Consum
Toate aceste eforturi au fost făcute în speranța de a transforma Suzuki Vitara într-o mașină foarte eficientă. Ei bine, conform estimărilor oficiale ale companiei nipone, Vitara Strong Hybrid ar trebui să ofere un consum de 5.9 litri/100 km în oraș, acesta fiind estimat în scădere până la 5 litri/100 km pe autostradă.
Testul meu a evidențiat numere ceva mai diferite. Prin București, consumul afișat de mașină după 100 de kilometri parcurși a fost, în medie, de 7 litri/100 km, pentru ca acest număr să urce la 8 litri/100 km pe autostradă. De asteptat, din moment ce la viteze mari te vei baza doar pe cei 102 CP dezvoltați de motorul termic.
Pentru o comparație corectă, rivalii din acest segment la care trebuie să ne uităm ar trebui să fie tot hibrizi adevărați. Asta înseamnă că ne vom concentra pe Nissan Juke și Renault Captur e-Tech (care folosesc aceeași soluție tehnică), dar și pe Hyundai Kona HEV sau Toyota Yaris Cross.
Dacă Renault Captur și Nissan Juke pretind un consum mixt de 5 litri/100 km, Hyundai Kona HEV urcă până la 5.4 litri/100 km, iar Toyota Yaris Cross ajunge la doar 4.8 litri/100 km, în versiunea cu tracțiune integrală. Merită menționat aici că doar Suzuki și Toyota oferă aceste modele cu tracțiune integrală.
De la 16.000 euro când s-a lansat până la 23.000 acuma când se dă forțos (pardon strong, deși atunci avea 120 C.P. nu ca acum 115) înseamnă că s-a scumpit cam cu 45%. Doar coreenii de la ssangyong care le fabrică numai la ei se pare că nu au aflat ce se întâmplă în Europa.