Interior
Indiferent de dimensiunea, segmentul și versiunea modelului Volvo în care intri, interiorul îți va oferi o senzație de familiaritate apăsată. Asta pentru că designul și formele generale pe care le vei regăsi în habitaclul unui XC40, XC60, XC90, S60, V60, S90 sau V90 sunt extrem de asemănătoare. La asta contribuie masiv și faptul că Volvo a simplificat mult procedura de personalizare a mașinii, astfel că nu oferă versiuni diferite ale display-urilor, așa cum se întâmplă în general în oferta concurenților. Iar ăsta e unul dintre avantaje: într-un XC40 vei regăsi ecrane de dimensiuni identice cu cele din XC90. Indiferent de versiunea de echipare pe care o vei alege.
Bineînțeles că există diferențe între modele, dar acestea se referă în special la calitatea materialelor. Dacă pe familiile 60 și 90 găsim suprafețe tactile de calitate superioară, pe XC40 există zone în care lucrurile se schimbă. Buzunarele ușilor - altfel imense - sunt tapițate cu o mochetă pe care o poți comanda în culori aprinse sau sobre, în funcție de dorințe, butoanele de pe volan nu sunt din plastic piano black, ci ceva mai simpliste (unii vor găsi un avantaj în asta), iar schimbătorul cutiei automate nu este din cristal, ci e un joystick acoperit cu piele care oferă în continuare sentimentul de calitate premium Volvo, dar fără "artificii" stilistice suplimentare.
Butonul de pornire al motorului este așezat în dreapta volanului și ia forma unuia clasic în locul celui rotativ de efect așezat pe consola centrală în cazul fraților mai mari, iar butonul care comandă modurile de rulare (Eco, Comfort, Dynamic, Off-Road și Individual) se mută neinspirat în extrema dreaptă a rândului de sub rotativa mare a volumului.
Apar în schimb multe elemente de confort care au o utilitate imediată și pe care mulți dintre ceilalți producători de mașini urbane le evită. În cotieră încape perfect un pachet rectangular de șervețele, iar în fața acesteia avem o clapetă cu acces la un mini-coș de gunoi pentru resturile de la bord. Nu știu cât de util se va dovedi acest accesoriu în timp, pentru că necesită întreținere curentă pentru a evita situațiile olfactive neplăcute, dar e o idee practică interesantă.
Cu ajutorul celor de la Jato Dynamics am aflat un lucru interesant: X1 și XC40 sunt, în paralel, modelele din segment care-ți oferă cel mai mult spațiu interior. Dacă X1 excelează la capitolul spațiu vertical pentru pasageri și spațiu pentru picioare pe locurile din spate, XC40 este cel mai bun din segment când vine vorba de spațiul lateral disponibil pe scaune în față și în spate.
Portbagajul lui XC40 nu e cel mai încăpător din clasă (la 460 de litri, este depășit de Evoque, NX și X1), însă impresia pe care ți-o oferă este că oferă îndeajuns de mult spațiu pentru o familie cu un copil. Nu este foarte înalt, dar e lung și lat. Deci e practic.
60.000€!!! ... enorm pentru o masina din clasa mica fie ea si SUV