Motor / Transmisie

4.0

Din capul locului trebuie să știi că Renault 5 E-Tech și Renault 4 E-Tech sunt dezvoltate pe aceeași platformă, denumită AmpR Small. Acestea fiind spuse, cele două modele au aceleași motorizări.

În primul rând ai versiunea Urban Range, cu 120 de cai putere, baterie de 40 kWh și autonomie de 308 kilometri. Apoi ai la dispoziție versiunea Comfort Range, cu 150 de cai putere, acumulator de 52 kWh și până la 408 kilometri autonomie. Indiferent de alegerea făcută, noul 4 E-Tech vine echipat cu un singur motor electric și roți motrice față.

Noi am condus versiunea cu 150 de cai putere și trebuie să îți spun că, pentru o mașină electrică de segment B, chiar nu ai nevoie de mai mult. Puterea este bine împărțită pe toată plaja, astfel că mașina accelerează decent chiar și când vrei să ajungi la viteze de autostradă.

Desigur, la viteze mici, sentimentul de livrare a puterii este mai accentuat. Dacă apeși pedala de accelerație mai hotărât, la plecarea de pe loc, va interveni fenomenul de "torque steer", având în vedere că puntea față primește destul de multă putere și cuplu, instant. Aici, inginerii Renault puteau acorda o mai multă atenție.

Spre deosebire de fratele său mai mic, Renault 4 E-Tech are funcție de One Pedal Drive. De la padelele montate pe volan poți regla nivelul de recuperare a energiei: ai 3 niveluri, iar al patrulea este această funcție One Pedal.

Ea îți permite să conduci folosind o singură pedală, în anumite condiții. De exemplu în oraș, sau pe drumurile virajate. Dar voi detalia mai încolo aceste aspecte.

Vestea bună este că funcția One Pedal va fi instalată și pe celelalte modele cu zero emisii ale mărcii. Pe Renault 5 E-Tech, ea va fi regăsită începând cu anul viitor.

Deși nu are tracțiune integrală, mașina oferă sistemul Extended Grip, standard sau opțional, în funcție de versiune. Asta înseamnă că, pe lângă modurile de rulare obișnuite, mai ai încă două moduri noi: Zăpadă (cuplu redus de la 0 la 50 km/h) și All-Terrain (cuplu mai mare de la 0 la 80 km/h).

  • Matei_cel_nou, luni, 26.05.2025 13:30

    O mașină foarte reușită, ca și R5.

  • Jian de la Calafat, luni, 26.05.2025 21:02

    A ajuns R4e sa faca meci nul cu masa proprie a unui Talisman Tce 225! E clar. Renault este pe drumul cel bun.....:-) R4e ramane o calomnie care nu face decat sa reconfirme autocratia deciziilor tembele. Da, asta-i stare de fapt atunci cand nu exista alternativa, atunci cand suntem obligati sa digeram exclusiv abordarea EV. Tce 90 /110 sunt doua motorizari care se mulau perfect pe R4, ca sa nu mai amintesc ca-n atat de necesarele abordari ICE acest model legendar devenea si considerabil mai accesibil.

  • zarnesteanu, luni, 26.05.2025 22:32

    Mie imi place foarte mult. Nu doar ca isi respecta traditia, dar R4 se vrea varianta practica a lui R5. Masinuta are tot ce-i trebuie in afara de range. E prea putin pentru 2025, ar trebui un minim 480-500km. Daca ar avea si o viteza de incarcare buna, ar mai fi o singura problema pentru cei care stau la bloc: reteaua de incarcare. Nu stiu cum e situatia in Europa, dar in America de Nord lucrurile merg din ce in ce mai bine. Dar, ca si aici, daca ai casa si poti incarca relativ ieftin, nu vad de ce nu te-ai descurca cu un R4/R5 intr-un oras european. As zice chiar ca sunt perfecte pentru mediul urban. Sorry @Jian, n-am vrut sa pun sare pe rana :)

  • Trilulilu, luni, 26.05.2025 23:49

    400 km range declarat, dar în realitate undeva pe la jumătate?! Tragic. După ce am citit asta, restul este inutil.

  • Elektrikkk, marţi, 27.05.2025 00:00

    Nu sunt fan Renault dar R5 foarte reușită iar R4 şi mai şi !! Bravo Renault ! Plus, consumul de 16 kwh / 100 km pe autostradă este foarte bun !! Oricum la un mers real mediu oraş / autostradă ai un 300 km asiguraţi, ceea ce pentru România este îndeajuns.

  • Alin, marţi, 27.05.2025 19:40

    Ahahahha, ce preturi de nebuni. Pret de pornire 35.000 euro. Ahahha, pt o tigaie lowcost, Pret corect 10.000 euro cu indulgenta. si maxim 12k Acum intelegem de ce urla hotii astia imputiti la politicienii UE ca nu vor masini din china. Piata libera e buna numai cand castiga ei, dar cand concurenta e corecta, nu le convine, ca vor sa se imbuibe pana explodeaza profitul din ei. Cum mah, sa ceri 37.000 eur pe tigaia asta. Mai ai vreo 2000 euro si cumperi tesla 3, care e lider ca electric, iun toate aspectele.