Interior
Calitatea interiorului depinde foarte mult de versiunea pe care o vei alege. Modelul de față a fost oferit în versiune Luxus, respectiv cu o serie de tușe care i-au dat un aer superior.
Primele diferențe pe care le observi la interior sunt scaunele acoperite cu un pseudo-Alcantara și cu piele artificială. Chiar dacă este evident că nu vorbim de materialele premium pe care unii dau mii de euro, alternativele utilizate de Suzuki sunt plăcute la atingere și deloc supărătoare.
Bordul rămâne o zonă a materialelor dure, însă versiunea Luxus oferă câteva texturi interesante, cum ar fi plasticul inserat care imită aluminiul polișat. O imitație atât de reușită, încât nu-și va da nimeni seama de asta.
În rest, alte elemente distinctive sunt cusăturile contrastante de pe scaune, volan și burduful levierului, ramele de aceeași culoare ale aeratoarelor centrale.
Așa cum spuneam mai devreme, restul elementelor care au transformat Vitara într-unul dintre cele mai de succes modele ale mărcii Suzuki rămân neschimbate. Avem, probabil, cea mai spațioasă mașină din acest segment, pentru pasagerii față și spate.
Un punct în minus pentru uși și hayon, care sunt foarte ușoare, dar se închid greu. Am fost nevoit ca în unele cazuri să trântesc de două-trei ori hayon-ul sau ușa șoferului pentru a le închide corect. Probabil că nu e o plăcere să te lovești de treaba asta zilnic și rămâne de analizat dacă problema era una punctuală a mașinii de test sau e o chestiune generală a tuturor exemplarelor Vitara.
Aceste uși subțiri se vor resimți și atunci când ieși din oraș și atingi viteze ceva mai mari. Izolarea fonică la bordul lui Vitara nu este un exemplu bun. La 130 km/h m-am văzut nevoit să ridic destul de mult tonul pentru a mă face înțeles de către restul pasagerilor.
Spațiile de depozitare sunt generoase, iar ergonomia decentă. Vei găsi ușor fiecare buton pentru funcțiile vitale, cu o singură excepție: butonul pentru computerul de bord. La fel ca la fratele Scross, acesta este „ascuns” în interiorul instrumentarului de bord și destul de greoi de folosit.
În ceea ce privește spațiul pentru bagaje, Vitara pierde ceva loc în portbagaj din cauza bateriei sistemului hibrid. Astfel, te vei putea baza doar pe 289 de litri, cu 75 de litri mai puțin decât într-un Vitara cu motor Boosterjet. Și rivalii din segment stau mai bine: Hyundai Kona are 374 de litri la dispoziție, iar Toyota Yaris Cross 295 de litri. Renault Captur stă ceva mai rău la acest capitol, cu doar 265 de litri.
De la 16.000 euro când s-a lansat până la 23.000 acuma când se dă forțos (pardon strong, deși atunci avea 120 C.P. nu ca acum 115) înseamnă că s-a scumpit cam cu 45%. Doar coreenii de la ssangyong care le fabrică numai la ei se pare că nu au aflat ce se întâmplă în Europa.