună e că suspensiile adaptive există pe XC40, dar sunt opționale (800 de euro în cazul mașinii noastre). Merită însă toți banii, mai ales că echiparea R-Design și un motor de aproape 200 de cai putere ar fi fost inutile fără un pachet de suspensii care să se ridice la nivelul așteptărilor.
Rezultatul este o mașină care stă ceva mai bine pe șosea atunci când cerințele celui de la volan sunt alerte și care nu rigidizează inutil suspensiile în orașe, acolo unde ultimul lucru de care ai nevoie e să resimți gropile ca pe cutremure. Asta chiar dacă pe mașina de test am fost gratulați cu jante de 20 de inch: o grijă în plus prin oraș, dar o plăcere pe șosele perfecte. Totul e să le găsiți pe acestea din urmă.
Direcția lui XC40 este ușor artificială și moale. Asta îți explică, dacă mai era nevoie, că această mașină nu a fost creată pentru serpentine și viraje luate cu aplomb, ci pentru a transporta familia în confort într-un "pachet" compact.
60.000€!!! ... enorm pentru o masina din clasa mica fie ea si SUV