Volvo XC40

2.0 Benzina Turbo (T4) 190CP 4x4 Aut8 R-Design

Calitate / Pret

5.0

Tradiția spune că Volvo se poziționează ca preț între producătorii germani premium și cei de volum. Doar că tradiția se schimbă ușor când în peisaj apar și elemente suplimentare precum raportul dotări/preț, de exemplu, ceva mai relevant când vine corba de judecata etichetelor.

În cazul lui XC40, lucrurile sunt simple: e cel mai accesibil model din segment, dar oferă fără îndoială, în același timp, și cel mai bogat pachet de dotări în acest preț. Dealerii îți vor vinde asta sub numele de "avantaj client". Altfel spus, dacă ai "elimina" de pe XC40 dotări pentru a ajunge la nivelul de bază al adversarilor de la BMW, Audi sau Mercedes-Benz, prețul de achiziție al modelului ar scădea cu cel puțin 3000 de euro. 

Asta nu înseamnă însă că vorbim de prețuri mici. De exemplu, un XC40 cu motorul T4 și cu integrală plus automată poate fi cumpărat pentru 40.250 de euro (în echiparea medie Momentum). Exact același preț pe care-l plătești pentru un X1 xDrive20i în versiunea de bază.

Apoi vin ceilalți concurenți în versiuni echivalente de motorizare: Audi Q3 pleacă de la 600 de euro mai sus, Mercedes-Benz GLA este cu 800 de euro mai scump, Jaguar E-Pace cu 2600 de euro mai scump, iar Range Rover Evoque sparge pușculița: 3200 de euro mai scump.

Și toate aceste modele au echipări de bază mai firave decât XC40.

În cazul mașinii testate de noi, un XC40 în echiparea de top R-Design, prețul de pornire a fost de 43.000 de euro. După o raită prin oferta de opționale disponibilă, mașina a "pus" încă 14.000 de euro, cele mai scumpe elemente fiind pachetul Xenium (2500 de euro pentru scaune față cu reglaj electric, trapă și climatizare automată pe două zone), pachetul Business Pro (1900 de euro pe sistem de navigație și sistem audio Harman Kardon Premium Sound și pachetul Intellisafe Pro (2100 de euro pe Intellisafe Surround și pilot automat adaptiv). De notat că jantele de 20 de inch cu 5 spițe duble costă și ele 1100 de euro.

  • Nicolae, marţi, 22.10.2019 15:09

    60.000€!!! ... enorm pentru o masina din clasa mica fie ea si SUV

  • Tatraurs, marţi, 22.10.2019 15:12

    Suv turbo pe benzina,4x4 si 1700kg la gol si doar 50l rezervorul.Astia vor sa ne pregateasca pentru autinomia electricelor.Real,asta are un consum de min15/100km,adica mergi din benzinarie in benzinarie.

  • Vali_titan, marţi, 22.10.2019 15:28

    Preturile masinilor au ajuns de o nesimtire crunta! Exemplu este acest Volvo care dupa achizitie in 2-3 ani la revanzare va ajunge ~20 -25K (valoare apropiata de realitate). Ne uitam si la VW unde Touareg pleaca de la 55K si urmatoarea versiune 80K.... probabil noul Golf intra in competittie cu clasa A si Seria 1 la preturi de pornire de peste 25K euro. Succes la vanzari. Cand o sa cada piata nu va mai scoate nici nimeni din rahat!

  • Alin Petcu, marţi, 22.10.2019 16:20

    @Nicolae Nu e din clasa mica, e compacta. Dar e corect ce zici acolo chiar daca autorul explica foarte bine altfel situatia din segment. E clar ca masinile premium sunt scumpe, dar devin din ce in ce mai scumpe generatie dupa generatie.

  • adi_10, marţi, 22.10.2019 16:44

    Nu va mai mirati de pret, o cutie de Audi A1 costa 30.000 de euro, test facut tot de Automarket. astea sunt preturile , au ajuns masinile sa coste cat un apartament. despre masina putine de spus, imi place foarte mult XC 60, acest XC40 nu ma atrage prea mult iar motorizarea nici atat. Astept cu nerabdare un test cu viitorul plug in hybrid, sunt sigur ca va atrage multi clienti fata de benzinarul asta care consuma 12% in oras lejer.

  • 891498, marţi, 22.10.2019 17:22

    depășiri pe drumurile naționale aglomerate Mircea si restul de la AM: nu mai promovati tampenia asta sinistra, e una dintre cauzele accidentelor foarte grave pe DN-uri. Daca sunt aglomerate drumurile, degeaba depasesti 1-2-3 masini, tot cu intarziere vei ajunge, trebuie asumat lucrul asta de la momentul plecarii. Castigi maxim cateva minute la capatul drumului, dar te expui inutil si, mai grav, expui si pe altii din trafic care merg cu copii, familie, regulamentar in timp ce tu ai chef de depasiri. Mi-e sila de specimenele astea, nu mai promovati aceasta atitudine cocalareasca, doar sunteti baieti umblati prin Europa, ati vazut si voi cum se circula civilizat.

  • dan_grc, marţi, 22.10.2019 18:45

    Am ajuns s-o vad si pe asta, X1 testat de AM, cu 231 de cai, costa 53.000 euro, XC 40 60.000 euro, in sfarsit suedezii incep sa-i intreaca pe nemti, prea si-o luasera in cap.

  • Bobo, miercuri, 23.10.2019 09:56

    Foarte bun acest model, ca mai toate cutiile premium din segment, dar pentru romani peste 2-3 ani la SH. Sa dai 60.000 de euro doar pt imagine, cand economia sta sa cada, nu mai bine un xceed, cx30, un CHR ( ala nou), Ateca?

  • Mana-rece-suflet-cald, marţi, 10.12.2019 21:37

    Nu costă 60.000 de Euro! De unde o scoateți? Conduc un XC-40 T5 cu aproape toate opțiunile și a costat 46.000. Orice i-aș mai fi pus, nu depășea 52.000 de Euro. În rest, de acord, nu e o mașină ieftină. Nu oricine își permite să cumpere un Volvo nou și să-l întrețină corect. Dar nici nu trebuie. Sunt sute de alte variante disponibile pe piața auto.