Calitate / Pret
Prețul a fost întotdeauna un argument foarte solid, când a venit vorba de comparația cu principalii concurenți direcți. Ok, știm deja că la performanțe Vitara Strong Hybrid stă ceva mai slab decât restul, însă când afli că prețurile încep de la 23.810 euro, parcă te gândești de două ori care e cea mai bună alegere. Asta pentru că rivalii au ajustat prețurile astfel încât să facă această comparație foarte interesantă.
Toyota Yaris Cross are un preț de pornire de 23.660 de euro în România, în timp ce Renault Captur E-Tech pleacă de la 23.200 de euro. Așadar, dacă în trecut Suzuki avea cea mai accesibilă ofertă de pe piață, indiferent de segment, iată că lucrurile s-au schimbat.
Modelul testat de noi a fost, însă, mai scump, fiind vorba despre o echipare de top. Cu un preț de 29.730 de euro, lucrurile sunt departe de punctul inițial de plecare. Ce e interesant de notat, însă, e faptul că, pentru un nivel similar de echipare, celelalte opțiuni din segment ajung toate mai scumpe decât ce oferă Suzuki.
Incluse în acest pachet am avut faruri LED, sistemul multimedia, scaune încălzite, comenzi pe volan, iluminare ambientală, senzori de lumină și alte elemente, care la alții trebuie adăugate din lista de opționale.
De la 16.000 euro când s-a lansat până la 23.000 acuma când se dă forțos (pardon strong, deși atunci avea 120 C.P. nu ca acum 115) înseamnă că s-a scumpit cam cu 45%. Doar coreenii de la ssangyong care le fabrică numai la ei se pare că nu au aflat ce se întâmplă în Europa.