
Motor / Transmisie
Din capul locului trebuie să știi că Renault 5 E-Tech și Renault 4 E-Tech sunt dezvoltate pe aceeași platformă, denumită AmpR Small. Acestea fiind spuse, cele două modele au aceleași motorizări.
În primul rând ai versiunea Urban Range, cu 120 de cai putere, baterie de 40 kWh și autonomie de 308 kilometri. Apoi ai la dispoziție versiunea Comfort Range, cu 150 de cai putere, acumulator de 52 kWh și până la 408 kilometri autonomie. Indiferent de alegerea făcută, noul 4 E-Tech vine echipat cu un singur motor electric și roți motrice față.
Noi am condus versiunea cu 150 de cai putere și trebuie să îți spun că, pentru o mașină electrică de segment B, chiar nu ai nevoie de mai mult. Puterea este bine împărțită pe toată plaja, astfel că mașina accelerează decent chiar și când vrei să ajungi la viteze de autostradă.
Desigur, la viteze mici, sentimentul de livrare a puterii este mai accentuat. Dacă apeși pedala de accelerație mai hotărât, la plecarea de pe loc, va interveni fenomenul de "torque steer", având în vedere că puntea față primește destul de multă putere și cuplu, instant. Aici, inginerii Renault puteau acorda o mai multă atenție.
Spre deosebire de fratele său mai mic, Renault 4 E-Tech are funcție de One Pedal Drive. De la padelele montate pe volan poți regla nivelul de recuperare a energiei: ai 3 niveluri, iar al patrulea este această funcție One Pedal.
Ea îți permite să conduci folosind o singură pedală, în anumite condiții. De exemplu în oraș, sau pe drumurile virajate. Dar voi detalia mai încolo aceste aspecte.
Vestea bună este că funcția One Pedal va fi instalată și pe celelalte modele cu zero emisii ale mărcii. Pe Renault 5 E-Tech, ea va fi regăsită începând cu anul viitor.
Deși nu are tracțiune integrală, mașina oferă sistemul Extended Grip, standard sau opțional, în funcție de versiune. Asta înseamnă că, pe lângă modurile de rulare obișnuite, mai ai încă două moduri noi: Zăpadă (cuplu redus de la 0 la 50 km/h) și All-Terrain (cuplu mai mare de la 0 la 80 km/h).
O mașină foarte reușită, ca și R5.