Calitate / Pret
Tradiția spune că Volvo se poziționează ca preț între producătorii germani premium și cei de volum. Doar că tradiția se schimbă ușor când în peisaj apar și elemente suplimentare precum raportul dotări/preț, de exemplu, ceva mai relevant când vine corba de judecata etichetelor.
În cazul lui XC40, lucrurile sunt simple: e cel mai accesibil model din segment, dar oferă fără îndoială, în același timp, și cel mai bogat pachet de dotări în acest preț. Dealerii îți vor vinde asta sub numele de "avantaj client". Altfel spus, dacă ai "elimina" de pe XC40 dotări pentru a ajunge la nivelul de bază al adversarilor de la BMW, Audi sau Mercedes-Benz, prețul de achiziție al modelului ar scădea cu cel puțin 3000 de euro.
Asta nu înseamnă însă că vorbim de prețuri mici. De exemplu, un XC40 cu motorul T4 și cu integrală plus automată poate fi cumpărat pentru 40.250 de euro (în echiparea medie Momentum). Exact același preț pe care-l plătești pentru un X1 xDrive20i în versiunea de bază.
Apoi vin ceilalți concurenți în versiuni echivalente de motorizare: Audi Q3 pleacă de la 600 de euro mai sus, Mercedes-Benz GLA este cu 800 de euro mai scump, Jaguar E-Pace cu 2600 de euro mai scump, iar Range Rover Evoque sparge pușculița: 3200 de euro mai scump.
Și toate aceste modele au echipări de bază mai firave decât XC40.
În cazul mașinii testate de noi, un XC40 în echiparea de top R-Design, prețul de pornire a fost de 43.000 de euro. După o raită prin oferta de opționale disponibilă, mașina a "pus" încă 14.000 de euro, cele mai scumpe elemente fiind pachetul Xenium (2500 de euro pentru scaune față cu reglaj electric, trapă și climatizare automată pe două zone), pachetul Business Pro (1900 de euro pe sistem de navigație și sistem audio Harman Kardon Premium Sound și pachetul Intellisafe Pro (2100 de euro pe Intellisafe Surround și pilot automat adaptiv). De notat că jantele de 20 de inch cu 5 spițe duble costă și ele 1100 de euro.
60.000€!!! ... enorm pentru o masina din clasa mica fie ea si SUV