4.3
de Alexandru Monenciu, Foto: Renault, luni, 26 mai

Nouveau Quatrelle

De o bună perioadă încoace, constructorii de automobile trec prin etapa readucerii în lumina reflectoarelor a unor modele din trecut. Desigur, într-o reinterpretare modernă, de cele mai multe ori echipate cu un sistem de propulsie pur electric.

Exemple sunt destule: Opel a reînviat modelul Frontera, Ford a făcut la fel cu Capri, iar francezii de la Renault s-au alăturat acestui fenomen odată cu lansarea noului 5 E-Tech. Este, așa cum spuneam, o reinterpretare modernă a clasicului 5 care a inspirat generații întregi.

Renault 5 E-Tech electric este una dintre cele mai "funky" electrice pe care ți le poți cumpăra și, vestea bună, preia foarte multe elemente de design de la bunicul său. Așadar, împaci atât noua generație cât și pe cei nostalgici.

Acum, noul 5 rezolvă ecuația sportivității, dar, oarecum, neglijează partea practică. Renault nu a lăsat lucrurile așa, astfel că, anul trecut, cu ocazia Salonului Auto de la Paris, am făcut cunoștință cu un model care vine să repare această situație. Un model care, la fel ca și noul 5, omagiază un model retro.

Este vorba despre Renault 4 E-Tech electric. În anii '50, președintele mărcii din Hexagon voia un model care să transporte noile familii atât în oraș cât și în afara lui. Quatrelle și-a făcut atât de bine treaba încât, în următorii 30 de ani, a fost comercializat în peste 8 milioane de exemplare.

Fanii mărcii au, așadar, așteptări mari de la reinterpretarea modernă a clasicului Quatrelle. Noi am condus noul Renault 4 E-Tech, în cadrul testelor internaționale care au avut loc în Portugalia, și am vrut să vedem dacă reușește să inspire noua generație, la fel cum a făcut-o bunicul său.

Ca de obicei, ți-am pregătit și un video cuprinzător cu noul Renault 4 E-Tech electric, în nivelul de echipare de top Iconic.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE DE NOI

  • Matei_cel_nou, luni, 26.05.2025 13:30

    O mașină foarte reușită, ca și R5.

  • Jian de la Calafat, luni, 26.05.2025 21:02

    A ajuns R4e sa faca meci nul cu masa proprie a unui Talisman Tce 225! E clar. Renault este pe drumul cel bun.....:-) R4e ramane o calomnie care nu face decat sa reconfirme autocratia deciziilor tembele. Da, asta-i stare de fapt atunci cand nu exista alternativa, atunci cand suntem obligati sa digeram exclusiv abordarea EV. Tce 90 /110 sunt doua motorizari care se mulau perfect pe R4, ca sa nu mai amintesc ca-n atat de necesarele abordari ICE acest model legendar devenea si considerabil mai accesibil.

  • zarnesteanu, luni, 26.05.2025 22:32

    Mie imi place foarte mult. Nu doar ca isi respecta traditia, dar R4 se vrea varianta practica a lui R5. Masinuta are tot ce-i trebuie in afara de range. E prea putin pentru 2025, ar trebui un minim 480-500km. Daca ar avea si o viteza de incarcare buna, ar mai fi o singura problema pentru cei care stau la bloc: reteaua de incarcare. Nu stiu cum e situatia in Europa, dar in America de Nord lucrurile merg din ce in ce mai bine. Dar, ca si aici, daca ai casa si poti incarca relativ ieftin, nu vad de ce nu te-ai descurca cu un R4/R5 intr-un oras european. As zice chiar ca sunt perfecte pentru mediul urban. Sorry @Jian, n-am vrut sa pun sare pe rana :)

  • Trilulilu, luni, 26.05.2025 23:49

    400 km range declarat, dar în realitate undeva pe la jumătate?! Tragic. După ce am citit asta, restul este inutil.

  • Elektrikkk, marţi, 27.05.2025 00:00

    Nu sunt fan Renault dar R5 foarte reușită iar R4 şi mai şi !! Bravo Renault ! Plus, consumul de 16 kwh / 100 km pe autostradă este foarte bun !! Oricum la un mers real mediu oraş / autostradă ai un 300 km asiguraţi, ceea ce pentru România este îndeajuns.

  • Alin, marţi, 27.05.2025 19:40

    Ahahahha, ce preturi de nebuni. Pret de pornire 35.000 euro. Ahahha, pt o tigaie lowcost, Pret corect 10.000 euro cu indulgenta. si maxim 12k Acum intelegem de ce urla hotii astia imputiti la politicienii UE ca nu vor masini din china. Piata libera e buna numai cand castiga ei, dar cand concurenta e corecta, nu le convine, ca vor sa se imbuibe pana explodeaza profitul din ei. Cum mah, sa ceri 37.000 eur pe tigaia asta. Mai ai vreo 2000 euro si cumperi tesla 3, care e lider ca electric, iun toate aspectele.