Motor / Transmisie
Așa cum menționam mai sus, orice model Vitara alegi, vei avea la dispoziție un tren de rulare hibrid. Prima opțiune este una ușor hibridă, care folosește un motor de 1.4 litri, cu 4 cilindri, turbo, pe benzină, alături de un starter/generator de dimensiuni mici, care asistă punctual în anumite momente. Acesta a fost prezentat în testul cu S-Cross, publicat anterior pe site-ul nostru.
A doua opțiune este un hibrid serios, așa cum ar trebui să fie orice mașină care poartă sigla „Hybrid” pe panourile sale. În acest caz, vorbim de un motor de 1.5 litri, tot cu 4 cilindri, dar aspirat, ajutat de două motoare electrice. Unul dintre aceste două motoare electrice funcționează ca un demaror pe steroizi, adică va ajuta la pornirea motorului termic. Apoi mai avem un motor electric încastrat în transmisie, care poate propulsa de unul singur mașina. Acesta are 33 de cai putere și aproape de fiecare dată te va pune în mișcare pentru a economisi carburant.
Acest model e vândut sub denumirea de „Strong Hybrid”, iar modul în care funcționează sugerează că e un nume corect. Practic, motorul aspirat poate trimite putere atât la roată cât și în baterie, funcționând ca un fel de generator. Punerea în mișcare a mașinii va fi făcută, însă, exclusiv electric, iar decelerările vor implica, de asemenea, oprirea completă a motorului termic, cu același scop declarat.
Transmisia e asigurată de o cutie de viteze automată, cu 6 rapoarte, robotizată. De altfel, aceasta e singura opțiune oferită pentru modelul Strong Hybrid. Iar aceasta este și veriga slabă a întregului ansamblu aici de față.
Asta pentru că această cutie de viteze robotizată reacționează foarte greu la schimbările tale de ritm și, chiar și atunci când mergi lent cu Vitara Strong Hybrid, vei simți destul de pronunțat momentele în care se schimbă treptele. Deci, liniaritatea lipsește cu desăvârșire. Interesant este că poți alege între un sistem cu tracțiune pur față sau unul cu tracțiune integrală, AllGrip.
Deși sună ciudat, tot acest amalgam de motoare de sub capotă se descurcă bine în exploatarea zilnică. Trecerile de pe un mod de rulare pe altul se fac insesizabil, iar singurul moment când simți cu adevărat motorul termic în acțiune este atunci când faci o depășire.
La nivel dinamic nu poți pretinde performanțe incredibile pentru că nu acesta e scopul mașinii, dar setarea cutiei de viteze ar putea fi îmbunătățită. Aceasta are întârzieri serioase în modul cum reacționează la apăsarea piciorului tău drept și nu o dată am avut impresia că pur și simplu nu știe ce treaptă să aleagă.
Lucrurile devin un pic mai line în afara orașului, unde și schimbările de trepte sunt mai rare.
Cu doar 116 CP la dispoziție, e normal ca unele depășiri (dacă nu toate) să fie cauzatoare de emoții. Resursele motorul sunt îndestulătoare în traficul aglomerat din București, din moment ce te vei răsfăța cu un cuplu instant oferit de motorul electric propulsor. Cu toate acestea, odată ieșit din oraș, la viteze mai mari, vei simți nevoia de ceva mai multă putere.
De la 16.000 euro când s-a lansat până la 23.000 acuma când se dă forțos (pardon strong, deși atunci avea 120 C.P. nu ca acum 115) înseamnă că s-a scumpit cam cu 45%. Doar coreenii de la ssangyong care le fabrică numai la ei se pare că nu au aflat ce se întâmplă în Europa.