Siguranta
Suzuki Vitara a fost o surpriză plăcută atunci când a fost testat de către EuroNCAP, reuşind să adune 5 stele după criteriile „dure” ale anului 2015. Ar fi interesant de văzut cum s-ar descurca astăzi.
La nivelul elementelor de siguranță, Vitara stă bine în segment. Încă din echiparea standard, modelul japonez oferă șapte airbag-uri, dintre care unul pentru genunchii șoferului. Începând cu al doilea nivel de echipare, are un sistem de frânare automată, bazat pe un radar ascuns în sigla Suzuki. Sistemul respectiv te avertizează de un impact iminent la viteze mici și acționează activ la viteze ceva mai ridicate decât cele urbane. Tot de la al doilea nivel de echipare regăsim pe mașină luminile de zi cu LED și cruise controlul adaptiv.
La protecția adulților în caz de impact, Vitara a primit un rating de 89%, în timp ce copiii au primit un rating de 85%. Protecția participanților vulnerabili la trafic a fost evaluată cu un rating de 76%, în timp ce sistemele active de siguranță au avut un rating de 75%.
De la 16.000 euro când s-a lansat până la 23.000 acuma când se dă forțos (pardon strong, deși atunci avea 120 C.P. nu ca acum 115) înseamnă că s-a scumpit cam cu 45%. Doar coreenii de la ssangyong care le fabrică numai la ei se pare că nu au aflat ce se întâmplă în Europa.