Performante
Două capitole mai sus vă explicam că acest Vitara Strong Hybrid se bazează pe o cutie de viteze automată, care este de fapt o manuală robotizată. Aceasta schimbă treptele de viteză în ritmul ei caracteristic și nici nu ai cum să o grăbești.
Combinați această alegere pentru transmisie cu nivelul total de putere de doar 116 CP și ajungeți imediat la concluzia că Vitara nu va fi un câștigător la plecările de pe loc.
Accelerația de la 0 la 100 km/h durează 13.5 secunde, ceea ce face din modelul japonez cea mai lentă opțiune din segment. Renault Captur și Nissan Juke ating aceeași viteză de referință în 10.6 secunde, Hyundai Kona HEV are nevoie de 11.3 secunde iar Toyota Yaris Cross de 11.8 secunde.
Nici vitezele maxime nu sunt amețitoare în cazul acestor SUV-uri subcompacte hibride. Daca Yaris Cross se oprește la 170 km/h, și Renault Captur atinge aceeași bornă, mai sus cu 9 km/h decât ce poate Kona.
Suzuki Vitara este campion în acest departament, cu 180 km/h.
De la 16.000 euro când s-a lansat până la 23.000 acuma când se dă forțos (pardon strong, deși atunci avea 120 C.P. nu ca acum 115) înseamnă că s-a scumpit cam cu 45%. Doar coreenii de la ssangyong care le fabrică numai la ei se pare că nu au aflat ce se întâmplă în Europa.