Tehnologie

4.5

Vestea bună este că, încă de la primul nivel de echipare, noul Tayron vine echipat cu un instrumentar de bord de 10.25 inch, complet digital. Afișează toate informațiile de care ai nevoie în timpul condusului, are o grafică bună și este personalizabil.

Display-ul central al sistemului multimedia are 12.9 inch în standard, dar pe nivelurile de echipare superioare a fost instalat un ecran de 15 inch. Sistemul propus de Volkswagen este intuitiv, se mișcă bine și, în partea inferioară a display-ului, integrează și funcțiile sistemului de climatizare.

Normal că aș fi preferat butoane fizice pentru aceste funcții, dar nu voi depuncta modelul german pentru asta. Temperatura din habitaclu și volumul sistemului audio pot fi reglate (și) de la zonele tactile de sub display-ul central. Acestea sunt acum iluminate pentru a fi văzute mai ușor noaptea.

Conexiunea Apple CarPlay și Android Auto este fără fir, în caz că nu vrei să utilizezi sistemul nativ al mașinii.

Spuneam că butoanele fizice au fost eliminate, aproape complet, de la bordul noului Tayron. Majoritatea funcțiilor au fost preluate, așadar, de ecranul central, dar ai și un buton rotativ, situat în tunelul central, chiar în fața celor două suporturi pentru pahare.

Este asemănător cu acele butoane SmartDials de la Skoda. Până la urmă, vorbim despre mărci aflate sub aceeași umbrelă. Butonul respectiv integrează un display și îl poți utiliza pentru a controla mai multe funcții. Spre exemplu, volumul sistemului audio sau, cu ajutorul lui, poți trece prin modurile de rulare.

Nu lipsește zona de încărcare prin inducție, iar prin habitaclu regăsești mai multe porturi USB-C, dacă vrei să încarci mai multe dispozitive deodată. Două dintre ele sunt în față.

  • ds, luni, 14.07.2025 18:01

    Cred că este un model de nișă, mai ales dac[ vrei neaparta 7 locuri, au trecut vremurile când toată lumea fugea după tdi. Nu zic că ar avea și tdi-ul rostul lui, dar nu îl iei ca să-l freci în oraș toată ziua. La 60.000 + euro aș opta oricând pentru un Lexus 350 NX h, care doar că este cu 10 cm mai scurt, în rest este peste Tayron cam din toate pozițiile.

  • Jian de la Calafat, luni, 14.07.2025 19:18

    D-le Monenciu Felicitari. Excelent punctat. Pentru intreaga familie. Si, tin sa adaug, despre compatibilitati. Depline.

  • Jian de la Calafat, luni, 14.07.2025 20:38

    Nu-i bai. Doua voturi negative de la doi celibatari. P.S. Acest Drive-Test nu vi se adreseaza.

  • nsrei, luni, 14.07.2025 21:43

    Daca ar fi mai mic tayronul și aș avea salariu mai mare zău de nu m ar coafa asa ceva. Dar n am așa că mă mulțumesc cu ce am . pS pentru mers cu multi prieteni la munte exista trenul. Ăla chiar are destule locuri.

  • @ds, marţi, 15.07.2025 07:55

    NX este premium si este muult peste coaja asta de Vw. Iti iau ochii cu materialele dar partea de mecanica VAG a cazut rau de tot. Se defecteaza din senin, zici ca fac din plastilina componentele de caroserie. De electronica nu mai vorbesc, se vede ca sunt facute prin Est. Germanii au stiut in ultimii 20 de ani sa iti ia ochii cu componente care par solide dar nu in realitate nu sunt. Valabil pt toate marcile lor.