
Consum
Pentru cea mai puternică motorizare, Renault declară un consum mediu de 15.6 kWh/100 de km. În prima zi de teste, când am avut mai puține porțiuni de autostradă, consumul mediu indicat de computerul de bord a fost de 13.6 kWh/100 de km.
A doua zi am rulat mai mult pe autostradă, cu viteza maximă legală, tocmai de aceea consumul mediu a crescut la 16.2 kWh/100 de km.
Așa cum spuneam, versiunea Comfort Range promite o autonomie de până la 408 kilometri, cu o singură încărcare. În condiții reale de condus, noi nu ne-am apropiat de această valoare.
Când am preluat mașina, cu bateria încărcată complet, bordul indica o autonomie de 356 de kilometri. După ce am acoperit 215 kilometri, am ajuns la destinație cu 11% rămași în baterie și cu o autonomie de 37 de kilometri.
Probabil dacă am fi utilizat mai mult modul Eco și dacă am fi circulat cu maxim 100-110 km/h pe autostradă, ne-am fi apropiat mai mult de cifra oficială de autonomie.
Renault 4 E-Tech este un model de segment B, unul dintre cele mai populate din industrie. Pe lista de rivali ai modelului francez regăsim modele ca Alfa Romeo Junior Elettrica, Ford Puma Gen-E și Opel Mokka Electric.
Modelul italian oferă 156 de cai putere și un consum mediu de 15.1 kWh/100 de km. Prima electrică fabricată în România, adică Ford Puma Gen-E, știm deja că are unul dintre cele mai eficiente sisteme de propulsie de pe piață, de aici și consumul mediu de 13.7 kWh/100 de km.
Ultimul, dar nu cel din urmă, Opel declară pentru Mokka Electric un consum de 15.4 kWh/100 de km.
O mașină foarte reușită, ca și R5.