Consum
Eficiența este, așadar, cuvântul de ordine. În traducere, un consum cât mai redus.
Pentru motorizarea pur hibrid de pe Rafale, Renault declară un consum mediu de 4.7 litri/100 de km. Cu rezervorul de benzină plin (are o capacitate de 55 de litri), francezii susțin că poți avea o autonomie totală de peste 1.100 de kilometri.
Și cred că este realizabilă dacă mergi "la consum". Noi nu am prea făcut-o, cel puțin în prima parte a testului, când am vrut să descoperim cât mai mult mașina.
Așadar, în cei 160 de kilometri pe care i-am parcurs în prima zi a testului, am avut un consum de 7.1 litri/100 de km. Dintre aceștia, 62 de kilometri i-am făcut în modul pur electric, potrivit computerului de bord.
A doua zi, de la hotelul unde am fost cazați și până la aeroportul din Sevilla am făcut 150 de kilometri cu un consum de 6.1 litri/100 de km. 44 de kilometri a fost distanța pe care am acoperit-o electric.
Traseele noastre au inclus, atât drumuri montane, cât și porțiuni de autostradă, dar și câțiva kilometri prin oraș. În mediul urban, francezii susțin că Rafale E-Tech poate circula în modul electric chiar și 80% din timp.
Astfel, consumul de combustibil este redus cu 40%, comparativ cu un motor termic echivalent.
Dacă ar fi să mă gândesc la trei rivali pentru Renault Rafale, aș spune Alfa Romeo Tonale, Volkswagen Tiguan și Peugeot 408. Chiar dacă motorizările nu sunt foarte apropiate (în toate cazurile), dimensiunile și prețurile situează cele patru modele în același segment.
În versiunea mild-hybrid cu motor de 1.5 litri și 130 CP, Alfa Romeo Tonale are un consum de 5.9 litri/100 de km. La fel, Volkswagen Tiguan, în configurația mild-hybrid de 150 CP, consumă 6.2 litri/100 de kilometri. În dreptul lui 408 (1.2 mild-hybrid, 136 CP) regăsim scris un consum de 5.1 litri/100 de km.
Planor da ! Avion, cu siguranta, niciodata ! Renault chiar a intrat in vrie, și-a pierdut identitatea.