Calitate / Pret
De-a lungul timpului, la capitolul prețuri, Seat nu și-a permis să își poziționeze mașinile pe picior de egalitate cu cele ale părintelui Volkswagen. A căutat să lase garda mai jos și implicit politica de prețuri.
Versiunea testată de mine, adică motor de un litru cu 115 cai putere, cutie automată DSG și nivel de echipare Style, a dus eticheta la 19.600 de euro, valoarea pe care o vom lua în calcul și ceva mai jos.
Bineînțeles, s-au mai adăugat opționale cum ar fi culoarea de caroserie Boheme Purple, sistemul de faruri full LED, camera video pentru marșarier și sistemul multimedia extins. Toate au dus valoarea finală la 23.000 de euro.
Un Ford Focus actual, în versiunea 1.0 Ecoboost de 125 cai putere și echipare Trend, este ceva mai ieftin la 18.000 de euro. Honda Civic 1.0 turbo cu transmisie automată are un preț de pornire de 21.500 de euro, deci peste cei 19.600 ai lui Seat Leon. dar, trebuie să ținem cont că japonezul vine cu o echipare extrem de generoasă, Elegance Navi, care include chiar și navigație.
Și Hyundai i30 1.0 benzină de 120 de cai putere pare să fie mai ieftin decât Leon, la 18.800 de euro. E drept, el nu are opțiunea unei automate.
Mazda3 cu motorul aspirat de 2.0 litri și 120 de cai putere, cutie automată și echipare de bază Attraction pleacă de la 21.200 de euro, deci clar mai mult decât Leon-ul meu.
Opel Astra are un preț foarte bun pentru versiunea 1.0 benzină de 105 cai putere cu automată: doar 16.800 de euro cu echiparea Selection. Un Peugeot 308 cu motor pe benzină de 110 cai putere, dar fără automată, pleacă de la 17.000. Iar un 308 cu 130 de cai putere și automată este fix pe același raft cu Leon-ul meu de test: 19.800 de euro.
Renault Megane s-a dovedit în nenumărate rânduri chilipirul segmentului, așa că versiunea de 1.2 litri și 130 de cai putere, fără automată, echipare Zen, nu se dezice: 17.300 de euro.
Am ajuns și la Volkswagen Golf, mașina despre care spuneam că Seat nu îndrăznește să o depășească în materie de preț. Ei bine, surpriză, Volkswagen Golf 1.0 turbo cu DSG și echipare intermediară Comfortline costă 19.200 de euro.
La golf ul 7 al unei rude,"Dumnezeul transmisiilor cu dublu ambreiaj" s- a plictisit si si-a dat demisia pe la 45000km. Raspunsul celor de la reprezentanta a fost" cutiile cu 7 trepte si ambreiaje uscate nu se pot folosi in ambuteiaje pt ca se uzeaza prematur". Dupa logica vag,automata iti iei pt autostrada si manuala pentru oras.